Lenktynininkų dovana
Policininkai – vieni iš nedaugelio, būtinojo reikalingumo atveju galintys pažeisti tam tikras kelių eismo taisykles, viršyti greitį, ką dažnai tenka daryti vejantis sustoti nepanorusius pažeidėjus. Važiavimas dideliu saugiai reikalauja gerų vairavimo įgūdžių, o šiuos geriausiai lavinti trasoje, rašoma pranešime spaudai.
Lietuvos policijos mokykla sulaukė pasiūlymo iš „Dynami:t Energy“ lenktynių komandos prisijungti prie Kačerginės Nemuno žiede vykusios treniruotės prieš „Aurum 1006 km“ lenktynes ir savo kailiu išbandyti tikrus lenktyninius automobilius greitoje lenktynių trasoje, sportininkai pasisiūlė pasidalinti patirtimi.
Komanda, Mantas Matukaitis, Aistė Antanaitytė-Matukaitė, Danas Azikejevas ir Aurimas Mištautas supažindino policijos atstovus su trasos specifika, trajektorijomis, vėliau ir savo automobiliais, o galiausiai vairuotojo sėdynę perleido visuomenės sergėtojams. Šiems buvo skirti net trys BMW automobiliai: du „Dynami:t Energy“ bolidai ir asmeninis Dano Azikejevo instrumentas pergalėms siekti.
Nuo tokių pareigūnų pabėgti bus sunku
„Mums ši patirtis yra neįkainojama, nes esame susiję su policijos pareigūnų rengimu ir mokome atsakingo bei saugaus vairavimo. Lenktynininkai mums papasakojo, ką daro, kad nedarytų klaidų, ir mes šią informaciją tikrai galėsime panaudoti ruošdami pareigūnus,“ – Lietuvos policijos mokyklos Policijos veiklos skyriaus vyriausiasis specialistas Mindaugas Kairys.
„Pareigūnai – drąsūs vairuotojai, pasitiki savimi. Manau, kad gatvėje nuo tokių vairuotojų pabėgti būtų sunkoka, nes matosi, kad vyrai ragavę greito važiavimo duonos. Be abejo, trasoje važiavimas yra šiek tiek kitoks, nei gatvėje, jie dar ne visus ypatumus perkandę, bet važiuodami pirmą kartą su lenktyniniais automobiliais tikrai demonstravo pavyzdingą tempą,“ – sakė lenktynininkas Mantas Matukaitis.
Policijos pareigūnai Kačerginės Nemuno žiedo trasoje ratus suko tiek su lenktyniniais automobiliais, tiek su tarnybiniais „Audi A6“, galėjo palyginti šių transporto priemonių valdymo subtilybes, greitį, bei lenktynių technikos suteiktą patirtį iš karto perkelti į standartinį automobilį.
Įgūdžiai prisidės prie saugumo
„Vertingiausias mums yra saugumas. Visi patarimai buvo susiję su saugumu. Ši diena parodė, kad vairuotojas turi mąstyti. Vairuodamas turi daug galvoti, modeliuoti daug situacijų, kad nepadarytum tos klaidos, kuri gali būti neištaisoma.
Mes netgi naudodami švyturėlius, kada yra būtinasis reikalingumas, mes galime pažeisti numatytas tik tam tikras taisykles nesukeldami pavojaus eismo saugumui. Šiandien vairavimas buvo liberalesnis. Mes galėjome truputį ir paslysti šonu, ir pastabdyti, ir pasirinkti didesnį greitį, bet gatvėje mes to daryti negalime“, – pasakojo M. Kairys.
„Ši idėja gimė dėl to, kad žmonės labai dažnai galvoja, kad lenktynininkai ir policininkai – dvi atskiros stovyklos. Tai iš tiesų taip tikrai nėra. Mes turime tą patį požiūrį į greitį, į saugumą, ir esame už tai, kad kartais reikia palakstyti, bet tam tikrose vietose su tam tikrais saugumo elementais, ir labai džiaugiuosi, kad paskambinus Lietuvos policijai ji iš karto sutiko, sakė „kaip smagu, ir kiek mūsų gali dalyvauti?“, tai suvažiavo tikrai pakankamai nemažai pareigūnų, sėkmingai pasilavinome įgūdžius tiek mes, tiek jie.
„Kadangi tiek vieniems, tiek kitiems, laikas nuo laiko tenka greitai pavažiuoti, manau, kad šios patirčių dalybos buvo tikrai naudingos. Pareigūnai gavo pavažiuoti su mūsų koviniu automobiliu, kiekvienas išlipęs sakė „Na, čia reikia priprasti“. Nes važiavimas, palyginti su standartinius automobiliu iš tiesų labai skiriasi. Patarėme kai kur jiems kaip efektyviau, greičiau tačiau saugiau įveikti posūkius, kaip geriau matyti trajektorijas, tad tikimės, kad tai pasitarnaus efektyvesniam jų darbui,“ – sakė M. Matukaitis.