Pirmajame kainų segmente konkurse susigrūmė net keturiolika pretendentų, kurių bazinė kaina neviršija keturiasdešimties tūkstančių eurų. Komisijai teko nelengvas uždavinys išrinkti tinkamiausią automobilį praktiškiems žmonėms. „Metų automobiliu 2025“ kategorijoje iki 40 000 eurų tapo Škoda Superb.

Kiek mažiau, bet labai įvairūs pretendentai antrajame kainų segmente. Tarp dvylikos kandidatų ir sportiniai hečbekai, ir taupūs hibridai, ir aukštesnės klasės krosoveriai. „Metų automobiliu 2025“ kategorijoje nuo 40 000 iki 60 000 eurų tapo Renault Scenic.

Trečiojo segmento kandidatų pirkėjui kaina ne itin svarbi. Užtat komisijai teko sunkus uždavinys įvertinti ne tik kaip automobiliai važiuoja, stabdo ar vartoja energiją, bet ir kaip jie masažuoja, groja ar kalbina vairuotoją. „Metų automobiliu 2025“ kategorijoje virš 60 000 eurų tapo Audi Q6 e-tron.

Kaip ir kiekvienais metais savo mylimiausią, patraukliausią ir labiausiai geidžiamą automobilį išsirinko ir Lietuvos automobilių mėgėjai. Jei komisija turi aiškius ir objektyvius kriterijus, tai šioje kategorijoje galima buvo balsuoti vien akimis ir širdimi. Visą mėnesį balsavę portalo tv3.lt skaitytojai išrinko „Metų tautos automobilį 2025“ ir juo tapo Dacia Duster.

Komisija taip pat įvardijo geriausią elektromobilį bei saugiausią, geriausią pravažumą demonstruojantį ir sportiškiausią automobilius. Ekspertai padėjo išrinkti „Metų inovaciją“ ir „Metų interneto automobilį“. Buvo pagerbti sportininkai, kuriems suteikti „Metų Vairo“ ir „Metų jaunojo vairo“ vardai.

Metų automobilio konkurso atidarymas

Lietuvos metų elektromobilis

Nors jau nebe pirmi metai „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose, tačiau elektromobiliai vis dar atskiras žanras auto industrijoje. Tiesioginiam lyginimui trukdo energijos papildymo išskirtinumas todėl ir šiemet elektromobiliai nusipelnė atskiro testavimo ir atskiros vertinimo sistemos. Nors komisija vertindama elektros pavarą turinčius automobilius ir nelaiko nuvažiuojamo vienu įkrovimu atstumo svarbiausia sąlyga laimėti „Geriausio Lietuvos metų elektromobilio“ titulą, tačiau visi trys kandidatai pasižymėjo vienu iš ilgiausių nuvažiuojamų vienu įkrovimu atstumų. Ir komisijos nuomone, labiausiai šio titulo nusipelnė Renault Scenic.

Lietuvos metų 4X4

Šiuolaikiniai „džipai“ retai nuvažiuoja nuo autostrados asfalto. Tačiau nežiūrint to, komisija turi labai aiškius standartus, kokius turi atitikti didesnį pravažumą klientams žadantys SUV ir krosoveriai. Jei pavadinime yra du ketvertukai, reiškia automobiliui turi būti nebaisūs nei prastų kelių pavojai, nei bekelės sunkumai. O pasirinkti tikrai buvo iš ko, nes SUV kėbulą matuojasi net 27 iš 32 testuojamų automobilių.

Draudimo bendrovė „Balcia“ atidžiai stebėjo tikrą bekelę pakeitusius instrumentinius bandymus ir komisijai pateikė geriausią geometrinį pravažumą, kėbulo standumą ir 4 varančiųjų ratų galimybes pademonstravusius pretendentus iš kurių, po individualių komisijos narių važiavimų buvo išrinktas Toyota Land Cruiser.

Metų automobilis

Lietuvos metų interneto automobilis

Nors komisijos nariai tyliai burbėjo, jog niekas nesugalvojo geresnio papildomų automobilio funkcijų valdymo įrankio nei mygtukai, tačiau jaunoji karta renkasi jutiklinius ekranus ir „telefonines“ funkcijas. Todėl pilotą dabar supa „kino teatras“, o daugybė daviklių ir asistuojantis DI yra dažno automobilio bazinėje įrangoje. Todėl nieko keisto, jog padėti susigaudyti kas tai yra šiuolaikinis „prisijungtas“ automobilis padėjo telekomunikacijų bendrovė „Bitė“, o komisijai teliko įvertinti pateiktus privalumus ir išrinkti „Lietuvos metų interneto automobilį“. Šiais metais juo tapo Audi Q6 e-tron.

Lietuvos automobilio metų inovacija

Elektroniniai asistentai. Saugos sistemos padedančios ir vairuoti, ir stabdyti. Automatiniai parkavimo, mikroklimato ir navigacijos pagalbininkai. Masažistai, psichologai ir parfumeriai. Stengdamiesi, jog keliuose nebeliktų avarijų automobiliai plepa tarpusavyje, su šviesoforais ir su gelbėjimo tarnybom. Jie naudoja, lazerius, lidarus ir kameras. Trūksta tik, kad bagažinėje atsirastų robotizuotas suši meistras, o priekinėje daiktadėžėje – barista. Bet padedami „Autoplius.lt“ ekspertų komisijos nariai išrinko ir apdovanojo Audi Q6 e-tron už įdomiausią metų inovaciją.

Metų automobilio konkurso atidarymas

Ekranai, komfortas ir pravažumas aišku labai svarbūs kasdieniniam vartojimui, tačiau kraują tikram automobilių mylėtojui užverda greitis, adrenalinas ir cypiančios padangos. Mūsų komisija ir patys vairuoja puikiai, tačiau išrinkti metų sportiškiausią automobilį šiais metais padėjo ralio meistrai Giedrius Notkus ir Vladas Jurkevičius. O labiausiai komisijos širdis šiemet pakerėjo padangas deginantis, posūkius ryjantis ir adrenaliną gaminantis Toyota GR Yaris.

Saugiausias Lietuvos 2025 metų automobilis

Išrinkti metų saugiausią automobilį tikrai sunkus uždavinys. Juk komisija negali daužyti kandidatų į sieną ar stebėti kaip stipriai veikia vairuotoją avarijos metu iššovusios saugos pagalvės ar pirotechniniai diržai. Todėl dalį saugiausio automobilio duomenų pateikia nepriklausomas Euro NCAP tyrimas, oro pagalvių, aktyvaus saugumo priemonių ir elektroninių asistentų suminė nauda papildant objektyvius duomenis ekspertiniais važiavimais nustatant automobilio vairavimo kokybę, instrumentinius tiek paprasto, tiek automatinio stabdymo matavimus bei įvairius slidžių dangų važiavimo bandymus. Šiais metais saugiausiu į Lietuvos kelius išvažiuosiančiu automobiliu komisija išrinko Volkswagen ID.7.

Metų automobilis

Metų vairas ir jaunasis vairas

Kartingai yra puikus tramplinas į suaugusius techninius sportus. Todėl linkėdama sėkmės komisija tyliai pasvajoja ir apie F-1 ir geriausiu jaunuoju auto sportininku išrenka FIA MOTORSPORT žaidynių „Karting sprint senior“ nugalėtoją Marką Šilkūną.

O „Metų automobilis 2025“ metų vairą gauna FIA ištvermės lenktynių WEC pasaulio čempionato komandos „Manthey Purerxcing“, LMGT3 klasės čempionės, vadovas ir savininkas, kurio dėka Lietuvos vėliava vasarą buvo iškelta Le Mano 24 valandų lenktynėse Edgar Kochanovskij.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)