Kaip skelbdamas finalininkus akcentavo Valdas Valiukevičius, Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio „Metų automobilio“ rinkimus, prezidentas, sąrašas atspindi Lietuvos automobilių rinkos tendencijas, o šios pastaraisiais metais – ypač keičiasi.

Pavyzdžiui, pasak jo, šių metų finalininkų sąraše yra net du elektra varomi automobiliai, taip pat ir du hibridiniai, iš kurių vienas – įkraunamas iš tinklo. Toks pasirinkimas liudija, kad Lietuvoje galimybė riedėti elektra – vis aktualesnė. Sparčiai plečiasi įkrovos stotelių tinklas, sukurta subsidijų elektromobiliams sistema, o dar neatsisakantys vidaus degimo variklio, žvalgosi į įvairius hibridinius modelius.

Sąraše yra ir vienas dyzelinis automobilis. Kaip pastebėjo V. Valiukevičius, dar prieš kelerius metus tokia tendencija būtų labai neįprasta, mat tuomet daugumą į rinkimus deleguojamų modelių sudarydavo būtent varomi dyzelinu. Visgi aštrėjant aplinkosauginėms problemoms, automobilių gamintojai atsuko nugarą dyzeliniams modeliams, tą patį daro ir rinka. Statistika rodo, kad dauguma naujų nuperkamų automobilių Lietuvoje – varomi benzinu.

Galiausiai, akcentavo V. Valiukevičius, tarp pigiausio ir brangiausio finale esančio modelio, o taip pat – tarp galingiausio ir silpniausio skirtumas – kone šeši kartai, be to, vienas iš išrinktų modelių – dar lietuviams negirdėto gamintojo. Panašiai, sako „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų komisijos narys, atrodo ir šalies automobilių rinka: didžiąją daugumą parduodamų naujų automobilių sudaro pigesni modeliai, tačiau visuomet benzingalvių akis pradžiugina ir itin reti, brangūs ir prabangūs automobiliai.

Šiemet į „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų finalą papuolė šie modeliai:

1. „CUPRA Formentor“
2. „Peugeot 2008
3. „Porsche Taycan
4. „Renault Captur
5. „Škoda Octavia
6. „Toyota Yaris
7. „Volkswagen ID.3

Sprendžia 10 komisijos narių

Kasmet tai, kurie modeliai pateks į rinkimų finalą, sprendžia dešimties automobilių rinkos žurnalistų ir profesionalų komisija, kurią kiekvienais metais iš naujo išrenka Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai. Į komisiją įprastai išrenkami automobilių rinkos ekspertai ir profesionalai, didžiausių automobilinės žiniasklaidos kanalų atstovai.

Kiekvienas jų išbando visus rinkimuose dalyvaujančius automobilius, palygina juos su konkurentais, patikrina objektyviuose testuose ir tik tuomet sudaro savo septynių automobilių sąrašą. Tad į finalinį septynetą patenka daugiausiai komisijos balsų surinkę modeliai.

Nuomonės sutampa

Kas kartą paskelbus finalininkų sąrašus, komisijos nariai nevengia pasidalinti įspūdžiais, kiek kam pavyko „atspėti“ finale esančių modelių. Dažniausias rezultatas – 5-6 modeliai iš 7. Anot rinkimų organizatorių, tokį rezultatą lemia galybė objektyvių ir geriausiai automobilių savybes išryškinančių bandymų.

„Rinkdamas geriausių metų automobilių septynetą, pirmiausiai atsižvelgiu į modelio savybes, novatoriškumą, kainą segmento konkurentų atžvilgiu. Tikriausiai šiemet buvo aiškūs favoritai, todėl daugelio kolegų pasirinktų automobilių sąraše dominavo tie patys modeliai, o mano sąraše buvo 6 iš 7 daugiausiai balų pelniusių automobilių“, – pasakojo vienas iš komisijos narių, automobilių apžvalgininkas Jurgis Paplaitis.

Anot komisijos nario, balsuojant už „Metų automobilį“, balus padalyti jam sunku nebus. Be to, prisipažino žinovas, ypatingą silpnybę jis jaučia automobiliams su išskirtiniais bruožais.

„Pats modelis gali būti ir ne tiksliausiai valdomas klasėje ar turėti pažangiausią variklį, tačiau jei savo sprendimais ir naudojimo savybėmis siūlo kokybišką alternatyvą tiems, kurie ieško kitokio, „netradicinio“ automobilio, tai aš visada balsuosiu už tokį automobilį“, – akcentavo jis.

Transliuos tiesiogiai

Šiemet paskelbus karantiną dėl koronaviruso pandemijos, tradicinės „Lietuvos metų automobilio“ šventės nebus. Organizatoriai nutarė apsiriboti tiesiogine transliacija, kurios metus komisija išrinks „Metų automobilį 2021“.

Vaizdas bus bus transliuojamas tiesiogiai net keliose skirtingose platformose. Kas bus išrinktas „Metų automobiliu“ bus rodoma „Facebook“ platformoje, „Lietuvos metų automobilio“ paskyroje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)