Patys gamintojų atstovai tvirtino, kad tokia situacija susidarė ne dėl to, kad drastiškai krito automobilių kainos, tačiau todėl, kad taip siekiama atlaisvinti sandėlius naujiems modeliams, kurie bus pagaminti karantinui pasibaigus. Vis tik nepaisant to, norintiems įsigyti naujus modelius tai tampa puikiu laikotarpiu už patinkančius modelius sumokėti keliais ar net dešimčia tūkstančių mažiau nei įprasta.
Tokios situacijos nebuvo jau ilgą laiką
Matas Buzelis, transporto prekybos platformos „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovas teigė, kad prasidėjus karantinui aiškiai matyti, kad pasiūla pildosi, o siūlomų įsigyti automobilių skaičius yra kone rekordinis. Automobilių rinkos ekspertas įsitikinęs, kad būtent dėl šios priežasties norintieji įsigyti naują automobilį dabar tam turi geriausias sąlygas.
„Tie, kurie galvoja apie naujo automobilio pirkimą, turėtų pasinaudoti šia situacija, nes dabar rinkoje yra toks pasirinkimas, kokio nebuvo, jei ne apskritai, tai bent jau 15-16 metų. Tai atsispindi ir naujų automobilių pardavimo skelbimuose, kurių augimas skaičius prasidėjus karantinui išaugo apie 70 proc.“, – sakė M. Buzelis.
Situacija laikina
„Lietuvos rinka pastaraisiais metais augo sparčiai ir automobilių gamintojų atstovai planavo didelius pardavimus, todėl sandėliuose esančių automobilių pasiūla didelė. Pirkėjui dabar geras metas – kol kas yra didelis modelių pasirinkimas, o dėl noro apmažinti sandėlius siūlomos didelės nuolaidos. Pavyzdžiui, „Volkswagen Golf“ dabar galima įsigyti su 3700 eurų nuolaida, „Passat“ su 4200 eurų nuolaida, o „Tiguan“ modelį galima įsigyti su 5300 eurų ir didesne nuolaida.
Tačiau tai laikina, nes: pirma, automobilių prekybininkai prisitaikys išpardavę automobilių atsargas jų užsakinės mažiau ir įprastomis kainomis, antra, pasaulyje vis dar tik po truputį atnaujinama automobilių gamyba, todėl galimas pasiūlos trūkumas dėl sumažėjusio tiekimo, trečia, įsigaliojus taršos reikalavimams, automobilių kainos viduriniu laikotarpiu augs. Todėl planuojantiems įsigyti naują automobilį dabar pats laikas pasiskaičiuoti, įvertinti įvairius variantus ir pasitarus su profesionalais priimti sprendimą“, – aiškino J. Nekrošius.
Ateityje kainos kils
Beata Kunevičienė, „Volvo“, „Renault“ ir „Dacia“ gamintojus atstovaujančios įmonės „Sostena“ marketingo ir komunikacijos vadovė, taip pat pabrėžė, kad automobiliams taikomos nuolaidos yra laikinos, o vasaros viduryje, dėl automobilių išmetamo CO2 kiekio reikalavimų griežtinimo, kainos tik didės.
„Karantino metu automobilis buvo ne pirmo būtinumo prekė, tad paskelbus karantiną paklausa sumažėjo, visgi dabar, po karantino sąlygų sušvelninimo, jau jaučiasi pagyvėjimas ir didesnis susidomėjimas, o štai pasiūla dabar pasidarė itin per didelė. Ši situacija turi įtakos kainų koregavimui, todėl pirkėjams sudaromos palankesnės sąlygos automobiliams įsigyti“, – sakė. B. Kunevičienė pridurdama, kad pritaikius nuolaidas „Renault Clio“ kaina prasideda nuo 12 700 eurų, o komercinio furgono „Trafic“ nuo 17 900 eurų.
Išparduoda ir premium modelius
„Ford“, „Jaguar“, „Land Rover“, „Mazda“, „Mitsubishi“, „Mini“ ir BMW prekės ženklus atstovaujančios „Inchcape motors“ įmonės marketingo vadovė Živilė Baltulionytė taip pat patvirtino, kad šiuo metu sandėliuose yra nemažai automobilių, todėl siekiant atlaisvinti vietą kitiems modeliams, esamiems taikomos didesnės nuolaidos nei įprasta.
„Taikomos nuolaidos yra nuo 10 tūkst. iki 40-50 tūkst. eurų. Didžiausios nuolaidos taikomos prabangiems modeliams, tačiau atnaujinę veiklą pastebėjome, kad kainų sumažinimas neliko nepastebėtas. Kai kurių modelių kainos pritaikius nuolaidą tapo kone tolygios naudotų modelių kainoms“, – sakė Ž. Baltulionytė.
Priartėjo prie savikainos
Gintautas Ignotas, „Toyota“ prekės ženklą atstovaujančios įmonės „Tokvila“ generalinis direktorius teigė, kad karantino automobilių paklausa ženkliai sumažėjo, tačiau pastarosiomis savaitėmis, o ypač nuo pirmadienio, kai buvo atnaujinta įmonės veikla, pardavėjai sulaukė vis daugiau skambučių, aktyvių užklausų ir registracijų bandomiesiems važiavimams.
„Dabar klientai tikrai turi didesnę derybinę galią ir platų pasirinkimą rinkoje. Mes patys daugiau dėmesio skiriame savo sandėlyje turimų automobilių išpardavimui. Jame – kelios dešimtys modelių, o kainos realiai priartėjusios prie savikainos. Tikėtina, kad ilgainiui „Toyota“ importuotojas rinkai pristatys naujų sandėlyje esančių automobilių akcijų, tačiau jau ir dabar kai kuriems modeliams nuolaidos siekia iki 20 proc.“, – aiškino G. Ignotas.