Atsiskyrimas nuo SEAT
2018-iais automobilių pasauliui buvo pristatytas naujas, bet kartu ir pažįstamas CUPRA vardas. Iki tol greičiausius ir sportiškiausius SEAT modelius puošęs pavadinimas subrendo pokyčiam ir išaugo į atskirą ir nepriklausomą automobilių markę.
Pradžioje, naujasis CUPRA markės ženkliukas papuošė „Leon“ ir „Ateca“ modelius. Nors jie buvo sukurti SEAT modelių pagrindu, tačiau Ispanijos gamintojas išskyrė dvi atskiras automobilių markes. Buvo pakeistas ne tik vardas, tačiau ir charakteris. Jie tapo sportiškesni, greitesni ir dar labiau įtraukiantys į vairavimą, todėl nepaisant to, kad sukurti naudojant kitų modelių pagrindą, užtikrino unikalią patirtį važiuojant.
Sportiški ir greiti modeliai iš karto patraukė automobilius mėgstančių vairuotojų dėmesį ir puikiu to įrodymu tapo „CUPRA Ateca“ modelis, kurį per pirmus du metus pasirinko daugiau nei 15 tūkst. vairuotojų, o per 2019-sius gamintojas į pasaulį išleido beveik 23 tūkst. CUPRA ženkliuku papuoštų automobilių.
Toks progresas leido sutelkti dėmėsį į nepriklausomo ir unikalaus modelio kūrimą. CUPRA inžinieriams ir dizaineriams užteko trejų metų, kol pirkėjams buvo pateiktas „Formentor“ – automobilis ne tik patraukęs dar didesnį entuziastų dėmesį, bet ir leidęs CUPRA žengti dar vieną didelį žingsnį į priekį.
Unikalus visomis prasmėmis
Jei iki pristatant „Formentor“ vis dar buvo galima CUPRA sieti su SEAT, tai šis modelis nukirpo juos jungusią gyslą ir pademonstravo, kad tai yra nepriklausomas gamintojas, vairavimo entuziastams galintis pateikti unikalią patirtį.
Kuriant „Formentor“, CUPRA turėjo aiškų tikslą – sukurti unikalų didesnio pravažumo modelį, kuris vairuotojus pavergs agresyvia išvaizda, didelį galingumą siūlančiais varikliais ir valdymo savybėmis, kurias pajausti galima tik sėdint prie šio modelio vairo.
Kadangi kuriant „Formentor“ dizaineriams buvo suteikta visiška laisvė, jie pasirinko sukurti didesnio pravažumo automobilį, kuris nuo priekinio iki galinio bamperio pabrėžtų sportišką ir agresycią CUPRA modelių DNR.
Aštrūs priekiniai žibintai, plačios radiatoriaus aušinimo grotelės ir griežtos linijos leidžia „Formentor“ įsilieti į CUPRA modelių gamą, tačiau dėl sportiško kupė kėbulo silueto, jis išsiskiria savo forma ir tampa tikrai išskirtiniu ir įsimintinu modeliu. Ryškus dizaino ir išskirtinumo akcentas – per visą galinę dalį suformuotas vientisas žibintas, kuris pabrėžia, kad tai unikalus CUPRA kūrinys, iš išorės neturintis nieko bendro su jokiais kitais modeliais.
„Formentor“ vairuotojų širdis plakti greičiau verčia automobilyje montuojami varikliai. 2.0 l TSI turbo benzininis agregatas vairuotojui leidžia mėgautis daugiau nei 300 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentu. Toks galingumas sufleruoja tik viena – tai greitas ir sportiškas automobilis.
Kitas pasirinkimas skirtas tiems, kurie nori ne tik aštrių emocijų, bet siekia ir ekologiškumo. Tai „plug-in“ hibridinis „CUPRA Formentor“ su 1.4 l TSI, 150 arklio galių benzininiu ir 115 arklio galių elektriniu varikliais. Jų bendras pajėgumas siekia 245 arklio galias ir 400 Nm sukimo momentą, o naudojant tik elektros energiją automobilis gali įveikti net 50 kilometrų atstumą.
Abu varikliai savo galingumą į ratus perduoda per dvigubos sakabos (DSG) automatinę pavarų dėžę, todėl „Formentor“ vairuotojai gali mėgautis precizišku tikslumu ir ypač greitu pavarų perjungimu. Norintys dar didesnio įsitraukimo į sportišką šio automobilio vairavimą, pavaras gali perjungti naudojant svirteles prie vairo.
Dar vienas „Formentor“ bruožas pabrėžiantis ir sustiprinantis jo suteikiamą unikalų sportiškumą, tai dinaminė važiuoklės valdymo (DCC) ir progresyvus nuo greičio priklausomas vairo stiprintuvo darbo režimas. Dar daugiau unikalumo savo „Formentor“ vairuotojas gali suteikti pasirinkdamas individualų važiavimo režimą, kurio parametrus gali keisti savarankiškai ir atsižvelgiant į asmeninius poreikius.
Beje, visiems CUPRA automobiliams suteikiama penkerių metų gamyklinė garantija.
Kitas CUPRA žingsnis
CUPRA nesiveja, o žengia į priekį ir tai puikiai parodo būsimas tik elektra varomas „el-Born“ modelis. Per trejus metus gamintojas įveiks ciklą, kurį kitiems įveikti truko dešimtmečius. Kitąmet turintis debiutuoti „CUPRA el-Born“ bus įrodymas, kad sportiškumas puikiai dera su elektromobilio siūloma ekologija ir pademonstruos, kad įsibėgėjanti elektra varomų transporto priemonių evoliucija yra neatsiejama nuo dinamiško ir įtraukiančio vairavimo.
„el-Born“ kuriamas naudojant modulinę MEB platformą, tačiau turės išskirtinių CUPRA modeliams būdingų savybių. Visų pirma, bus išnaudota elektros variklių suteikiama dinamika, todėl nuo 0 iki 50 km/val. šis elektromobilis įsibėgės vos per 2,9 sekundės.
Sportiškumą vairuotojai pajaus ir dėl unikalios, tik „CUPRA el-Born“ skirtos, šiam modeliui sukurtos dinaminės važiuoklės valdymo sistemos (DCC Sport), kuri, dinamišku ir tiksliu valdymu leis mėgautis bet kokiomis sąlygomis prie kurių prisitaikys automatiškai.
Naudojant tik elektros energiją, su pilnai įkrautu akumuliatoriumi, šis sportiškas elektromobilis galės įveikti apie 500 km atstumą. Akumuliatoriui išsikrovus, vos per 30 min. energijos atsargas bus galima papildyti tiek, kad „el-Born“ galėtų įveikti 260 km.
Viduje taip pat bus pabrėžiamas šio elektromobilio sportiškumas, todėl bus sumontuotos geresnį šoninį prilaikymą užtikrinančios sportiškos sėdynės, rankose vairuotojas laikys sportišką vairą. Interjero apdailai bus naudojamos aukštos kokybės medžiagos, tačiau CUPRA žada, kad dizainas bus orientuotas į sportiškumą, todėl vairuotojai ras būtent tai, ko ir tikisi iš šio gamintojo.
CUPRA jau pamėgo ir lietuviai
CUPRA automobilius ne iš nuogirdų žino ir lietuviai. Jų pardavimu čia užsiima žinomas lenktynininkas Ignas Gelžinis, kurio pareigos skamba ne dviprasmiškai: „CUPRA Master“.
Atsiradus „Formentor“ modeliui, lenktynininkas neturi kada atsikvėpti – pirkėjai tiesiog užplūdo vienintelį Lietuvoje CUPRA pardavimo saloną Vilniuje.
„Iš pradžių buvo sunku paaiškinti, kad CUPRA yra atskira automobilių markė, tačiau kai Lietuvą pasiekė „Formentor“, manau pirkėjai pradėjo suprasti, kad SEAT ir CUPRA – tai skirtingos automobilių markės ir bendro juose nėra tiek daug, kaip atrodo. „Formentor“ savo charakteriu yra tikras sportinis bolidas. Tai sunku paaiškinti žodžiu, bet paprastai pirkėjų požiūris į šį modelį kardinaliai keičiasi po to, kai jie automobilį išbando“, – apie patirtį pardavinėjant CUPRA automobilius pasakoja „CUPRA Master“ Ignas Gelžinis.
Ignui antrina ir CUPRA automobilių rinkodaros vadovė Baltijos šalims Kerli Maro.
„CUPRA automobliių markė įnešė šiek tiek Katalonijos ir Barselonos dvasios į mūsų kasdienybę. Tai automobiliai, kurie turi labai aiškiai išreikštą ekspresiją ir suteikia begalę vairavimo malonumo. Jie tęsia meilės automobiliams ir vairavimui temą nepaisant visuotinės elektrifikacijos ir paneigia daug mitų bei stereotipų. Šie automobiliai visada išliks skirti tiems, kurie eina savo keliu ir tai visiškai atitinka CUPRA filosofiją – „CUPRA – pasirink kitokį kelią,“ – sako K. Maro.
Lietuvoje šiais automobiliais prekiaujama jau daugiau kaip metus vieninteliame pardavimo salone Vilniuje. Lietuvoje per 2020 metus planuojama parduoti netoli šimto CUPRA modelių, iš kurių didžioji dauguma – „Formentor“.