Tokių neišvysi prie kas antro prašmatnaus kotedžo ar lenkdamas pirštus neskaičiuosi, kiek gi jų pavyko pamatyti centrinėse miesto gatvėse. Būtent ši savybė – retumas – žavi tokių vis dar retai mūsų šalyje sutinkamų markių, kaip antai „Bentley“, „Lamborghini“, „Maserati“ ar „Aston Martin“ pirkėjus.
Renkasi patys garsiausi
Didžiuma gamintojų stengiasi sužavėti išskirtinėmis savo prabangių automobilių formomis, provokuojamomis savybėmis, tačiau tarp retų automobilių gamintojų išsiskyrė britų įmonė „Aston Martin“, kuri nuo pat pradžių rinkosi kitą kelią. Ne vienas jos modelius apibūdina kaip džentelmeniškus – sąvoka, kuri automobilių pasaulyje girdima itin retai.
Tai anaiptol nereiškia, kad šio gamintojo modeliams kažko stinga ar kad jie priskirtini tik vienos lyties vairuotojams. Anaiptol – ekspertai tikina, jog ženklo istorija bei gaminiai labai iškalbingi, tad svarbiu akcentu tampa faktas, jog priežasčių išsišokti ir įrodinėti tai, kas akivaizdu, britams nėra.
Kitaip tariant, teigiama, jog šie automobiliai skirti žmonėms, gebantiems įvertinti subtiliausius dalykus. Jie perka mašiną ne tam, kad nustebintų kitus, o dėl jausmo, kuris apima ją vairuojant.
Veikiausiai dėl rafinuotumo, elegancijos ir subtilumo gelbėdamas pasaulį ir gaudydamas blogiukus skirtingus „Aston Martin“ modelius pasitelkė ne kas kitas kaip legendinis agentas 007 – Jamesas Bondas. Ir dar daugiau – pasivažinėję „Aston Martin“ daugiausiai įtampos keliančiose filmų scenose, įsigyti patikusius keturračius nusprendė net du garsiausią pasaulyje slaptąjį agentą vaidinę aktoriai: Pierce’as Brosnanas nusipirko „Aston Martin Vanquish“, o Danielis Craigas neatsilaikė prieš „Aston Martin V12 Vantage Roadster“.
Ir tuo garsių žmonių, kuriuos sužavėjo „Aston Martin“ išskirtinumas, sąrašas nesibaigia. Amerikiečių aktorė Halle Berry, vadinusi moterį-katę, taip pat ir Jameso Bondo porininkę, įsigijo „Aston Martin V8 Vantage“. „Argo“ žvaigždė Benas Affleckas mėgsta pasivažinėti nuosavu „Aston Martin DB9 Volante“. Beje, šį modelį įvertino ir Stevenas Spielbergas, gausybės pačių įspūdingiausių filmų, kaip antai „Gelbstint eilinį Rajeną“, „Pasaulių karas“ ir kitų, režisierius.
„Aston Martin“ klientų sąrašuose yra ir aktoriai Eddie’is Murphy’is bei Sylvesteris Stallone. Pagal pastarojo pageidavimus gamintojas modifikavo „Vanquish S“ modelį. „Vanquish“ pasirinko ir kino pažiba Hughas Grantas, o daugybės įtemptų veiksmo filmų herojus Jasonas Stathamas važinėjasi su „Aston Martin DBS Volante“.
Pasiskolino vestuvėms
Didžiojoje Britanijoje gaminami „Aston Martin“ modeliai, be jokios abejonės, atsidūrė ir karališkosios britų šeimos akiratyje. Štai karalius Karolis III turi nuosavą „Aston Martin DB6 MkII“ – automobilį 21-ojo gimtadienio proga jam padovanojo mama.
Karalius šį modelį išlaikė iki pat šių dienų. Prieš tuoktuves su Kate Middleton princas Williamas paprašė tėvo paskolinti ikoninį automobilį. Po vestuvių ceremonijos šviežia sutuoktinių pora norėjo išvažiuoti iš Bakingemo rūmų būtent legendiniu „Aston Martin“.
Karalius Karolis, žinoma, sutiko, tačiau viso pasaulio žiniasklaida dar ilgai šurmuliavo, kad princas Williamas pamiršo bene pagrindinę taisyklę, susijusią su tokio amžiaus automobiliais, – atleisti stovėjimo stabdį.
Lemiamu svertu tampa istorija
Pasak Vitoldo Miliaus, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiojo redaktoriaus, viena iš priežasčių, kodėl „Aston Martin“ renkasi garsūs žmonės, yra ta, kad šio gamintojo kūrinių keliuose – ne tiek daug. Tačiau prie to, kad jie itin vertinami, automobilių žurnalisto nuomone, prisideda ir ženklo istorija.
Šio britų gamintojo vardas siejamas su greičiu ir prabanga, o išlaikyti šį derinį padeda rūpestingai saugomos tradicijos. Iki pat šių dienų visus „Aston Martin“ surenka ne robotai, o žmonės – tai leidžia išsaugoti automobilių išskirtinumą ir užtikrinti, kas kiekviena detalė, kiekvienas varžtelis sulauks reikiamo dėmesio. Matyt, nieko nuostabaus, kad ten, kur taip vertinamos žinios, kruopštumas ir rankų darbas, yra darbuotojų, kurių šeimos „Aston Martin“ dirba ištisomis kartomis.
„Aš manau, kad perkant tokius automobilius rūpi ne tiek pats modelis ir jo savybės, o istorija: kas ką pagamino, pasiuvo, kaip tą padarė“, – pažymi V. Milius ir priduria, jog tokių ženklų gerbėjus žavi vienetiniai dalykai: tai, kad, tarkime, salono užrašus siuvinėjo žmogus, kurio tėvas ir senelis prieš kelis dešimtmečius toje pačioje gamykloje darė tą patį ir žinias perdavė atžalai.
Anot žinovo, toks požiūris gali atnešti ir naudos, nes išskirtinę istoriją turintys, specialių laidų, rečiau matomi modeliai visuomet lėčiau nuvertėja, ilgiau išlaiko savo kainą. Galiausiai kolekcininkų pasaulyje jie tampa itin vertinamais egzemplioriais.