Šį automobilį dabar gali apžiūrėti ir lietuviai – rugsėjo 19 dieną pradėjęs kelionę Vilniuje, jis dar keliaus į Kauną ir Klaipėdą.
Greitesnių nėra
„Jeep“ gerbėjai gerai žino „Grand Cherokee SRT“ – iki šiol galingiausiu „Jeep“ gamoje buvusį visureigį. Jis turi 6,4 l V8 atmosferinį variklį, iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,3 sek., o ketvirtį mylios (standartinę traukos lenktynių distanciją) įveikia per 12,8 sek. Tačiau „Jeep“ nutarė sukurti kai ką dar greitesnio.
Po „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ variklio dangčiu įmontuotas „Supercharged 6,2 l HEMI V8“ variklis, pasiekiantis 700 AG bei 875 Nm galią. Tai tas pats variklis, kuris montuojamas į sportinius amerikietiškus automobilius –„Dodge Charger“ bei „Challenger SRT Hellcat“. Visureigį šis variklis iki 100 km/val. priverčia įsibėgėti per 3,7 sek., ketvirtį mylios įveikti per 11,6 sek. ir pasiekti didžiausią 289 km/val. greitį.
Didžiulė galia yra paskirstoma į visus keturis visureigio varančiuosius ratus per specialiai galingiausiems koncerno modeliams sukurtą „TorqueFlite“ 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę.
„Trackhawk“ turi modernią stabdymo sistemą – visureigio priekyje yra didžiausi kada nors į „Jeep“ automobilį sumontuoti, net 400 mm skersmens, ventiliuojami „Brembo“ stabdžių diskai. Efektyvi sistema leidžia važiuojant 96 km/val. greičiu visiškai sustoti 34,7 metro distancijoje.
Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), elektroninė stabilumo kontrolė (ESP) bei traukos kontrolė buvo sukonfigūruotos specialiai „Trackhawk“ modeliui – jų veikimas pritaikytas prie didžiulės galios, aukšto lygio sukibimą užtikrinančių padangų ir modernios važiuoklės.
Standartinėje visureigio įrangoje yra 20 colių skersmens ir 9,5 col. pločio ratlankiai, o papildomai galima užsakyti itin lengvus tokių paties išmatavimų kaltinio aliuminio „Low Gloss Black“ ratlankius, kurių vienas sveria vos 13,6 kg. Ant jų montuojamos 295/45 ZR20 „Pirelli“ padangos.
Pritaikytas kiekvienam vairuotojui
„Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ išskirtinis ne tik variklio galia, stabdžių sistemos efektyvumu ir kitais techniniais rodikliais. Automobilyje esantys pasirenkami važiavimo režimai pritaikyti prie įvairių vairuotojų poreikių, o patys išrankiausi gali pakabos, vairo jautrumą ir kitus dalykus susikonfigūruoti pasirinkę „Custom“ režimą. Kai įjungtas „Auto“ režimas automobilis pats koreguoja visus nustatymus pagal vairuotojo įpročius, kelio būklę, važiavimo greitį ir kitus parametrus.
„Sport“ režime pavarų perjungimo laikas yra perpus mažesnis nei „Auto“. Stabilumo kontrolė, keturių varančių ratų ir vairo sistema nustatomi sportiškesniam važiavimui, pakaba tampa standesnė, o variklio sukimo momentas tarp priekinių ir galinių ratų dalinamas santykiu 35/65 („Auto“ režime – 40/60).
„Track“ režime laiko tarpas tarp pavarų perjungimų yra 68 proc. mažesnis nei „Auto“ – jis trunka vos 160 milisekundžių. Stabilumo kontrolė, varančių ratų ir vairo sistemos pritaikomos važiavimui lenktynių trasa, o pakaba tampa dar standesnė bei užtikrina maksimalų stabilumą. Sukimo momentas tarp priekinių ir galinių ratų paskirstomas 30/70 santykiu. Tiek su „Sport“, tiek su „Track“ režimais yra aktyvuojamos už vairo įmontuotos pavarų perjungimo svirtelės.
„Tow“ naudingas tempiant priekabą ar kitą įrenginį. Šis režimas optimizuoja pavarų dėžės ir variklio darbą taip, kad tempimas visiems automobilio keleiviams būtų juntamas tik pažvelgus pro galinį langą. Atitinkamai perskirstomas ir į ratus perduodamas sukimo momentas – 60 proc. tenka priekiniams ratams, 40 proc. – galiniams. Didžiausias „Trackhawk“ tempiamas svoris – 3 200 kg. „Snow“ režimas, padalijantis galią tarp priekinių ir galinių ratų po lygiai, sumažina variklio galią ir padeda saugiai važiuoti net pačiomis sudėtingiausiomis sąlygomis.
Atskiro paminėjimo vertas ir „Valet“ režimas, pritaikytas specialiai „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ modeliui. Vairuotojas gali jį aktyvuoti bet kuriuo metu suvedęs specialų paties sukurtą keturių skaitmenų PIN kodą. Didžiausia jo nauda yra perduodant visureigį kitam žmogui, galimai mažiau patyrusiam galingų automobilių vairuotojui: „Valet“ apriboja variklio sūkius iki 4 tūkst. aps./min., transmisija leidžia startuoti tik antra pavara, o perjungimai vykdomi anksčiau nei „Auto“ režime. Su „Valet“ nebegalima keisti važiavimo režimų, aktyvuoti pavarų perjungimo svirtelių, aktyvuoti greito startavimo sistemos „Launch control“.
Naujausios „Jeep“ technologijos
Automobilio salone yra daugybė detalių, kurios neleis pamiršti apie buvimą greičiausiame pasaulyje SUV. Išskirtinis „Trackhawk“ logotipas išsiuvinėtas ant grindų kilimėlių, vairo, sėdynių, rakto pakabuko, o centriniame 8,4 colio skersmens ekrane galima matyti apskaičiuotus tokius duomenis kaip 0-160 km/val. įsibėgėjimas, ketvirčio mylios, vieno rato įveikimo, reakcijos laikmatis ir daug kitų sportiniam automobiliui būdingų funkcijų.
Jau standartinėje „Trackhawk“ įrangoje yra „Nappa“ ir verstos odos derinio sėdynės, 19 garsiakalbių su dviem žemų dažnių garsiakalbiais „Harman Kardon“ įranga, o papildomai gali būti užsakomas ir panoraminis stoglangis.
Pranešime žiniasklaidai teigiama, kad tai – pažangiausias kada sukurtas „Jeep“ automobilis. Jame įdiegta naujausia „SiriusXM Guardian“ sistema su 4G „Wi-Fi“ ryšio galimybe, automobilį su telefonu galima sujungti naudojantis „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“ programas, o 3D navigacinė įranga supranta balso komandas.
Saugumo technologijų sąraše yra adaptyvi kruizo kontrolė, paralelinio ir statmeno parkavimo asistentai, autonominio stabdymo ir daugybė kitų sistemų – viso jų yra daugiau nei 70.