„Toyota“ įsipareigojo pagaminti 25 tūkst. tokių automobilių, skirtų viešo naudojimo keliams. Pirmieji „GR Yaris“ ralio automobiliai su šildomomis sėdynėmis, klimato kontrole ir multimedija jau pasirodė Lietuvoje, sostinės „Toyota“ atstovybėje „Tokvila“.
„GR Yaris“ – jau Lietuvoje
Lietuvą pasiekė pirmieji „Toyota GR Yaris“ modeliai, pasižymintys išskirtinėmis savybėmis: vos 1 280 kg sveriantis dviduris karštasis hečbekas turi trijų cilindrų variklį, iš 1,6 litro darbinio tūrio išspaudžiantį 261 AG, specialiai šiam modeliui sukurtą visų varančiųjų ratų transmisiją ir mechaninę pavarų dėžę. Tačiau tai nėra tiesiog galingesnį motorą ir dar vieną varančiąją ašį turintis patobulintas „Yaris“. „GR Yaris“ – išskirtinis, ribotos serijos ir nuo nulio raliui sukurtas modelis.
„Šio modelio debiutas tik patvirtina, kad „Toyota“ tęsi duotą pažadą savo automobiliams sugrąžinti stilių, išskirtinį charakterį ir sportiškumą. „GR Yaris“ pritaikyta įvairiapusė „TOYOTA GAZOO Racing“ sporto padalinio patirtis dalyvaujant pasaulio ralio čempionatuose. Ir tai daugeliu aspektų ypatingas automobilis – po 20 metų pertraukos specialiai jam sukurta visų varančiųjų ratų sistema GR-FOUR, automobilyje sumontuotas galingiausias pasaulyje 3 cilindrų variklis su turbina, negana to, „GR Yaris“ pasižymi puikiu galios ir svorio santykiu“, – modelį pristatė „Tokvila“ marketingo vadovas Robertas Poškus.
Kodėl gimė „GR Yaris“?
Pasaulio ralio čempionato reglamentas sako, kad jame gali varžytis tik tie automobiliai, kurie yra pagaminti ant standartinių, keliuose sutinkamų modelių bazės. Žinoma, WRC klasės bolidai ir standartiniai automobiliai turi mažai ką bendro, tačiau ralio trasose matome tokius modelius, kuriuos galime sutikti ir gatvėje.
Lenktynių reglamentas reikalauja, kad būtų pagaminta bet 25 tūkst. vienetų tokio automobilio, kuris varžysis pasaulio čempionate. Tai vadinama homologacija. Ir dėka jos trasose matome ne kosminio dizaino erdvėlaivius, o ant kasdienių mašinėlių bazės pagamintus lenktyninius bolidus.
Dažniausiai tam pasirenkami maži hečbekai, mat trumpa jų ratų bazė bei kompaktiškas kėbulas leidžia sukurti vikrius automobilius.
Vis tik „Toyota“ nusprendė žengti žingsniu toliau, ir sukurti visiškai naują automobilį specialiai Pasaulio ralio čempionato homologacijai. Taip gimė „GR Yaris“.
Su įprastu „Yaris“ nepalyginsi
„GR Yaris“ turi tokią pačią 2 560 mm ratų bazę kaip ir standartinis modelis, tačiau jis 55 mm ilgesnis, 60 mm platesnis ir 45 mm žemesnis. Į galą žemėjantis stogas nusileidžia net 100 mm žemiau lyginant su įprastu „Yariu“.
Gali būti mažoka vietos galvai sėdintiems gale? Na, kalbant konkrečiai apie šį modelį aerodinamika yra svarbiau ir stogas buvo nuleistas tam, kad neblokuotų oro srauto milžiniškam aptakui, kuris turi būti pritvirtintas lenktyninio automobilio gale.
Taip pat lenktynių reglamentas sako, kad ant galinių durų negalima tvirtinti aerodinamikos elementų. Taigi „GR Yaris“ liko dviduris. „TOYOTA GAZOO Racing“ komandos specialistai šiam modeliui sukūrė visiškai naują kėbulą. Anglies pluošto stogas ir aliuminio durys, variklio gaubtas bei bagažinės dangtis sutaupė 24 kg svorio.
Po gaubtu slepiasi specialiai šiam modeliui sukurtas galingiausias pasaulyje trijų cilindrų variklis. 1,6 litro darbo tūrio agregatas su viena turbina pasiekia 261 AG pajėgumą ir 360 NM sukimo momentą.
Jis galią visiems varantiesiems ratams siunčia per trumpais perdavimais pasižyminčią 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę. Mažo hečbeko maksimalus greitis siekia 230 km/val, o iki 100 km/val greičio jis gali įsibėgėti per 5,2 sek ant bet kokios kelio dangos.
Specialiai raliui sukurta visų varančiųjų ratų pavara
Specialiai „GR Yaris“ modeliui „Toyota“ inžinieriai sukūrė visiškai naują sportinę visų varančiųjų ratų sistemą „GR-FOUR“, kuri yra lengviausia rinkoje. Bet toli gražu ne pati paprasčiausia: aliumininė centrinė perdavimo dėžė „Normal“ režimu galią tarp priekinės ir galinės ašių paskirsto 40:60 santykiu. „Sport“ režimu 30 proc. galios tenka priekinei ašiai, 70 – galinei, o „Track“ galią skirsto simetriškai, 50:50. Papildomai pasirinkus „Circuit Pack“, tiek ant priekinės, tiek ant galinės ašies montuojami mechaniniai „Torsen“ riboto praslydimo diferencialai, taip pat sportiškiau sureguliuota važiuoklė bei kaltiniai 18 colių BBS ratlankiai.
Įdomu tai, kad „GR Yaris“ sustyguotas vien tik dinamiškam vairavimui, o „Normal“, „Sport“ ir „Track“ režimai skirti tik pakeisti galios perdavimo santykį. Tai – grynakraujis ralio automobilis, kurio mechaninis rankinis stabdis jį truktelėjus atjungia galinį reduktorių, ir leidžia karštąjį hečbeką pakreipti šonu važiavimo krypčiai neatleidžiant akseleratoriaus.
Kad ralio automobilį būtų galima naudoti ir kasdieniame gyvenime, galima įsigyti „Convenience“ paketą, į kurį įeina JBL garso sistema, „Toyota Touch 2 & Go“ navigacijos sistema, projekcinis ekranas bei saugumo sistemos.
Gamino geriausi „Toyota“ specialistai
„Tai geriausias ralio tradicijas atitinkantis automobilis, pritaikytas kasdienėms kelionėms. Pastebime, kad „GR Yaris“ senokai kursto aistras automobilių entuziastų bendruomenėje ir visi išbandę dalijasi vien tik gerais atsiliepimais. Šiuo metu Lietuvoje užsakytas jau ne vienas automobilis, tikimės, kad susidomėjimas artimiausiu metu tik augs, mat „Toyota“ ketina pagaminti vos 25 tūkst. tokių modelių“, – teigė „Toyota“ atstovybės Vilniuje „Tokvila“ marketingo vadovas R. Poškus.
„Toyota GR Yaris“ gaminamas Japonijoje, visiškai naujoje šiam modeliui pritaikytoje linijoje Motomachi gamykloje. „TOYOTA GAZOO Racing“ iš visų „Toyota“ padalinių surinkti „GR Yaris“ atrinko geriausius meistrus, kurie vadinami „Takumi“ ir vertinami dėl išskirtinių įgūdžių. Išskirtinio automobilio kaina prasideda nuo 31 900 Eur.