Už tokią kainą galima įsigyti naują kompaktinės, ekonominės arba aukštesnės klasės apynaujį automobilį. Tuo tarpu statistika rodo, kad gyventojai perka pigesnius ir senesnius automobilius – du iš trijų šiuo metu nuperkamų automobilių yra senesni negu dešimties metų.

Lietuvoje gerėjant ekonominei padėčiai, daugėjo ir norinčiųjų įsigyti automobilį. Be to, dėl augusių vidutinių pajamų ir pakitusių lizingo sąlygų per penkerius metus vieno žmogaus įperkamo automobilio kaina padidėjo šeštadaliu – nuo 7,5 tūkst. eurų 2011 metų pradžioje iki 8,7 tūkst. eurų dabar. Tačiau iš tiesų pirkėjų elgsenai šie pokyčiai didesnės įtakos nedarė, nes gyventojai vis dar daugiausia perka senesnius automobilius“, - sako SEB banko šeimos finansų ekspertė Julita Varanauskienė.

SEB banko Lizingo departamento direktoriaus Sauliaus Mickaus teigimu, nors rinkoje daugiausia senesnių negu dešimties metų automobilių, pastaraisiais metais nuosekliai daugėja įsigyjamų naujų automobilių. SEB banko privatūs klientai lizingu vis dažniau įsigyja ir naudotų apynaujų automobilių. 2015 metų sausį-liepą tokių automobilių dalis sudarė 66 proc. visų SEB banko lizingu įsigyjamų automobilių.

„Didėjant pajamoms, auga ir pageidaujamo automobilio reikalavimai. Gyventojai renkasi naujesnius, saugesnius, mažiau teršiančius aplinką automobilius. Tai rodo ir tarp privačių klientų didėjanti ekologiškų automobilių paklausa“, - sako S. Mickus.

Kokius modelius gali įpirkti?

SEB banko apskaičiuotas automobilių įperkamumo rodiklis rodo, kad vienas asmuo gali įsigyti naują kompaktinės klasės automobilį, pavyzdžiui, „Fiat Panda“, „Dacia Logan“, taip pat arti šios kainos yra tokie automobiliai kaip „Toyota Aygo“, „Peugeot 208“ ar „Volkswagen Up“. Šeima gali įsigyti tokį ekonominės klasės naują automobilį kaip „VW Jetta“, „Škoda Octavia“, „Ford Focus“ ar pan.

Julita Varanauskienė

Atsižvelgiant į geriausiai parduodamų naudotų automobilių dešimtuką (portalo „Autoplius.lt“ ir „Autotyrimai“ duomenimis) ir rinkos kainas, galima daryti išvadą, kad gyventojai galėtų įpirkti ir tokius apynaujus automobilius kaip ketverių metų „VW Passat“, „Opel Zafira“, šešerių metų trečios serijos BMW ar septynerių metų „Audi A6“. Vis tik Lietuvos gyventojai ligi šiol dažniau perka gerai žinomų markių automobilius, kurie senesni negu dešimties metų.

Portalo „Autoplius.lt“ ir „Regitros“ duomenys rodo, kad šiemet maždaug du iš trijų Lietuvoje nuperkamų automobilių buvo senesni negu dešimties metų. Vidutinė perkamo naudoto automobilio vertė buvo 3,5 tūkst. eurų – du su puse karto mažesnė už tą, kurią galėtų už automobilį sumokėti vidutinį darbo užmokestį gaunantis asmuo atsižvelgiant į savo gaunamas pajamas sudaręs automobilio lizingo sutartį standartinėmis sąlygomis.

Apie automobilių įperkamumo rodiklį

SEB banko automobilių įperkamumo rodiklis rodo, kokios vertės automobilį galėtų įsigyti vidutinį darbo užmokestį gaunantis vienas asmuo arba dviejų asmenų šeima, turintys santaupų tam, kad padengtų 15 proc. perkamo automobilio kainos, jei sudarytų 5 metų trukmės lizingo sutartį, pagal kurią būtų taikoma dabartinė vidutinė rinkos palūkanų norma, ir jei lizingo įmokų ir vieno asmens arba šeimos pajamų santykis neviršytų 25 procentų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (117)