Taupo ir degalus, ir kilometrus

Konkurso „DKV LIVE Metų sunkvežimis 2023“ komisijos narys ir „DKV Mobility“ vadovas Baltijos šalims Artūras Michejenko, paklaustas, ką patartų taupyti norintiems vežėjams, pabrėžė, kad pirmas būdas sumažinti išlaidas – maršrutų peržiūrėjimas.

Anot jo, kiekviena įmonė, norinti optimizuoti patiriamus kaštus, pirmiausia turėtų apskaičiuoti maršrutus ir sustojimus taip, kad kelionėse būtų kuo trumpiau važiuojama be krovinio ar konkretaus tikslo.

Tam, kad nenaudingų kilometrų būtų kuo mažiau, anot specialisto, svarbu planuoti maršrutus, jei įmanoma, iš anksto planuoti sustojimus, rinktis nemokamus kelius. Klaida, pasak jo, yra ir naujo krovinio paieška tik tada, kai iškraunamas jau turimas. Šitaip sunkvežimis priverstas stovėti, o laikas, praleistas ne kelyje, didina įmonės išlaidas.

Paklaustas, ar renkantis skirtingus sunkvežimių modelius galima sutaupyti, A. Michejenko buvo atviras – tai didelės reikšmės taupant neturės, mat reikia atsižvelgti į kitus veiksnius.

„Perkant sunkvežimius galima sutaupyti tiek, kiek leidžia įmonės perkamoji galia ir kokias nuolaidas dėl to galima gauti iš gamintojo. Žinoma, žvalgytis alternatyvų visada verta, tačiau sunku pasakyti, ar dėl to pavyks daug sutaupyti“, – įžvalgomis dalijosi A. Michejenko.

Siūlo skaitmeninį įrankį

A. Michejenko pasakojo, kad siekiantiems mažinti savo išlaidas vežėjams „DKV Mobility“ siūlo įrankį „DKV LIVE“, kuris, pavyzdžiui, leidžia matyti, kur patogiausiai ir pigiausiai užsipilti degalų ar netgi apskaičiuoti, ar verta krovinį vežti.

„Tie, kurie dirba sudarę sutartis, daugiau ar mažiau žino, kiek jiems kainuos viena ar kita kelionė, tačiau tiems, kurie dirba krovinius medžiodami biržoje, apskaičiuoti kelionės sąnaudas tampa sudėtinga. Mūsų įrankis leidžia išsiaiškinti, ar kurio nors krovinio gabenimas dėl degalų kainų ir kelių mokesčių taps nuostoliu“, – dalinosi A. Michejenko.

Taupyti padeda technika

Dar vienas būdas taupyti – rinktis pažangią techniką. Ir kalba eina ne tik apie naujausius sunkvežimius, bet ir puspriekabes ir priekabas. Mat pastarieji, aiškina bendrovės „Bene Trucks Lietuva“, atstovaujančios prekiniam ženklui „Kögel“, vadovas Julius Jankauskis.

Pavyzdžiui, pasak jo, jau ne vienerius metus rinkai siūlomos optimizuoto svorio priekabos, kurios gali būti naudojamos įvairiose transporto srityse. Lengvesnės nei dauguma gaminių rinkoje priekabos leidžia vežti įprastus krovinius, bet sumažinti degalų sąnaudas, o drauge – aplinkos taršą.

„Bene Trucks Lietuva“ vadovo žodžiais, pasinaudojus galimybe suderinti tūrio ir naudingosios apkrovos optimizavimo priemones, galima pasiekti ypač gerų rezultatų. Naujausi rinkoje esantys sprendimai leidžia sukurti priekabas ekonomiškai ir ekologiškai efektyvias.

Sutaupo iki 10 proc.

Pasak J. Jankauskio, pažvelgus į tai, kas siūloma besirenkantiems priekabas, skirtumą tikrai galima pajusti, mat čia stengiamasi optimizuoti priekabų dydį. Pavyzdžiui, vienas iš „Kögel“ gaminių – puspriekabė, 1,38 m ilgesnė nei įprasti rinkoje esantys gaminiai. Šis sprendimas leidžia vežėjui turėti iki 10 kub. metrų daugiau erdvės kroviniui, kitaip tariant, įsikrauti keturis papildomus padėklus.

Ši inovacija leidžia kiekvienam krovinio padėklui tenkančias degalų sąnaudas sumažinti iki 10 proc. palyginti su įprastais gaminiais, be to, drauge mažėja ir anglies dvideginio emisijos.

„Bene Trucks Lietuva“ vadovo žodžiais, esant galimybei vežti daugiau krovinio, vežėjams sudaroma ir galimybė dar labiau optimizuoti savo patiriamus kaštus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją