Nepaisant to, laidoje „DELFI Diena“ apsilankęs E. Misiūnas neslėpė, kad pokyčių reikia ir jie atsiras. Tiesa, ne taip greitai, be to, bus įsiklausyta ir į visuomenės bei ekspertų pasiūlymus.

Remiasi užsienio pavyzdžiais

Siūlomose SEAKĮ pataisose norima įteisinti galimybę praktinio vairavimo būsimus vairuotojus mokyti ne vairavimo instruktoriams, o šeimos nariams. Kaip aiškino E.Misiūnas, taip mokytis vairuoti galėtų tik tie, kurie jau išsilaikys VĮ „Regitroje“ vairavimo teorijos egzaminą.

„Sprendžiame kelias problemas ir lengviname kelią šeimos nariams mokyti savo šeimos narius. Reikia pabrėžti, kad kalba eina tik apie B kategorijos transporto priemones, visų likusių kategorijų vairuotojai bus ruošiami vairavimo mokyklose“, – aiškino ministras.

Jis pabrėžė, kad, viena vertus, tai ne vienam leis sutaupyti nemažą sumą pinigų, antra vertus, įneš pokyčių į vairavimo mokyklų rinką, kuri, priminė ministras, yra purtoma kartelinio susitarimo skandalo.

Tačiau jis nesutiko, kad šeimos nariai bus atlaidesni mokytojai nei instruktoriai ir užsimerks prieš smulkius nusižengimus, kuriuos darys jų šeimos nariai. Pirmiausia, sakė ministras, vairuoti mokysis jau teorinių žinių turintys asmenys, kurie galės pataisyti klaidingai elgtis liepiančius šeimos narius, be to, kaip jaunuoliai pasirengę vairuoti, vis dar tikrins „Regitra“, tad neišlaikytas vairavimo egzaminas turėtų tapti atitinkamu signalu.

Didelės problemos E. Misiūnas nemato ir dėl to, kad nors vairavimo mokyklų automobiliai yra specialiai paruošti mokymui vairuoti, paprastuose automobiliuose, kurie bus naudojami mokymui, nėra nei papildomų pedalų, nei veidrodėlių: reikalaujama tik turėti rankinį stabdį. Anot „DELFI Dienos“ svečio, įsivertinti, ar automobilis yra tinkamas mokymui, turės patys mokytojai.

„Galiausiai, mes neuždraudžiame mokytis vairuoti mokyklose. Statistika rodo, kad tose šalyse, kur šeimos nariai turi teisę mokyti vairuoti, 70 proc. būsimų vairuotojų vis tiek mokosi vairavimo mokyklose“, – akcentavo jis.

Mato galimybę atstovybėms

Dar viena nuostata, nurodanti, kad techninę apžiūrą galės atlikti ne tik dabartiniai TA centrai, bet ir kitos, tokią licenciją gavusios, įmonės, panašu, vertinama dvejopai. Dalis vairuotojų džiaugiasi, tačiau kiti nuogąstauja, kad galimybės korupcijai išaugs.

„Automobilių servisai galės priimti techninei apžiūrai, tačiau tai nereiškia, kad tą darys bet kuris servisas. Pavyzdžiui, to galės imtis koks nors autorizuotas „Audi“ ar „Volkswagen“ centras“, – pavyzdį pateikė ministras.

Be to, akcentavo E. Misiūnas, nors bus nustatyti reikalavimai, kokią įrangą turėtų turėti TA paslaugą teikti norintis servisas, atitinkami kvalifikaciniai reikalavimai bus taikomi darbuotojams, korupcijos prevencijos sistemai ir t.t.

„Ir, žinoma, jeigu kažkoks paprastesnis servisas įgyvendins reikalavimus, licencija jam bus suteikta. Tačiau jei reikalavimus toks servisas pažeis, ji bus atimta, – akcentavo vidaus reikalų ministras, pabrėžęs, jog nemano, kad laisvesnė rinka reiškia korupcijos augimą. – Prieš kelis metus atlikti tyrimai parodė, kad TA įmonėse yra didelė korupcijos rizika. Ir tikrai negaliu pasakyti, kad dabar tose įmonėse nėra korupcijos.“

Draus, bet nebaus?

Kalbėdamas apie draudimą vairuotojams valgyti, rūkyti ir gerti gėrimus prie vairo, E. Misiūnas neslėpė, kad visuomenė šiuos siūlymus keisti SEAKĮ kaip reikiant išpūtė. Nepaisant to, ministras akcentavo, kad nuostata, nurodanti, kad draudžiama atlikti veiksmus, kurie nesusiję su vairavimu, įstatyme turi atsirasti.

Visgi paklaustas, kaip turės dirbti policijos pareigūnai, kuriems teks stabdyti kas antrą automobilį, ministras nustebimo.

„Mes nekeičiame Administracinių nusižengimų kodekso ir nekuriame specialių baudų tiems, kurie taip darys. Keičiame tik įstatymą ir įvedame prievolę vairuotojui“, – sakė E. Misiūnas.

Tuo atveju, akcentavo jis, jei eismo įvykio priežastimi taps tai, kad vairuotojas bandė atsigerti, valgyti ar pan., pareigūnai privalės imtis priemonių. Tiesa, kokių, E. Misiūnas nurodyti negalėjo, mat, akcentavo, baudų valgantiems ir geriantiems prie vairo nebus numatyta.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (223)