24-ąjį kartą surengtuose „Lietuvos metų automobilio“ apdovanojimuose į šį garbingą titulą pretendavo 7 automobiliai, išrinkti po beveik mėnesį trukusių 10 rinkimų komisijos narių testų ir patikrų. Į „Metų automobilio“ vardą pretendavo šie 7 modeliai (abėcėlės tvarka):
- „CUPRA Formentor“
- „Peugeot 2008“
- „Porsche Taycan“
- „Renault Captur“
- „Škoda Octavia“
- „Toyota Yaris“
- „Volkswagen ID.3“
Kiekvienas komisijos narys finalinį rinkimų vakarą privalėjo išdalyti 25 balus šiems septyniems modeliams. Susumavus balus paaiškėjo, kad Lietuvos metų automobiliu 2021 pretenduoja tapti ne vienas, o netgi du automobiliai.
Valdas Valiukevičius, Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio rinkimus, prezidentas ir rinkimų komisijos narys, pastebėjo, kad toks atvejis yra buvęs tik kartą. Ir tokiu atveju taikoma viena taisyklė: pergalė skiriama tam modeliui, kuriam komisija savo balsavimuose skyrė daugiau pirmųjų vietų.
Visgi akibrokštas laukė ir čia. Suskaičiavus pirmąsias vietas paaiškėjo, kad ir šių abu į garbingą titulą pretenduojantys automobiliai surinko vienodai. Teko skaičiuoti antrąsias vietas, o po šių skaičiavimu paaiškėjo, kad vos vienu balu atsiliko „Peugeot“. Tad „Lietuvos metų automobiliu 2021“ pirmą kartą rinkimų istorijoje paskelbtas „Volkswagen ID.3“.
Ir „Metų visureigis“; ir „Metų elektromobilis“
Penktadienio vakarą iškilmingai įteiktas ir dar vienas, neretai antru pagal svarbumą rinkimuose vadinamas, apdovanojimas – „Tautos automobilis“. Jį balsuodami beveik mėnesį išrinko portalo 15min skaitytojai. „Tautos automobiliu 2021“ tapo „Volkswagen Tiguan“.
Tiesioginės transliacijos metu įteikti ir kiti apdovanojimai, skirti geriausiems šiemet rinkoje pasirodžiusiems modeliams. Penktadienio vakarą buvo įvardintas, galima sakyti, geriausias nykstančio segmento – tikrųjų visureigių – modelis. „Metų visureigiu“ tapo „Land Rover Defender“,
Išrinktas ir „Metų miesto visureigis“ – pastaruoju metu sparčiai besipildančio segmento modelis. Apdovanojimą gavo „Peugeot 2008“.
Pirmą kartą rinkimų istorijoje išrinktas ir „Metų elektromobilis“. Jis išrinktas iš kol kas gausiausio kada nors rinkimuose dalyvavusio elektromobilių skaičiaus – net dešimties modelių. Būtent tokią dalyvių gausą pamačiusi bendrovė „SoliTek“ nusprendė įsteigti nominaciją. „Metų elektromobiliu“ tapo „Volkswagen ID.3“.
Įvardintas metų sportininkas
Kasmet Lietuvos žurnalistų autoklubas, organizuojantis „Lietuvos metų automobilio“ rinkimus, įvardina ir labiausiai Lietuvos vardą garsinusius sportininkus.
Penktadienio vakarą titulas „Metų vairas“ teko ne kam kitam, o įnirtingai Dakaro raliui besiruošiančiam lenktynininkui Benediktui Vanagui.
Nominacijų gausybė
Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) šių metų rinkimuose prisidėjo prie sportiškiausio automobilio paieškų. „Metų sportiškiausiu“ tapo „Porsche Taycan“ modelis.
Draudimo bendrovė BTA įvardijo, kuris modelis iš 30 pretendentų buvo labiausiai vertas šeimos automobilio vardo. „BTA Šeimos automobiliu“ tapo miesto visureigis „Ford Kuga“.
Transporto skelbimų platformos „Autoplius.lt“ atstovai šiemet rinko „Metų išmaniausią automobilį“. Pastaruoju išrinktas sportiškas „Porsche Taycan“.
Techninių apžiūrų įmones vienijanti asociacija „Transeksta“, surengusi stabdymo bandymus, išsiaiškino „Metų saugiausią“ automobilį. Juo tapo brangiausias rinkimų modelis „Porsche Taycan“.
Portalas 15min išrinko „Verslo klasės“ automobilį. Juo išrinktas „Mercedes-Benz“ E klasės modelis.
Žurnalas „Auto Bild Lietuva“ įvardijo „Metų atnaujintą automobilį“. Juo išrinktas „Mercedes-Benz“ E klasės modelis.
Portalas Automanas.lt įvertino dailiausius rinkimų automobilius. Apdovanojimą „Už dizainą“ pelnė „Porsche Taycan“.
„Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose šiemet dalyvavo 30 skirtingų, Lietuvos rinkoje per metus debiutavusių, modelių.