Nuo tada prabėgus 7 metams, „Fiat“ sportiškų automobilių padalinys išlieka tarsi „Rubiko kubas“, kurio darboholikas kompanijos vadovas niekaip negali teisingai sudėlioti.
Šiemet „Alfa Romeo“ pardavimai bus mažesni nei 100 tūkst. vnt., ir tai yra blogiausias rezultatas nuo 1969 m. Spalio pabaigoje S. Marchionne paskelbė naują šios markės gaivinimo planą, pagal kurį per artimiausius 4 metus turi pasirodyti devyni nauji modeliai.
O dar visai neseniai, 2010-ųjų balandį, vadovas optimistiškai kalbėjo, kad iki 2014 m. „Alfa Romeo“ metiniai pardavimai išaugs iki 500 tūkst. vnt. Šįkart naują strategiją sukurpęs S. Marchionne nuo tikslių prognozių susilaiko.
Vis dar neparduodama
Vienintelis dalykas, dėl kurio S. Marchionne yra tvirtas, tai, kad nepaisant kelių „Volkswagen“ koncerno bandymų, „Alfa Romeo“ markė – neparduodama.
„Yra dalykų, kurie neparduodami. Jeigu nueisite pas Ferdinandą Piechą („Volkswagen“ grupės pirmininką) ir paprašysite parduoti „Audi“, jis jums atsakys, kad tai neparduodama“, – teigė S. Marchionne.
Jis taip pat tiki, kad F. Piechas nebūtų linkęs diskutuoti apie „Audi“ kainą, todėl esą kodėl tą reikėtų daryti kalbant apie „Alfa“.
„Neturiu jokio noro parduoti „Alfa“, – tvirtina S. Marchionne.
„Automotive News“ rašo, kad vis dėlto apie tokią galimybę italai galbūt turėtų pagalvoti, nes ribotą modelių skaičių siūlanti markė tiesiog merdėja.
Šiuo metu modelių gamą sudaro „MiTo“, perkurta „Fiat Punto“ versija, tad tikra „Alfa“ automobilio nepavadinsi, ir „Giulietta“ hečbekas, kuris yra tikras „Alfa“ modelis, bet neturi universalo versijos, todėl Europoje praranda didelę dalį potencialių pirkėjų.
Taigi „Alfa“ siūlo vos du modelius. Palyginimui, kitos „Fiat“ koncerno valdomos markės nėra tokios nuskriaustos: „Ferrari“ parduoda penkis modelius, „Maserati“ – tris. Nereikia pamiršti, kad ir tie du „Alfa“ modeliai sensta: „MiTo“ debiutavo dar 2008 m. viduryje, o „Giulietta“ – 2010 m. pradžioje.
Paprastas sprendimas?
Norėdama išgyventi, „Alfa“ tiesiog turi padidinti modelių gamą. Tačiau naujienų dar teks palaukti. Ilgai atidėliotas „Alfa Romeo 159” įpėdinis „Giulia“ pasirodys tik 2015 m., nors anksčiau buvo planuota, kad debiutas įvyks 2012-aisiais.
Kiek anksčiau, t.y. 2014 m. turėtume pamatyti „Alfa“ flagmaną – galiniais ratais varomą sedaną, kuris bus sukurtas pagal „Maserati Ghibli“. O 2015-iesiems numatyta dar viena naujiena – rodsteris, kuris bus kuriamas kartu su „Mazda“ kaip giminingas „MX-5” modelis.
Panašu, kad „Alfa-Romeo“ išties turi paskutinį šansą. Kaip mėgsta sakyti pats S. Marchionne, jis bei jo kompanija turi veikti „šviesos greičiu“, jeigu nori išsaugoti 102 metų istoriją turinčią markę.
Jeigu dar bus daugiau atidėliojimų ar „antrų bandymų“, tai gali privesti prie priverstinio kompanijos pardavimo arba dar blogiau – žlugimo. Jeigu tai įvyktų, ant simbolinio antkapio būtų galima užrašyti: „Ilsėkis ramybėje, Alfa Romeo. Puikus, pasaulyje žinomas gamintojas, kuris mirė dėl modelių trūkumo“.