Tokią tendenciją jaučia ir gamintojai: kai kurie jų per pastaruosius kelis metus spėjo sukurti ištisas elektra varomų automobilių gamas. Tačiau individualumą mėgstantys vairuotojai gūžčioja pečiais: ką rinktis, kad gatvėje nebūtumei „kaip visi“?
Šis klausimas dar aktualesnis ir dėl to, kad didžiuliams koncernams priklausantys skirtingi gamintojai vienijasi ir elektromobilių gamybai naudoja bendras platformas. Rezultatas lyg ir geras – elektra varomų transporto priemonių išrieda daugiau, o savininkams paprasčiau, kai galima naudotis jau išbandytomis technologijomis. Visgi tuo pačiu, elektra varomi automobiliai ima panašėti vienas į kitą taip, kad kai kuriais atvejais uždengus ženklą ant vairo būtų sunku pasakyti, kurio gamintojo modeliu važiuojama.
Automobilių žinovai į situaciją žvelgia paprastai. Pasak jų, tiems, kurie rinkdamiesi elektromobilį ieško stiliaus ir individualumo bei nori kažko „kitaip“, verta eiti dviem keliais: rinktis gamintojus, nebijančius drąsių formų, arba kai visi eina minimalizmo link, stabtelėti prie patikrintų „premium“ segmento gamintojų automobilių salonų.
Platforma ta pati – charakteris kitoks
Vienas pavyzdžių, kaip tokią pat platformą turintis kaip dar keli artimi to paties koncerno giminaičiai automobilis gali išsiskirti iš minios – elektrinis „Cupra Born“, Lietuvoje debiutavęs šių metų pradžioje. Šis modelis – pirmasis elektra varomas Cupra gamintojo elektromobilis, automobilių rinkos žinovų akis spėjęs patraukti ryškia išore ir salono dizainu.
Šitai, pabrėžia ekspertai, puikiai dera prie dinamiško valdymo. Tuo pat metu tai ne tik miesto sąlygoms, bet ir užmiesčio kelionėms pritaikytas elektromobilis, priklausomai nuo versijos, viena įkrova galintis nuvažiuoti iki 544 kilometrų atstumą. Žinomas šalies lenktynininkas Ignas Gelžinis visai neseniai sėdo prie šio modelio vairo dalyvaudamas tradicinėse elektromobilių varžybose Lietuvoje.
Įprastai kiek kitokio pobūdžio automobilių lenktynėse besivaržančio I. Gelžinio manymu, elektromobilių varžybos – puiki proga visiems parodyti, kad įdomūs gali būti ne tik automobiliai su riaumojančiais vidaus degimo varikliais.
Lenktynininko nuomone, greta kitų rinkoje šiuo metu siūlomų elektromobilių „Cupra Born“ išsiskiria patraukliu dizainu. Modelis gaminamas ant tos pačios platformos kaip ir „Volkswagen ID.3“, tačiau ispanų prekių ženklas pagerino elektromobilio komfortą.
„Išorės dizainas yra dinamiškesnis – itin skiriasi pikčiau atrodanti priekinė dalis. Skirtumai pastebimi ir žvelgiant į saloną, nes jame naudojamos kitokios medžiagos“, – pagrindinius skirtumus įvardija lenktynininkas.
„Cupra Born“ viduje į akis krenta moderniai atrodančios apdailos detalės ir patogesnės sportiškos sėdynės. Šis elektromobilis taip pat gali būti komplektuojamas su adaptyviąja važiuoklės valdymo sistema. „Born“ modeliuose taip pat diegiama naujausia programinė įranga, todėl vartotojai jau nebesusidurs su klaidomis, kurių pasitaikydavo senesniuose „Volkswagen ID.“ serijos elektromobiliuose.
Išbandyta platforma – patikimesnė
Tradicijas vertinantys ir automobilių pramonėje įsigalėjusio beveidžio minimalizmo nemėgstantys vairuotojai, panorę elektromobilio, nebūtinai turi leistis į kompromisus: užtenka žvilgtelėti į tai, ką siūlo tokie „premium“ gamintojai, kaip „Lexus“, kurio gamoje dabar yra „UX 300e“ modelis.
Japonijos kompanija garsėja ypatinga kokybe ir dėmesiu, skiriamu automobilio apdailai, surinkimui, vairuotojo komfortui. Jokia paslaptis, kad šis gamintojas nėra iš tų, kurie it akis išdegę stengiasi savo gaminamuose automobiliuose diegti naujausias technologijas – pirmiausia kruopštumu garsėjančio ženklo atstovai užtikrina, kad viskas, kas bus diegiama į „Lexus“ modelius, veiks nepriekaištingai ir nekels neigiamų emocijų.
Pavyzdžiui, „UX 300e“ modelis gaminamas naudojant tą pačią platformą, kuri buvo skirta ir hibridiniams modeliams, tokiems, kaip „UX 250h“. Tai reiškia, kad ir eksploatuojant automobilį, ir atliekant jo techninę priežiūrą nekyla jokių netikėtumų.
„UX 300e“ yra optimalaus dydžio krosoveris, pasižymintis 160 milimetrų siekiančia prošvaisa, kuri leidžia patogiai jaustis prie vairo tiek mieste, tiek už jo ribų. Sumontavus bateriją, pažemėjo svorio centras, todėl automobilis tapo dar tiksliau valdomas.
„Stabilumas juntamas ir vairuojant užmiestyje, todėl elektromobiliu galima visiškai pasitikėti. Mūsų rinkoje tai svarbu, nes lietuviai neperka atskirų automobilių miestui ir užmiesčio keliams. Visur turi tikti tas pats modelis, o elektrinis „UX 300e“ yra universalus“, – dvigubą naudą pažymi „Lexus“ pardavimo vadovė Lietuvoje Ingrida Dobrovolskytė.
Sukaupė dešimtmečius patirties
Privalumų yra ir daugiau: „Lexus“ drauge su valdančiąja įmone „Toyota“ turi ilgametės patirties kuriant elektrifikuotas pavaras. Kai šiandien elektromobiliai „kepami“ vienas po kito, tai, jog gamintojo žodžiais ir deklaruojamais skaičiais galima pasitikėti, mat viskas išbandyta per daugelį metų, yra ypač svarbu.
Japonijos įmonės ne veltui ir vadinamos tikrosiomis masinės automobilių elektrifikacijos pradininkėmis. Turėdamos plačią hibridinių modelių gamą jos į visiškai elektrinių automobilių rinką įžengė parengusios iki mažiausių detalių apgalvotus galutinius produktus, o jų pasiūlą ir toliau augins tuo pačiu principu.