Interneto gyvavimo amžius
Sertifikuoto naudotų automobilių pardavėjo „Longo LT“ užsakymu atlikta Lietuvos gyventojų apklausa atskleidė, kad 46,8 proc. apklaustųjų informacijos apie automobilius ieško įvairiuose transporto priemonių pardavimų portaluose ir tik kiek mažiau – 46,6 proc., konsultuojasi su draugais arba pažįstamais.
„Puikiai galima suprasti, kad informacijos patikimumas yra vienas iš svarbiausių aspektų investuojant į bet kokį didesnės sumos pirkinį. Visgi, prieš įsigyjant automobilį, svarbu įsitikinti, ar kitoje skelbimo pusėje esantis asmuo yra patikimas. Prieš imantis bet kokių veiksmų, rekomenduojama patikrinti, ar transporto priemonės pardavėjas turi leidimą verstis tokia veikla, antra – kokios yra pirkimo-pardavimo sąlygos, ar yra galimybė apžiūrėti automobilį gyvai ir, svarbiausia, ar yra numatyta teisė grąžinti automobilį, jei jis pasirodo esąs netvarkingas”, – pažymi „Longo LT“ vadovas P. Valiukėnas.
Jis dėmesį atkreipia ir į draugų pagalbą automobilio paieškos procese bei pažymi, kad pasikliovimas vien kitų, profesinių žinių apie automobilius neturinčių žmonių, patirtimi, įsigyjant naudotą transporto priemonę, gali padaryti ir „meškos paslaugą“.
„Draugų ar pažįstamų rekomendacijos, anot tyrimo duomenų, ne mažiau populiarus pasirinkimas. Tačiau fakto, kad šių asmenų rekomenduotas pardavėjas parduos tik patikimą ir kokybišką naudotą automobilį – užtikrinti negali niekas“, – sako jis ir priduria, jog pavieniai fiziniai automobiliais prekiaujantys asmenys neteikia jokios garantijos parduodamai autotransporto priemonei, kas reiškia, jog automobilyje išaiškėjus nuslėptiems defektams, pirkėjas praranda galimybę atgauti už jį sumokėtus pinigus.
Keičiasi prioritetai
Visgi, apklausos rezultatai atskleidė ir besikeičiančius pirkėjų įpročius. Dar prieš kurį laiką automobilio įsigijimas iš turgaus buvo įprastas ir savaime suprantamas procesas, o šiandien tokį transporto priemonės pirkimo būdą rinktųsi vos 11,4 proc. respondentų.
Automobilį įsigyti planuojantys asmenys aiškiai išdėstė ir savo poreikius. Kone kas antras vairuotojas (48,2 proc.) kaip vieną svarbiausių faktorių įvardijo pardavėjo reputaciją, vos kiek mažiau (46,3 proc.) apie automobilio įsigijimą svarstytų tik po patyrusio specialisto konsultacijos.
„Įsigytas automobilis tampa neatsiejama gyvenimo dalimi, tad vairuotojai nori būti ramūs ir užtikrinti, kad ši bus tvarkinga, be užslėptų defektų. Lydima istorijos, techninės apžiūros lapo ir ridą patvirtinančio dokumento bei išrašų ir tvarkingai paruoštų dokumentų. Šių elementų būvimą užtikrinti gali kiekvienas sertifikuotas automobilių pardavėjas“, – teigia P. Valiukėnas ir priduria, jog bendrovės atveju, kiekvienas parduodamas automobilis kaskart praeina 150 punktų patikrą, o jį įsigijus be išimties yra taikoma dviejų metų garantija.
Tyrimą Baltijos šalyse atliko visuomenės nuomonės tyrimų agentūra „Norstat Latvia“. Jo metu apklausta 708 vairuojančių 18–74 metų amžiaus gyventojų.