„Kol vyksta ikiteisminis tyrimas dėl nutikimo Jonavos techninės apžiūros stotyje, negaliu atskleisti daugiau detalių, tačiau galiu patikinti, kad įtarimų dėl piktnaudžiavimo tarnyba ir kyšininkavimo sulaukęs mūsų darbuotojas lig šiol vilkėjo kontrolieriaus uniformą tik todėl, kad nenorėjome sutrukdyti policijos Imuniteto valdybos pareigūnų tyrimo“, – teigia bendrovės „Kauno techninės apžiūros centras“ direktorius Gintaras Ciegis.
Išleido į eismą nesaugius
Po ketvirtadienį įvykusios abiejų nusikalstamos veikos bendrininkų sulaikymo, šiandien buvo pakartotinai patikrinti du automobiliai, neteisėtai gavę teigiamas techninės apžiūros išvadas. Paaiškėjo, kad abiem atvejais kontrolierius už kyšį sutiko nepastebėti saugiam eismui įtakos galinčius turėtų didelius trūkumus.
Kokie tiksliai gedimai, neatskleidžiama, kol vyksta ikiteisminis tyrimas. Tačiau pabrėžiama, kad automobiliuose neveikė kai kurios saugos ir ne tik sistemos, nebuvo tinkamai privirtinti visi automobilio agregatai ir pan.
Visais atvejais automobiliai galėjo būti eksploatuojami tik pašalinus šiuos trūkumus.
„Į nusikalstamą veiką įsivėlęs mūsų įmonės darbuotojas po šios istorijos neabejotinai turės ieškoti kitos veiklos. Galima tik apgailestauti, kad jaunas žmogus taip susigadino savo reputaciją“, – pripažino G. Ciegis.
Beveik 1400 kyšius siūlė patys
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ vadovas Gintautas Šlėderis savo ruožtu sakė, kad nepaisant visų pastangų naikinti korupcijos apraiškas TA sistemoje, pokyčiai žmonių sąmonėje vyksta ne taip greitai.
Pavasarį paskelbtame naujausiame „Lietuvos korupcijos žemėlapyje“ pateikiami duomenys leidžia pasidžiaugti, kad kyšininkavimo indeksai per pastarąjį dešimtmetį sumažėjo nuo 0,88 iki 0,09. Vien šiais metais iki liepos vidurio patys kontrolieriai oficialiai perspėjo ir padarė atitinkamus įrašus TAIS duomenų bazėje apie 1368 atvejus, kai automobilių šeimininkai bandė siūlyti neteisėtą atlygį už trūkumų ignoravimą.
„Gerai ir tai, kad akivaizdžiai kinta ne tik kontrolierių, bet ir pačių transporto priemonių savininkų požiūris į techninius trūkumus, suvokiama kuo rizikuojama sėdant prie sunkiai valdomo automobilio vairo, todėl saviapgaulės mažėja“, – akcentuoja G. Šlėderis.