Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus per techninę apžiūrą „užkalusių“ automobilių variklių skaičiaus nesureikšmino. Pasak jo, per 5 mėnesius nuo naujosios tvarkos įsigaliojimo sėkmingai patikrinta apie 200 tūkst. dyzelinių automobilių, tad esą 30 iš jų sugedusių mašinų – lyg lašas jūroje.
Tačiau A.Glėbus pripažino, kad dėl 7 TA metu įvykusių gedimų išties buvo kalta naujoji tvarka.
„Pačioje pradžioje iš tiekėjų gavome nekokybiškus tepalo matuoklius ir buvo septyni atvejai, kai per apžiūrą juos įtraukė į variklį. Už automobilių remontą užmokėjo TA įmonės“, - tikino pašnekovas.
Nauja tvarka dyzeliniams automobiliams
DELFI primena, kad nuo kovo 1 d. dyzelinių variklių dūmingumas techninėje apžiūroje (TA) tikrinamas taikant naują procedūrą, suderintą su ES teisės aktų reikalavimais. Už papildomą procedūrą atliekant dyzelinių transporto priemonių išmetamųjų dujų dūmingumo patikrą reikia sumokėti 12 Lt.
Prieš patikrinimą atliekama variklio bendrosios techninės būklės įvertinimo procedūra. Pagal ją pirmiausia turi būti atliekama vizuali neveikiančio variklio ir jo skyriaus apžiūra, patikrinamas alyvos bei aušinimo skysčio lygis, išsiplėtimo bakelio ir jo dangtelio būklė, patikrinami identifikaciniai žymenys. Nenustačius trūkumų, atliekama veikiančio variklio vizuali apžiūra pastarajam dirbant tuščiosios eigos minimaliais sūkiais ir padidintais tuščiosios eigos sūkiais.
Apžiūrą atliekančiam kontrolieriui stovint šalia automobilio, vairuotojo paprašoma nuspausti akceleratoriaus pedalą iki galo arba bent jau iki sūkių, artimų maksimaliems ribotuvo ribojamiems alkūninio veleno sūkiams. Jei tokio patikrinimo metu nustatomi trūkumai, dūmingumo patikra neturėtų būti atliekama, kol pastarieji nebus pašalinti.
Jeigu pirminės apžiūros metu trūkumų nenustatoma, tuomet tikrinamas variklio dūmingumas, kai privaloma akceleruoti iki sūkių ribotuvo suveikimo, t.y. iki maksimalių sūkių, kuriuos gali pasiekti variklis. Patikros metu akceleratoriaus pedalas turi būti nuspaudžiamas iki galo greičiau nei per 1 sek. Taip siekiama sukurti sąlygas, kurioms esant dyzelinio variklio įpurškimo siurblys veiktų didžiausiu našumu.
Skaičiuojama, kad Lietuvoje registruoti dyzeliniai automobiliai sudaro 48 proc. viso šalies transporto priemonių parko.
„Transekstos“ teigimu, naujais reikalavimais dyzeliniams automobiliams siekiama suderinti ES valstybėse narėse TA metu taikomus reikalavimus ir kontrolės atlikimo būdus, užtikrinant, kad transporto priemonių išmetamųjų dujų kiekis būtų kuo mažesnis per visą jų naudojimo laiką. Tuo pačiu garantuojant, kad transporto priemonės, kurios yra didžiausios teršėjos, nebūtų naudojamos, kol nebus tinkamai sutvarkytos.