Japonijos automobilių gamintoja nutraukė uždangą nuo naujutėlaičio „Corolla“ – dviejų cilindrų „Levin“, skirto išimtinai Kinijos rinkai – per pasaulinį pristatymą penktadienį Guangdžou mieste, likus kelioms valandoms iki pristatymo Kalifornijoje. Šis žingsnis žymi drąsesnį „Toyota“ brovimąsi į didžiausią pasaulyje automobilių rinką, kurioje netrūksta konkurentų.
„Corolla“, visų mylimas, bet retai sulaukiantis ovacijų darbinis arkliukas, stačia galva neria į permainas: šiuo metu sedanai praranda populiarumą JAV, bet įgyja vis daugiau pasekėjų Kinijoje. Naujieji modeliai turės specialiai Kinijos pirkėjams pritaikytas funkcijas, įskaitant 12,1 colio ekraną ir oro valymo sistemą teršalų šalinimui, taip pat daugiau ryšio funkcijų. Pardavimai prasidės 2019 metais.
Kinija išsiveržia į priekį
Pernai Kinija aplenkė JAV ir tapo didžiausia kompaktiškų sedanų rinka, o bendri „Corolla“ ir „Levin“ pardavimai pasiekė pusę milijono ir užėmė pirmaujančią vietą šiame segmente.
„Tai svarbiausi „Toyota“ automobiliai Kinijoje, – aiškino „Toyota“ Kinijos skyriaus vadovas Kazuhiro Kobayashis per pristatymą Guangdžou. – Naujieji modeliai atspindi mūsų naujausius elektrifikacijos, intelektualumo ir informatizacijos pasiekimus.“
JAV nuslūgus susidomėjimui sedanais ir ryškiai išaugus visureigių paklausai, „Toyota“ tikisi, kad pastaruosius 30 metų pasaulyje perkamiausio modelio sėkmės istoriją pratęs Kinija. Atsižvelgdama į krentančią sedanų paklausą JAV, kitą mėnesį „Toyota“ ketina pristabdyti vieną iš trijų surinkimo linijų savo „Camry“ gamykloje Kentukyje.
Kinijoje „Corolla“ ir „Levin“ sudaro apie 40 proc. visų „Toyota“ pardavimų, todėl būtent jie galėtų pakelti šio automobilio gamintojo statusą. Praėjusiais metais „Toyota“ Kinijoje pardavė 1,29 mln. automobilių, o šiemet, pasak K. Kobayashio, ketina „gerokai viršyti“ 1,4 mln. vienetų planą.
Šiuos skaičius galima palyginti su daugiau nei 4 mln. vienetų, kuriuos pernai pardavė „Volkswagen AG“ ir „General Motors Co.“. Japonų konkurentai „Nissan Motor Co.“ ir „Honda Motor Co.“, nors pasaulyje ne tokie populiarūs, sutelkė pajėgas į pardavimų didinimus Kinijoje greičiau nei „Toyota“.
„Toyota“ tiki galinti padidinti savo rinkos dalį, turint omenyje, kad, lyginant su JAV, Kinijoje ji kol kas yra maža, – teigia Tokijuje įsikūrusios bendrovės „Macquarie Capital Securities“ analitikė Janet Lewis. – Jungtinėse Valstijose sumažėjus sedanų paklausai, „Corolla“ JAV rinkai šiuo metu ne tokia svarbi kaip Kinijai. Produktai prisitaiko prie didžiausių rinkų – šiuo atveju „Corolla“ ir „Levin“ prisitaiko prie Kinijos.“
Tradiciškai „Toyota“ daugiausia dėmesio skyrė JAV, net ir po to, kai į priekį išsiveržusi Kinija 2009 m. tapo didžiausia pasaulyje automobilių rinka. Tačiau dabar atsargumu garsėjanti Japonijos pramonės milžinė pagrindinį dėmesį nukreipia į Kiniją, kuri pamažu lengvina apribojimus, kai tuo tarpu JAV grasina dar labiau didinti kliūtis prekybai.
Prekybos karas
Iki šiol JAV ir Kinijos prekybos karas japonų kompanijai iš esmės nepakenkė, o kai kuriais atžvilgiais netgi išėjo į naudą. Nors liepos mėnesį Kinija iki 40 procentų padidino muito mokestį iš JAV importuojamiems automobiliams, beveik tuo pat metu muitas kitiems importuojamiems automobiliams sumažėjo iki 15 procentų. Tai ypač gera žinia prabangiesiems „Toyota“ automobiliams „Lexus“, eksportuojamiems iš Japonijos į Kiniją.
Prie šito dar pridėjus išaugusią paklausą „Corolla“ ir naujajam „Camry“, nenuostabu, kad „Toyota“ per pirmuosius devynis šių metų mėnesius padidino Kinijos pardavimus 13 proc., pasipriešindama ekonomikos sulėtėjimui ir tapdama viena iš pelningiausių automobilių gamintojų. Tai taip pat paskatino „Toyota“ pasitikėti savo jėgomis ir planuoti iki 2030 m. net trigubai padidinti automobilių gamybą Kinijoje.
Be abejo, „Toyota“ ateities perspektyvos priklauso nuo to, kaip įmonei seksis gaminti naujos energijos automobilius. Vadovaujantis Kinijos vadinamąja ribojimo ir prekybos (angl. cap-and-trade) politika, automobilių gamintojai nuo sausio pradžios turės gauti naują energiją naudojančio automobilio balą, kuris susijęs su įvairių rūšių nulinės ir mažos taršos transporto priemonių gamyba.
„Toyota“, elektrinių automobilių pramonėje kol kas besivelkanti iš paskos, naujos energijos automobilių gamyboje turės paspartinti žingsnį. Kitaip nei „Volkswagen“ ir „General Motors“, bendrovės elektrifikacijos dėmesio centre atsidurs tradicinės hibridinės technologijos – šioje srityje „Toyota“ yra neginčijama lyderė. Per pristatymą Guangdžou „Toyota“ sąmoningai pademonstravo dvi „Corolla“ ir „Levin“ benzininių-elektrinių variklių versijas, kadangi hibridinių modelių pardavimai 2015 m. lokalizavus gamybą pradėjo kilti. Hibridinė naujosios „Corolla“ versija pirmą kartą bus prieinama ir Jungtinėse Valstijose.
„Unikalus Kinijos projektas, nuo 2015 m. apimantis vietinę hibridų gamybą, pasirodė labai sėkmingas: padedant Kinijos klientams, abu modeliai tapo mūsų žvaigždėmis“, - džiaugiasi K. Kobayashis.
Tačiau tradiciniai hibridai Kinijoje greičiausiai nebus įtraukti į naujos energijos transporto priemonių sąrašą, ir kol kas nežinia, kaip jiems pavyks verstis be vyriausybės paramos, kurią gauna elektriniai ir įkraunami automobiliai. Ieškodama sąjungininkų, propaguojančių šią technologiją, „Toyota“ veda derybas su Kinijos automobilių gamintoja „Geely Automobile Holdings Ltd.“, ketindama perleisti savo hibridinės sistemos licenciją, praneša „Bloomberg“.
„Hibridai nepaprastai svarbūs Kinijos ir pasaulinei „Toyota“ strategijai, tačiau Kinija juos pripažins tik tuo atveju, jei juos gamins ir kitos bendrovės“, – teigia J. Lewis.