Į „Iveco Daily“ montuojamas 3 litrų darbinio tūrio suslėgtas dujas naudojantis variklis, pasiekiantis 100 kW (136 AG) pajėgumą ir 350 Nm sukimo momentą. Itališkas modelis pagrįstai gali būti vadinamas vienu ekologiškiausių lengvųjų komercinių automobilių – jo gamoje yra ne tik SGD, bet ir elektra varomas modelis, taip pat 6 skirtingo pajėgumo dyzelinės jėgainės.
Dujų privalumą atrado viešasis transportas
CNG dujos gerokai pranašesnės nei LPG – pradedant kaina, baigiant ekologija. CNG variklyje visiškai sudega ir nepalieka suodžių, taip pat nesukelia metalų korozijos. „Iveco“ skaičiuoja, jog išlaidos degalams sumažėja apie 20 proc., palyginti su dyzeliniu modeliu (skaičiuojant pagal iki karantino buvusį dyzelino kainų Europoje vidurkį). Be to, suslėgtas gamtines dujas naudojantis mikroautobuso variklis yra apie 4 decibelais tylesnis už dyzelinį.
Vis dėlto didžiausias CNG privalumas yra ekologija – būtent todėl šio tipo dujos lengvai rado kelią į miestų viešąjį transportą. Šiuo metu kai kurių didžiųjų miestų nemenką viešojo transporto dalį sudaro CNG dujomis varomi autobusai, o jiems užpildyti kai kurie parkai netgi įrengia nuosavas degalines.
Vidutiniškai suslėgtas gamtines dujas (metaną) naudojantis CNG variklis į aplinką išmeta 5 proc. mažiau anglies dioksido (CO2) už dyzelinį, o biometano dujas – net iki 95 proc. Palyginti su dyzeliniu varikliu, CNG pasižymi 12 proc. mažesniu azoto oksidų NOx kiekiu bei iki 76 proc. mažiau išmeta kietųjų dalelių.
Kaip lengvasis automobilis
Gamtinėmis dujomis varomą „Iveco Daily“ išbandžiusių „Lietuvos komercinio automobilio 2020“ komisijos narių teigimu, šiemet pristatomas mikroautobusas yra dar geresnis nei jau nugalėjęs 2016 m.
„Mane nustebino „Iveco“ panašumas į lengvuosius asmeninius automobilius. Jis turi automatinę 8 pavarų dėžę su „Power“ režimu – nori pasivažinėti smagiau, spusteli mygtuką ir gali lėkti. Ilgoje kelionėje gali naudotis kruizo kontrole, naudodamas „Apple CarPlay“ prijungti telefoną ir automobilio ekrane matyti „Spotify“, „Waze“ ir kitas programas. Interjeras taip pat atrodo modernus, šiuolaikiškas, daug sprendimų kaip lengvuosiuose automobiliuose“, – įspūdžius pasakojo vienas iš rinkimų komisijos narių, automobilių ir komercinio transporto specialistas Valdas Valiukevičius.
8 laipsnių automatinėje pavarų dėžėje yra ir ekonomiškumą didinantis „Eco“ režimas, taip pat galimybė pavaras perjungti vairuotojui. Gali būti įdiegta ir dviejų, ir keturių varančių ratų pavara su galimybe blokuoti priekinį, centrinį ar galinį diferencialus.
Papildomoje įrangoje yra tokios funkcijos kaip bevielis telefono kroviklis, pagalbinė sistema intensyvaus eismo spūstyse „Queue Assist“, stabilumo sistema pučiant stipriam šoniniam vėjui „Crosswind Assist“, automatinė tolimųjų šviesų perjungimo sistema ar „Full LED“ žibintai (artimųjų, tolimųjų šviesų ir rūko).
Skiriasi nuo asmeninių automobilių rinkimų
Geriausio komercinio automobilio rinkimai skiriasi nuo asmeninių automobilių rinkimų. Ir „Lietuvos komercinio automobilio“, ir „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijų narys V. Valiukevičius teigė, kad pagrindinis skirtumas yra pirkėjų poreikiai. Anot jo, neretai asmeniniai automobiliai pasirenkami ir vertinami per emocinę prizmę, o komercinis transportas įsigyjamas žvelgiant į jo eksploatacijos išlaidas, degalų sąnaudas, likutinę vertę, patikimumą.
Komisijos nariai, kurioje – patyrę žurnalistai bei įvairių įmonių transporto parkų administratoriai, skiria daug laiko ne tik praktiniams ekonomiškumo, valdymo savybių ir kitiems bandymams, bet ir techninių duomenų analizei.
Tokie rinkimai yra geras orientyras įmonėms, valdančioms ir didelius transporto parkus, ir turinčioms vos kelis automobilius, nes jie įvertina gerųjų ir blogųjų savybių visumą, objektyviai palygina skirtingus modelius.
„Lietuvos komercinio automobilio 2020“ dalyviai bus eksponuojami Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ rugsėjo 4–5 d. vyksiančioje parodoje „Auto Bazar“, o nugalėtojas bus paskelbtas konkurso finale rugsėjo 5 d.