Sanderlendo mieste, Šiaurės rytų Anglijoje esančioje „Nissan“ gamykloje šiuo metu gaminami lietuvių pamėgti „Juke“ ir „Qashqai“ modeliai. Taip pat modelis „Note“ ir elektra varomas „Leaf“.

„Šiuo metu dar vertiname situaciją ir dar negalime tiesiai šviesiai komentuoti, kaip bus, jeigu bus. Kol kas laukiame tolimesnių žingsnių.

Aišku, kompanijai tai nėra naudinga – bet kokie pokyčiai ES rinkoje reiškia, kad reikės imtis tam tikrų priemonių ir veiksmų, kurie užtikrins tolimesnę verslo eigą ir sėkmę. Todėl pastoviai stebime situaciją politinėje erdvėje ir laukiame tolimesnių Didžiosios Britanijos žingsnių, nes kaip žinia, „Nissan“ turi pakankamai didelę gamyklą Europoje ir būtent Didžiojoje Britanijoje. Ten gaminama didžioji dauguma Europos rinkoje parduodamų automobilių“, – DELFI teigė Mindaugas Plukys, „Nissan“ atstovas komunikacijai Baltijos šalyse.

Kol kas neprognozuojama, ar „Brexit“ išaugins automobilių kainas.

„Kol kas komentuoti, brangs automobiliai ar ne – negalime, nes nėra konkrečių žingsnių, kurių imtųsi Anglija. Gamyklos tikrai niekas neiškeldinės, ir žiūrėsime, kokie bus Anglijos ir ES susitarimai dėl visų prekių judėjimo, mainų ir muitų sistemos, apmokestinimo. Kol nėra galutinio sprendimo, nieko negalime pasakyti – brangs automobiliai ar pigs“, – sako M. Plukys.
Lietuvoje populiarus "Nissan Qashqai" surenkamas Anglijoje

„Inchcape Motors“ kompanijos, kuri atstovauja japonų „Mazda“ ir „Mitsubishi“ bei britiškoms „Jaguar Land Rover“ ir amerikiečių „Ford“ markėms Lietuvoje, komunikacijos vadovė Miglė Makauskaitė atkreipė dėmesį ne į „Brexit“, bet į Japonijos valiutos svyravimus. Beje, šį aspektą pažymėjo visi kalbinti japoniškų automobilių gamintojų atstovai.

„Jenos kursas labai svyruoja ir svyruoja visi „Mitsubishi“ reikalai. Bet iš principo jokios įtakos mums „Brexit“ nepadarė. Galbūt ateityje tai pasimatys su tomis mašinomis, kurios gaminamos Didžiojoje Britanijoje. Tai labiau kalbame apie „Jaguar“, „Land Rover“. Taip pat apie „Ford“. Tačiau vargu, ar kas nors labai pasikeis“, – prognozuoja M. Makauskaitė.

„Svyravimai Anglijos rinkoje dėl „Brexit“ atitinkamai veikia jenos kursą ir visus kitus finansinius rodiklius“, – antrina M. Plukys.

Automobilių gamintojų ir pardavėjų atstovai teigia, kad jenos kurso svyravimai – ne klientų galvos skausmas.

„Vėlgi – svyravimai nėra labai tragiški ar milžiniški. Mūsų japoniški automobiliai gaminami Japonijoje ir jie ten perkami vietine valiuta. Klientams valiutos svyravimai įtakos neturi. Jie labiau lemia mūsų rezultatus. Tačiau mes dėl to nenorime kaitalioti kainų klientams“, – sako M. Makauskaitė.

Nuo konkrečių prognozių susilaiko ir „Toyota“ atstovai.

„Anglijoje veikia „Toyota“ gamykla, gaminanti „RAV4“ ir „Auris“ modelius. Iš „Toyota Europe“ negavome jokios informacijos apie tai, kaip „Brexit“ paveiks „Toyota“ kainas.

Kol kas sunku spėlioti, kadangi ir pati politinė situacija neaiški – gal Anglija neliks ES, o gal ir liks... Kai bus priimtas galutinis, oficialus sprendimas – bus atlikta analizė, tada bus galima pasidalinti konkretesne informacija“, – komentavo UAB „Mototoja“ Rinkodaros ir komunikacijos vadovė Ingrida Pranskevičienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (71)