Akivaizdu, kad nei modelio dizainas, nei greitis neprimena mažo ir nerangaus buldogo. Tuometinis „Aston Martin“ vadovas Alanas Curtisas tarnavo Škotų aviacijoje, kur skraidė „Bulldog“ lėktuvu. Tai ir įkvėpė jį vieną įdomiausių „Aston Martin“ modelių pavadinti būtent taip. Įdomu, kad gamykloje jis buvo vadinamas kodiniu pavadinimu K9, kuris buvo aliuzija į robotą šunį iš kultinio britų televizijos serialo „Doctor Who“.

Radikalios linijos

Jei šiandien vien „Aston Martin Bulldog“ pavadinimas nusipelno visos pastraipos, tai 1978 metais jame panaudotos technologijos ir dizainas būtų įkvėpęs mokslinės fantastikos knygą. Jo griežtas ir aštrias formas brėžė Williamas Townsas, kuris vėliau jas perkėlė į vieną prabangiausių „Lagonda“ modelių. „Aston Martin Bulldog“ priekis priminė pleištą, todėl čia buvo sunku rasti vietos priekiniams žibintams. Jie atsirado visiškai netradicinėje vietoje – po specialiu dangčiu automobilio priekyje.

Nesitikėkite, kad į tokios keistos išvaizdos automobilį įlipsite standartiniu būdu. Dėl mažesnio oro pasipriešinimo „Aston Martin Bulldog“ buvo tik apie metro aukščio. Tai buvo viena iš priežasčių, kodėl „Aston Martin“ inžinieriai pasirinko plačiai į viršų atveriamas duris. Viduje jis galėjo pasigirti itin erdviu ir prabangiu salonu su riešutmedžio apdaila. Čia taip pat dominavo griežtos ir futuristiškos linijos.

Didžiausia tų laikų inovacija – keli LCD skaitmeniniai ekranai ir atbulinio vaizdo kamera su ekranu salone. Šiandien toks sakinys gali kelti šypseną, bet aštuntajame dešimtyje retas automobilis turėjo diskinius stabdžius, vairo stiprintuvą, o ABS sistema dar tik skynėsi kelią serijinės gamybos link.

Iki šiol nematytas greitis

Taip, „Aston Martin Bulldog“ kaip ir visi gamintojo automobiliai priminė meno kūrinį, tačiau jo tikslas pasaulyje buvo visai kitas. Jis turėjo tapti pirmuoju serijiniu automobiliu, pasiekusiu 322 km/val. greitį. Po jo ekstravagantiška išvaizda slėpėsi naujausi automobilių inžinerijos laimėjimai šiam tikslui pasiekti. Visų pirma, „Aston Martin Bulldog“ neturėjo įprasto kėbulo. Automobilis buvo pagamintas iš vamzdelinės konstrukcijos, kuri leidžia ženkliai taupyti svorį ir neprarasti standumo. Šiandien toks sprendimas naudojamas tik pažangiausiuose žiedinio automobilių sporto boliduose.

Akivaizdu, kad mažo oro pasipriešinimo ir lengvos konstrukcijos nebūtų užtekę greičio rekordui pasiekti. Todėl į „Aston Martin Bulldog“ buvo montuojamas galingiausias tuometinis gamintojo variklis – 5,3 litro V8 su dviem masyviomis turbinomis. Oficialiai jis generavo 600 AG galią, tačiau „Aston Martin“ prasitarė, jog bandymu metu pavyko „išspausti“ 700 AG, o tai teoriškai leido automobiliui pasiekti 381 km/val. greitį.

Keli dešimtmečiai tylos

Kaip ir didžiojoje dalyje ambicingų projektų, „Aston Martin Bulldog“ vystymas pradėjo kainuoti daugiau nei buvo planuota. Svarbu suprasti, kad tuo pačiu metu gamintojas kūrė „Lagonda“ modelį, kuris buvo geriau pritaikytas didesniam klientų ratui ir, savaime suprantama, turėjo būti pelningesnis. Dar 1979 metais pirmųjų bandymu metu „Aston Martin Bulldog“ pavyko pasiekti 307 km/val. greitį ir visai netrukus šis projektas buvo sustabdytas. Tuo tarpu tuometinis „Aston Martin“ vadovas Victoras Gauntlettas prototipą pardavė.

Po kelių metų absoliučiai vienetinį ir veikiantį prototipą įsigijo kolekcionierius iš Artimųjų Rytų. Nepaisant savo unikalumo „Aston Martin Bulldog“ buvo perdažytas iš sidabrinio į žalsvą, o originalų rudą saloną pakeitė šviesus. Praėjo keli dešimtmečiai ir 2020 metais šį modelį viename aukcione įsigijo kolekcionierius iš JAV. Laimei jis puikiai pažinojo Victoro Gauntletto sūnų Richardą, todėl pasiūlė „Aston Martin Bulldog“ restauruoti ir atstatyti originalią jo išvaizdą.

Kitokia restauracija

Labai greitai buvo nuspręsta, kad tai turi būti ne tik kosmetinė restauracija. R. Gauntlettas nusprendė pasinaudoti tokia unikalia galimybe ir suteikti „Aston Martin Bulldog“ antrą šansą siekiant 322 km/val. greičio. Modeliui buvo sumontuotos naujos, bet identiškos originalioms turbinos ir hidraulinė pakaba, kuri dėl aerodinamikos gali nuleisti automobiliu žemiau. Be jokios abejonės buvo atkurtos originalios salono ir kėbulo spalvos.

Pandemija gerokai pristabdė „Aston Martin Bulldog“ restauracijos procesą, tačiau praėjusių metų lapkritį pavyko surengti pirmąjį greičio bandymą. Tiesa, jis buvo skirtas ne rekordui pasiekti, bet gerai „iškratyti“ automobilį, kad būtų surastos silpniausios vietos ir ištaisytos mažos klaidos.

Pirmasis pasispardymas

Karališkojo laivyno oro uoste „Aston Martin Bulldog“ pasiekė 260 km/ val. greitį. Taip, tai gerokai mažiau nei pirminis tikslas, tačiau automobilis kelis dešimtmečius buvo laikomas sandėlyje. Taip pat, inžinieriai šiam bandymui gerokai sumažino galią, o tą dieną putė stiprūs šoniniai gūsiai.

Tai buvo paskutinis bandymas prieš greičio rekordo siekimą. „Aston Martin“ dar šiais metais planuoja prie „Aston Martin Bulldog“ vairo pasodinti legendinį ilgų distancijų lenktynininką Darenną Turnerį, kuris bandys išvystyti 322 km/val. greitį. Net jei ir nepavyktų įgyvendinti šio tikslo, vienas dalykas lieka aiškus. Net ir po 43 metų „Aston Martin Bulldog“ išlieka vienas įspūdingiausių automobilių pasaulyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)