„Plug-in 2022“ – pirmoji automobilių technologijoms, inovacijoms ir pramonei skirta konferencija Lietuvoje.
„Gal daug kam ir atrodo, kad „Continental“ yra pasangos, bet jos sudaro tik kiek daugiau nei trečdalį pardavimu. Įmonė visa galva pasinėrusi į technologijų automobiliams kūrimą“, – sakė A.
Kiaušas, pabrėždamas, kad būdami vienais didžiausių tiekėjų automobilių pramonėje, „Continental“ mato ir jos transformaciją.
Pasak jo, jau šiandien galima įžvelgti kelias tendencijas, kurios lems, kaip ir kuo judėsime ateityje. Tarp svarbiausių – autonominis bei išmanusis mobilumas, taip pat vartotojo patirtys, galiausiai dirbama kuriant bendrą mobilumo struktūrą ir tinklą, užtikrinant judėjimo saugumą bei kuriant ir tobulinant automobilių programinę įrangą ir sistemas.
Tikrina, kas viduje
Būtent dėl naujų tendencijų keičiasi ir tai, kaip žmonės vertina automobilius. Pavyzdžiui, sakė A. Kiaušas, jei anksčiau apžiūrinėdami konkurso „Metų automobilis“ dalyvius žmonės tiesiog apeidavo aplink ir nuspręsdavo, gražus jis ar ne, dabar bandoma pasižiūrėti ir pro langą, nes įdomu, kaip atrodo vidus.
„Mūsų inžinieriai juokauja, kad anksčiau buvo arklio galios ir apie jas būdavo daug kalbos. Dabar multimedija yra dar viena galia, kuri turi stiprią įtaką pirkėjo apsisprendimui“, – tikino žinovas, pasak kurio, automobilių pirkėjai vadovaujasi emocijomis ie rinkdamiesi sau automobilį kreipia dėmesį į naudojimo paprastumą, sukeliamą džiaugsmą ir pasitenkinimą.
Multimedijos sistema svarbi ne tik pirkėjui, pasiruošusiam už patogią įrangą pakloti apvalią sumą pinigų. Tai, anot A. Kiaušo, proga iš kitų išsiskirti ir gamintojui, mat šiandien patrauklus, vertingas interjeras yra savotiškas prekės ženklas.
Plokščius ekranus keis dar nematyti
Kalbėdamas apie automobilių interjerą, konferencijos „Plug-in 2022“ pranešėjas akcentavo, kad nors šiandien daugelis automobilių dar tebeturi plokščius ekranus, o atskiri informacijos ir pramogų sistemos įtaisai nėra susiję, šitai keičiasi. Kitaip tariant, interjeras, kuriame informacijos ir pramogų sistemai skirtas vienas ekranas, o kitas – skirtas vairuotojui, jau praeitis.
„Kiekvienas gamintojas priima sprendimus, kaip turėtų vieni ar kiti dalykai veikti ar būti įgyvendinti. Bet artimiausioje ateityje laukia tai, kas jau ir dabar vyksta kai kuriuose automobilių modeliuose: daug žaismo su ekranais ir jų formomis. Be to, pamažu ateina ir trimatis vaizdas“, – žadėjo žinovas.
Dar vienas niuansas tas, kad nors automobilių gamintojai demonstruos drąsą kurdami įvairiausių formų ekranus, apynasrį uždės Europos Sąjungoje įvedami standartai. Pastarųjų automobiliuose prireikė, kad vartotojai jaustų kuo mažesnį diskomfortą dėl skirtingų sistemų.
„Droviosios“ technologijos
Naujovių automobilių interjeruose laukia ir daugiau. Pasak A. Kiaušo, į salonus ateina vadinamosios „droviosios“, arba užmaskuotos, technologijos, įvairūs privatumo, neverbalinių funkcijų sprendimai.
„Tema labai plati ir mūsų inžinieriai išties smarkiai dirba šias technologijas tobulindami. Nieko keisto, skaičiuojama, kad tai 5,5 mlrd. eurų vertės rinka, todėl čia galima veikti, parduoti ir, žinoma, uždirbti“, – aiškino konferencijos „Plug-in 2022“ pranešėjas.
Pasak jo, drauge su įvairiausių formų ekranais automobiliuose atsiras nemažai užmaskuotų technologijų, kurios ypatingos tuo, jog valdomos intuityviai – tiesiog lietimu, o subtiliai interjere integruotuose ekranuose jų pasirinkimai rodomi tik tada, kai reikia vairuotojui.
„Kitaip tariant, jei tau to nereikia, tai ir nematai, bet kai atsisuki, palieti ar pasakai – matai“, – apibendrino A. Kiaušas.
Pasak jo, vis didesnis siekis, kad automobilio interjeras keltų namų pojūtį, tad įvairės jam kurti naudojamos medžiagos. Taip pat mažės ir mygtukų: juos keis giliaspaudės spausdos technologija pažymėtos vietos, kurias reikės priliesti norint kažką įsijungti ar perjungti.
„Galiausiai, atsiras galimybė įsijungti privačią multimediją. Kitaip tariant, atskirus ekranus vairuotojui ir keleiviui. Tokia galimybė leis keleiviui naudotis pramogomis, pavyzdžiui, žiūrėti filmus, vaizdo įrašus, o tai visiškai netrukdys vairuotojui. Mūsų inžinieriai sako, kad vairuotojo blaškymas pasikeis tik 1 proc.“, – artimiausią automobilizmo ateitį nusakė A. Kiaušas.
Renka „Metų automobilį“
Pirmą kartą Lietuvoje surengtą automobilių technologijoms ir inovacijoms skirtą konferenciją „Plug-in 2022“ organizavo Lietuvos žurnalistų autoklubas, rengiantis „Lietuvos metų automobilio 2023“ konkursą.
26-erius metus Lietuvoje vykstančiame konkurse ieškoma geriausio šiemet rinkoje debiutavusio naujo automobilio. Šiuo metų į „Metų automobilio 2023“ titulą pretenduoja septyni skirtingi modeliai:
„Citroen C5 X“,
EQS iš „Mercedes-EQ“,
„Honda Civic“,
„Lexus NX“,
„Peugeot 308“,
„Renault Megane E-TECH“,
„Toyota Corolla Cross“.
Kuris iš šių modelių pelnys garbingą titulą, paaiškės lapkričio 25-ąją, kai vyks konkurso „Lietuvos metų automobilis 2023“ finalas.