„AvtoVAZ“ mėgaujasi augančiais „Lada“ pardavimais Kryme, iš kurio bijodami sankcijų pasitraukė užsienietiškų kompanijų atstovai. Tokie rūpesčiai nejaudina „AvtoVAZ“, kuri palaiko glaudžius ryšius su Kremliumi nepaisant to, kad „Renault“ ir „Nissan“ valdo didžiąją kompanijos akcijų dalį.
„Mes nešvaistome laiko analizuodami geopolitinių problemų, jeigu tai mums neturi įtakos, – tvirtina „AvtoVAZ“ atstovas Vladimiras Stepanovas. – Dar turime daug ką padaryti“.
Pirmasis „Lada“ salonas Kryme atsidarytas praėjusį spalį ir dabar vietiniai užsisako po 200-300 automobilių per mėnesį, nurodo atstovybės direktorius Andrejus Kudrinas. „Autostat“ duomenimis, 2013-aisiais, kai Krymas buvo Ukrainos dalis, Kinijos „Geely“ markė buvo lyderė, o „Lada“ pardavimai per metus siekė vos 155 mašinas.
„Lada“ paklausa yra labai didelė“, – sako A. Kudrinas.
Dabar „Lada“ pardavimai sudaro apie 40 proc. vietinės automobilių rinkos. Palyginimui, 2013 m. ši markė net nebuvo tarp 10 populiariausių.
Pasitraukė ir „McDonald's“
„Renault“ taip pat uždarė atstovybes Simferopolyje ir Sevastopolyje bei svarsto, ką toliau daryti regione, sako kompanijos atstovė Maskvoje Jekaterina Tretjakova.
„Europos ir Amerikos automobilių gamintojai nerizikuos atidaryti savo atstovybių Kryme. Rinka yra tiesiog per maža“, – teigė „Auto-dieler.ru“ agentūros vadovas Olegas Datskivas.
Vis dėlto „AvtoVAZ“ dabar kiekvienas kąsnelis svarbus. Kai Rusijos ekonomika atsidūrė gilioje duobėje, prognozuojama, kad šiemet automobilių pardavimai šalyje kris apie 24 proc. Pernai nuosmukis buvo 10 proc., o „Lada“ pardavimai siekė 387 300 automobilių (16 proc. rinkos).
2015-aisiais „AvtoVAZ“ planuoja parduoti apie 3000 „Lada“ automobilių Kryme. „Metropol“ analitiko Andrejaus Rožkovo vertinimu, tai gali bendrus kompanijos pardavimus pakelti 1-2 proc.