Dažnas didmiesčio gyventojas susiduria su tikru galvos skausmu, kai grįžus po darbo, daugiabučių kieme reikia surasti automobiliui vietą. Tiesa, stovintys automobiliai neretai būna apgadinami kitų vairuotojų. Kalbinti vilniečiai pripažįsta, kad yra nukentėjęs ir jų automobilis.

„Per mėnesį gauname apie 300 pranešimų apie kiemuose rastus apgadintus automobilius, tai patys suvokiate, kad Vilniaus mieste, tai yra pakankamai didelis skaičius“, – teigė Vilniaus kelių policijos vyriausiasis specialistas Donatas Mankauskas.

Draudimo įmonės atstovas sako, kad vairuotojai, kurie apsidraudę kasko, dėl kompensacijos gali jaustis ramiau.

„Jei automobilis nedraustas kasko ir jeigu nėra kaltininko, tokiu atveju, aišku, kaltininkas turi būti surastas: nufilmuotas, liudininkai, policija. Tokiu atveju taip, tada žalą atlygina kaltininkas“, – aiškino „Ergo“ atstovas Rimvydas Pocius.

Draudimo atstovas neslepia, kad automobiliui padaryta žala gali skirtis.

„Senesnio automobilio remontas gali atsieiti kelis šimtus eurų, bet jeigu automobilis naujas, tai gali būti taip, kad, pavyzdžiui, durelės gali būti keičiamos, tai tokiu atveju remonto išlaidos gali siekti ir ne vieną tūkstantį eurų“, – sakė R. Pocius.

Policija supranta vairuotojų skundus, bet dažniausiai nieko padaryti negali, anot jų, patiems vairuotojams reikėtų imtis prevencinių priemonių.

„Atsiminti kokios transporto priemonės šalia stovi. Vėlgi, jeigu tai yra pakankamai aktyvi ir pilietiška bendruomenė, tai galima įsirengti pakankamai geros raiškos ir kokybės kameras“, – patarė D. Mankauskas.

Prigrūsti daugiabučių kiemai galvos skausmu tampa ir į iškvietimą skubantiems gaisrininkams.

„Bandymas pravažiuoti tarp automobilių su ugniagesių cisternomis, kurios yra didelės, sukelia tam tikrą laiko gaišimą“, – aiškino VPGV-3-iosios komandos viršininkas Andžejus Romeiko.

Gelbėtojai neslepia, yra tekę kliudyti daugiabučio kiemuose stovinčius automobilius.

„Vien mūsų padalinys turbūt apie 7 kartus pateko į tokius smulkius auto įvykius, kuomet buvo gyventojų automobiliai apgadinti, nes pravažiuoti yra sudėtinga“, – teigė A. Romeiko.

žaliasis korys

Vilniaus savivaldybė sako, kad daugiabučių situacija jiems žinoma.

„Baudžiame tuos vairuotojus, ten, kur pastatytos transporto priemonės trukdo pavažiuoti kitiems, kur trukdo išvežti atliekas, iš esmės apriboja eismą. Nuvežame tas transporto priemones, kai kito kelio nėra“, – teigė viešosios tvarkos grupės vyresnysis patarėjas Gintaras Leperskas.

Vairuotojams, norintiems nusipirkti vietą automobiliui, savivaldybė atkerta – to padaryti neįmanoma.

„Daugiabučių kiemai paprastai yra valstybinė žemė ir po gabaliuką valstybinės žemės niekas nepardavinėja ir taip pat nerezervuoja stovėjimo vietų gyventojams prie daugiabučių“, – aiškino G. Leperskas.

Miesto valdžia problemą planuoja spręsti praplėsdama daugiabučių kiemų aikšteles.

„Šiais metais yra numatyta įrengti 49-iuose kiemuose korius, kurie padidintų parkavimo vietų skaičių 300-ais vietų. Kitais metais projektas irgi numatomas tęsti“, – aiškino „Judu“ judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius.

2022 metų pabaigoje šalyje buvo beveik pusantro milijono registruotų lengvųjų automobilių. Iš jų beveik 400 tūkst. teko Vilniaus apskričiai.

Visą LNK žinių tarnybos reportažą galite peržiūrėti žemiau: