„Šiuo metu Lietuvoje yra beveik 1 tūkst. registruotų „Porsche“ automobilių, iš jų maždaug dešimtadalis – senesni nei 1998-ųjų metų gamybos modeliai, kurie laikomi klasikiniais, nes jų varikliai aušinami oru.
Šio gamintojo sportiniai automobiliai yra patikimi – keliuose iki šiol važinėja apie 70 proc. visų kada nors pagamintų „Porsche“ modelių ir tai yra daugiau, negu bet kurio kito gamintojo.
Žinoma, tam, kad jie ilgai tarnautų, būtina užtikrinti tinkamą priežiūrą. Tuo tikslu ir išplėtėme oficialaus „Porsche“ centro technikų kompetencijas ir šiandien galime priimti bei tiksliai pagal koncerno sudarytą metodiką aptarnauti bet kurį „Porsche“ modelį, gauti jam originalias detales“, – sakė „Porsche“ serviso vadovas, lenktynininkas Robertas Kupčikas.
Jis pastebi, kad klasikinių „Porsche“ modelių srautas į autorizuotą servisą po truputį didėja.
„Tą daryti savininkus skatina ir ekonominė nauda – klasikinių „Porsche“ modelių vertė kasmet didėja, jeigu automobilis yra patikimai prižiūrimas, turi visą aptarnavimo istoriją, ir geriausia – iš oficialaus „Porsche“ centro“, – aiškino R. Kupčikas.
Pasak jo, kol Lietuvoje nebuvo oficialaus „Porsche“ atstovo, dauguma šių sportinių automobilių vairuotojų savuosius „Porsche“ taisydavo pažįstamų meistrų garažuose, nors tai daryti – rizikinga.
„Klasikinių modelių aptarnavimas yra ypatingas, reikalauja specifinių žinių ir didelio kruopštumo. Iš koncerno mes gauname instrukcijas, kaip turi būti atsukamas kiekvienas varžtas, net smulkiausi procesai yra griežtai apibrėžti, nes jų nesilaikant gali mažėti automobilio ilgaamžiškumas ar patikimumas“, – pasakojo „Porsche“ serviso vadovas.
Iki 1998 metų gamintų „Porsche“ su oru aušinamais varikliais priežiūra turi tiek lengvesnių, tiek ir sudėtingesnių aspektų.
Pavyzdžiui, klasikiniuose modeliuose elektronikos sistemos yra žymiai paprastesnės ir primityvesnės, todėl diagnostika daroma ne prijungus diagnostinį kompiuterį, o naudojantis kitais elektros instaliacijos patikrinimo metodais, kuriuos nurodo gamintojas.
Tiesa, gerokai sudėtingiau senuose automobiliuose pakeisti variklio alyvą – reikia žinoti, kuri alyva tinka, nes oru aušinamiems „Porsche“ varikliams ji yra specifinė, taip pat kaip patikrinti alyvos lygį, nes matuoklių čia nėra. Keičiant alyvą tenka įkaitinti variklį iki reikiamos temperatūros, įvertinti, kur ir kiek alyvos įpilti.
„Porsche“ serviso atstovas prognozuoja, kad dažniausiai servisas klasikiniams modeliams Lietuvoje darys reguliaraus aptarnavimo darbus bei tvarkys skysčių prasisunkimo problemas. Pastarosios yra gana dažnos, nes prieš 30 ar 40 metų tolerancija automobilio detalių tikslumui buvo didesnė, o vienas kitas alyvos lašas, prasisunkiantis iš variklio, nebuvo sureikšminamas. Be to, ilgus metus eksploatuojant automobilį gumų hermetiškumas sumažėja, dalys oksiduojasi, tad jas tenka pakeisti.
Kalbėdamas apie klasikinius „Porsche“ automobilius, serviso vadovas pastebi dar vieną tendenciją – Vokietijos koncernas pristato įvairių naujovių, pritaikytų klasikinės išvaizdos modeliams, bet atveriančių šiuolaikines galimybes.
Pavyzdžiui, ganėtinai neseniai buvo pristatytas „Porsche 911“ modeliams, leistiems nuo 1960-ųjų iki 1990-ųjų metų, skirtas radijas su navigacijos sistema. Tokių ir panašių naujovių „Porsche“ centro darbuotojams teko įdiegti ir į klientų automobilius Lietuvoje.