Laidoje „DELFI Diena“ apsilankius Laura Salokaitė, Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkė, skaičiavo, kad per 2018 m. buvo užfiksuoti 22 eismo įvykiai su paspirtukais, kuriuose buvo sužeisti žmonės.

„Situacija liūdinanti, mat šiemet, dar nepasibaigus pavasariui, jau turėjome užfiksavę 22 eismo įvykius“ – skaičiavo pareigūnė.

Pasak jos, dažniausiai paspirtukininkai yra partrenkiami automobilių tada, kai alternatyvių transporto priemonių vairuotojai išvažiuoja iš namų kiemų ir nebūna pastebėti. Antras pagal dažnį eismo įvykis – paspirtukininkų susidūrimai su pėsčiaisiais. Trečia grupė – paspirtukų vairuotojų susidūrimai su dviračiais.

„Pastaroji grupė ypatingai keista, mat paspirtukais pasivejami dviračiai ir į juos atsitrenkiama. Atrodytų, kad tokio eismo įvykio net neturėtų būti, – stebėjosi pareigūnė. – Paspirtukas yra gera transporto priemonė, bet pastebime, kad šiandien nesilaikoma pagarbos kitiems eismo dalyviams. Pavyzdžiui, pro pėsčią žmogų paspirtuko vairuotojas turėtų važiuoti 3-7 km/val. greičiu. Bet jie prašvilpia taip, kad net nejauku.“

Nusiskundimų nesulaukė

Lukas Yla, trumpalaikės paspirtukų nuomos paslaugą pasiūliusios „CityBee“ vadovas, skaičiavo, kad Vilniuje bendrovė nuomoja apie 500 paspirtukų. Pasak jo, Lietuvos sostinės vartotojai nustebino savo drausmingumu ir sąmoningumu, mat leidus paspirtukus palikti tiesiog bet kur gatvėje, per du mėnesius Vilniuje buvo vos vienas dingęs paspirtukas, o Madride, kuriame taip pat veikia bendrovė, per savaitgalį dingo 40 paspirtukų.

„Ir eismo požiūriu, kai turiu galimybę palyginti, kaip paspirtukų eismas vyksta kituose miestuose, galiu pasakyti, kad vilniečiai yra drausmingiausi“, – akcentavo pašnekovas.

Bendrovė nesulaukė skundų ir dėl paspirtukų vairuotojų padarytų eismo įvykių, negavo pranešimų apie tai nei iš policijos, nei iš kitų eismo dalyvių. O per du mėnesius, skaičiavo žinovas, vien „CityBee“ paspirtukais vartotojai atliko apie 30 tūkst. kelionių.

Situaciją stebi

Vladislavas Kondratovič, Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vadovas, neslėpė, kad šiandien akylai stebima paspirtukų integracija į Lietuvos eismą. Anot jo, matoma, kad paspirtukai naudojami ne tik transportui, bet ir pramogai.

„Matome ir tai, kad kai kuriuose miestuose paspirtukų skaičius auga. O svarbu, kad pėstieji jaustųsi saugiai eidami šaligatvių. Nes jų nepasitenkinimas ir kyla dėl to, kad paspirtukų vairuotojai lekia šaligatviais ir žmonėms tai – nemalonu“, – akcentavo jis.

V. Kondratovič neslėpė, kad ateityje, matyt, teks spręsti paspirtukų eismo problemą ir atskirti paspirtukų vairuotojus nuo dviratininkų, taip pat – „nukelti“ paspirtukininkus nuo šaligatvių, kad pastarieji liktų tik pėstiesiems.

„Aišku, laikas parodys, ar sugebėsime draugiškai sugyventi viename take turėdami kelis skirtingus keliavimo būdus“, – svarstė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (198)