Benzininiai-elektriniai hibridai įgavo impulsą kaip kone geriausias būdas norint sumažinti CO2 emisijas atsisakant „dyzelių“, ypač kalbant apie vokiškas prestižines markes. Mažo tūrio trijų cilindrų benzininiai turbininiai varikliai iškilo kaip kita alternatyva. Dyzeliniai-elektriniai hibridai taip pat yra galimi, tačiau jie yra labai brangūs.
Dienraštis „The Independent“ pranešė, kad kai kuriose Londono dalyse oro kokybė yra tokia bloga, jog vaikų plaučiai yra tiesiog sunykę. Paryžiaus meras siekia, kad iki 2020 m. dyzeliniai automobiliai šiame mieste būtų tiesiog uždrausti.
Kadangi dyzelinas, lyginant su benzinu, dega aukštesnėje temperatūroje, išmetamosiose dujose lieka daugiau suodžių, kuriuose yra anglies, sujungtos su sulfatu, nitratu bei metalais.
Elekrifikavimas gali tapti sekančiu žingsniu švarinant dyzelį. Elektrinio variklio naudojimas siekiant sumažinti dyzelinio variklio apkrovą iš tiesų galėtų sumažinti pastarojo emisijas, sako Tomas Watsonas, buvęs „Ford Escape“ hibrido vyriausiuoju inžinieriumi, o dabar dirbantis variklių ir automobilio sistemų techniniu bendradarbiu bendrovėje „Johnson Controls“. Pasak jo, dyzelinis variklis daugiausia teršalų išmeta pagreitėjimo metu, o elektrinis variklis iš tiesų gali sumažinti tokias apkrovas.
„Peugeot 508 Hybrid4“ pasitelkia elektrinį variklį sukti galiniams ratams, tuo tarpu dyzelinis variklis varo priekinius. Tačiau visos šios papildomos dalys pastebimai padidina kaštus ir, suprantama, automobilio kainą.
Mažo tūrio benzininiai turbininiai varikliai taip pat atitraukia žmones nuo dyzelių. „Ford“ 1,0 litro trijų cilindrų turbininė jėgainė sulaukė didelio pasisekimo, nepaisant fakto, kad daugelyje Europos šalių benzinas yra brangesnis už dyzeliną.
Alternatyvų dyzeliams daugėja ir jos kasmet tampa vis patrauklesnės. Taigi, atrodo, kad geriausi dyzelio laikai jau praėjo. Ar tai reiškia ir prasidedantį jo saulėlydį? Atrodo, kad taip, tačiau pagyvensim ir pamatysim.