Ketvirtadienio popietę turėjau unikalią galimybę dalyvauti tuo pačiu laiku Europoje ir JAV vykusioje pasaulinėje modelio premjeroje.
Gamintojas, per kelerius metus investavęs daugiau kaip 11 milijardų (!) JAV dolerių į naujų automobilių kūrimą, visu pajėgumu išnaudoja naujosios modulinės PSA platformos privalumus, todėl buvo labai įdomu, koks gi bus pirmasis naudojant šią universalią platformą pagamintas „Cross Country“ automobilis. Su juo pirmoji pažintis buvo surengta Švedijos Malmės mieste, kur vakarėjant 17 val. vietos laiku įvyko pasaulinis šio automobilio pristatymas (tuo metu JAV – rinkoje, kur buvo parduota beveik pusė praeitos kartos šio modelio pirmtakų – buvo 10 val. ryto).
Žinoma, nei vienas jų neskirtas nuolatos murkdytis purvynėje – kaip ne kaip, kas norės nuo 60 tūkst. eurų kainuojančiais modeliais (nors „V90 Cross Country“ kaina kol kas neskelbiama, žadama, kad ji bus konkurencinga, o greičiausiai – ir gerokai patrauklesnė nei „Audi“) važinėti po brūzgynus ir pelkes, bet didesnė prošvaisa, plastikinės apsaugos ir ypatingai visų varančiųjų ratų sistema su važiavimo režimų pasirinkimu bei galingais varikliais tapo ypatingai mėgstama tų, kuriems laisvalaikio pramogoms tenka vilkti priekabas su žirgais ar motorinėmis valtimis, dažnai nuvažiuojant nuo asfalto.
Taip pat jis tapo ir kelionių, žvejybos, medžioklės ar kitos aktyvios veiklos gamtoje mėgėjų ištikimu pagalbininku, kuriems reikėjo daugiau komforto ir galios nei, pavyzdžiui, galėjo pasiūlyti „Subaru“ gamintojas bei ieškantiems alternatyvos SUV – nors pastarieji automobiliai šiuo metu yra ypatingai madingi, bet visgi aukštas jų kėbulas lemia tiek ir prastesnes valdymo savybes, tiek ir didesnes degalų sąnaudas.
Tiesa, kai kam iš kolegų užkliuvo, kad automobilis atrodo per daug „civilizuotai“, turintis per mažai grubių bruožų. „Volvo“ dizainerių atsakymas – „agresyvi“ automobilio išvaizda yra vakarykštė diena ir jie mano, kad būtent toks bekelei pritaikyto universalo įvaizdis bus dominuojantis.
Kaip ir įprastame „V90“ modelyje, ypatingai į akis krenta siaurėjantys lyg žaibas galiniai LED žibintai – puikus derinys su priekiniais žibintais, turinčiais Toro kūju pramintus šviesos elementus – atrodo, kad dizainas buvo įkvėptas žaibais ir kūjais besisvaidančių Skandinavų mitologijos didvyrių.
Deja, bet dėl efektingo dizaino ir siaurėjančios automobilio galinės dalies čia bagažinėje vietos mažiau nei ankstesniame „XC70“ modelyje – daugiausiai telpa 1526 l, kai tuo tarpu pirmtakas „prarydavo“ iki 1641 l – matyt, kompanijos rinkodarininkams pasirodė, kad efektinga išvaizda yra svarbiau už bagažinės talpą.
Apdailos medžiagos – aukščiausio lygio ir automobilio gamintojo pretenzijos „Premium“ segmente yra daugiau nei pagrįstos, niekuo nenusileisdamos, o kai kur – ir lenkdamos vokiečių trijulę „Audi“, BMW ir „Mercedes“, taip pat japoniškąjį „Lexus“.
Bet šitos tiesos jau seniai žinomos tiems, kas bandė „XC90“, taip pat naujausius 90-os serijos sedano ir universalo modelius. „Cross Country“ versija, taip pat turėdama beveik 3 metrus siekiantį atstumą tarp ašių (ji siekia 2941 mm, automobilio ilgis – 4936 mm), siūlo itin erdvų saloną, o „Bowers & Wilkins“ garso sistema su 19 garsiakalbių – maksimalų malonumą melomano ausims.
Apie galimybes bekelėje – modelio prošvaisa yra 21 centimetras ir tai 6 centimetrais daugiau nei įprasto „V90“ universalo. Visi modeliai siūlomi su elektronika valdoma visų varančiųjų ratų sistema („Haldex“ principas su hidrauline sankaba, kurią dabar „Volvo“ gamintojui tiekia „BorgWarner“ kompanija). Yra galimybė keisti važiavimo režimus, su papildomai užsakoma pneumatine pakaba – pasirinkti ir amortizavimo standumą, važiuojant skirtinga kelio danga.
Išskyrus silpniausią „dyzeliuką“, visi komplektuojami su 8 greičių ZF „automatais“ ir, kaip jau minėjau, visi modeliai jau bazinėje versijoje turi visų ratų pavarą (papildomai galima užsakyti pneumatinę pakabą).
Gamintojo nurodomos vidutinės degalų sąnaudos – 7,4 l ir 7,7l 100 km benzininiams modeliams ir 5,1 l ir 5,3 l – su dyzeliniais varikliais. Galingiausias benzininis modelis iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,3 sek., 254 AG variantas – per 7,4 sek.. „Dyzeliai“ – atitinkamai per 7,5 sek. ir 8,8 sek.
Deja, bet kol kas važiavimo savybių patikrinti nepavyko, kadangi serijinė modelių gamyba bus pradėta tik lapkritį, o pirmieji automobiliai prekyboje pasirodys artėjant pavasariui.
Trumpa „Cross Country“ istorija
1996 metais pasirodė pirmasis „Cross Country“ modelis „V70 XC“ ir tapo itin populiarus, kadangi vis daugiau SUV automobilių pranašumas buvo tik didesnė prošvaisa, o ne savybės bekelėje. 2000 metais debiutavo antroji šio modelio karta, kuri 2002 m. buvo patobulinta bei įgijo modernią visų varančiųjų ratų sistemą, valdomą elektronikos.
2007 metais debiutavo trečioji modelio karta, kuri buvo gaminamą iki šių metų, ir tapo itin populiari Šiaurės Amerikoje, kur pirkėjai įsigijo beveik pusę visų pagamintų automobilių. Būtent šį modelį ir pakeis naujasis „Volvo V90 Cross Country“.
„Volvo V90 Cross Country“ techniniai duomenys
Variklio darbinis tūris: 1969 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 173 kW/235 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 480 Nm/1750-2250 aps./min.
Pavarų dėžė : 8 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4939 mm
Plotis: 1879 mm
Aukštis: 1543 mm
Važiuoklės bazė: 2941 mm
Svoris: nuo 1920 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 7,5 sek.
Maksimalus greitis: 230 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,3 l/100 km
CO2 emisija: 139 g/km
Bagažinės tūris: 560/1526 litrai
Kaina: kol kas neskelbiama