„Naujasis BMW 5 pasižymės tuo, kad visos versijos turės elektrifikuotą važiuoklę. Be visiškai elektrinio „i5“ rinkoje kitąmet pasirodys iš tinklo įkraunamas hibridas, o visi modeliai su vidaus degimo varikliais taip pat turės 48 voltų dalinę hibridinę technologiją. Taigi, kiekvienas su naujos kartos BMW 5 nuvažiuotas kilometras bus ne tik patogesnis ar malonesnis, bet ir tvaresnis“, – sakė BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Pažiba – elektra varomas „BMW i5“
Pagrindiniu naujos kartos flagmanu taps elektrinis sedanas „BMW i5“. Bus siūlomos dvi jo versijos – „BMW i5 eDrive40“ ir „BMW i5 M60 xDrive“.
Pirmoji jų turės 250 kW/340 AG galios variklį, kuris leis nuo 0 iki 100 km/val įsibėgėti per 6 sek. bei važiuoti maksimaliu 193 km/val. greičiu. Tuo tarpu sportiškojo „M60 xDrive“ ratus suks 442 kW/601 AG galios agregatas, su kuriuo 100 km/val. greitį elektromobilis išvystys per 3,9 sek. ir galės važiuoti maksimaliu 230 km/val. greičiu.
Abejose versijose bus montuojama tokia pati 81,2 kWh talpos baterija, taip pat naujos kartos adaptyvioji energijos rekuperacijos sistema bei išmanus šilumos siurblys, skirtas pašildyti ar atvėsinti automobilio saloną, pavarą ir aukštos įtampos bateriją. Dėl šių sprendimų „BMW i5 eDrive40" galės viena įkrova įveikti iki 497–582 km atstumą (pagal WLTP), o „BMW i5 M60 xDrive" – 455-516 km. Naudojant naująją „Max range“ funkciją, prireikus nuvažiuojamą atstumą bus galima padidinti iki 25 proc. – tai pasiekiama sistemoms laikinai apribojant variklio galią ir važiavimo greitį bei išjungiant komforto funkcijas.
„BMW i5“ iš įprasto tinklo (AC) bus galima įkrauti 11 kW galia (standartinę versiją) arba 22 kW galia (papildomai užsakoma opcija). Tuo tarpu greitojo įkrovimo stotelėse (DC) naujos kartos modelis priims maksimalią 205 kW galią. Automobilio bateriją nuo 10 iki 80 proc. papildyti pakaks 30 minučių.
Dar viena įdomi naujovė 5-tose serijos elektromobilyje ir vėliau debiutuosiančiame hibride – „Connected Home Charging" funkcija. Ji geba optimizuoti automobilio įkrovimą nuo saulės energijos modulių, o nuo 2024 turėtų veikti ir galimybė optimizuoti įkrovimą atsižvelgiant į momentines kainas elektros energijos biržoje (aktualu turintiems biržos planus).
Be to, naujos 5 serijos elektromobiliai turės ir „Plug & Charge" funkciją, kuri leidžia transporto priemonei automatiškai autentifikuotis suderinamose viešosiose įkrovimo stotelėse. Todėl vairuotojui nebereikia naudoti programėlės ar įkrovimo kortelės.
Be elektrinio „i5“, Europoje bus siūlomos trys sedano versijos su vidaus degimo varikliais – benzininis „BMW 520i“ (su 153 kW/208 AG galios varikliu), bei dvi dyzelinės – „BMW 520d“ ir „BMW 520d xDrive“ su 145 kW/197 AG agregatu.
Kitąmet, 2024-aisiais, 5-tukų gamą papildys ir dvi iš tinklo įkraunamos hibridinės versijos.
Modernesnis dizainas, erdvesnis ir ergonomiškesnis salonas
Žvelgiant į naująjį „BMW 5“ iš išorės pirmiausia į akis krenta naujo dizaino žibintai. Priekyje montuojami dvigubi žibintai su beveik vertikaliomis LED juostomis, kurios fukncionuos kaip dienos žibintai. Tuo tarpu galiniai žibintai įgavo plokščią formatą su įsiterpiančiu chromuotu apdailos elementu.
Veržlumo naujajam „BMW 5“ suteiks ir naujo dizaino priekinės grotelės. Už papildomą mokestį jos galės turėti šviečiantį rėmelį. Trokštantys dar daugiau sportiškumo galės užsisakyti papildomus „M Sport Package“ ar „M Sport Package Pro“ apdailos paketus.
Palyginus su pirmtaku, naujos kartos „BMW 5“ tapo dar dinamiškesnis ir elegantiškesnis, taip pat – nežymiai didesnis. Naujojo penktuko ilgis perkopė 5 metrus – iki 5,06 m., plotis pasiekė 1,9 m., o aukštis – 1,515 metro.
Tai leido inžinieriams įrengti dar erdvesnį saloną, kuriame keliauti bus patogiau ir maloniau. Prie to prisidės ir geresnė garso izoliacija, apdailai naudojamos aukštos kokybės medžiagos bei naujos modernios skaitmeninės paslaugos ir funkcijos.
Automobilio salone inžinieriai ženkliai sumažino fizinių mygtukų kiekį – tą pavyko pasiekti skaitmenizavus dalį funkcijų. BMW 5 turi 12,3 colio skersmens informacinį ekraną ir 14,9 colio skersmens kontrolės ekraną. Be to, naujos kartos modelyje bus galima užsisakyti ir interaktyvią juostą „BMW Interactive bar“, kuri išstęsia skersai salono priekio bei atlieka ne tik nuosaikaus salono apšvietimo funkciją, bet ir turi integruotus lietimui jautrius valdiklius.
Standartiškai visi naujieji BMW 5 turės sportines sėdynes. Už papildomą mokestį užsakomos komfortiškos sėdynes turės plačias elektroninio valdymo savybes. Įdomu, kad BMW 5 salono interjeras tapo visiškai veganiškas – naudojamos tvarios medžiagos vairui, sėdynių apmušalams, durelių apdailai.
BMW 5 turės naujausią 8.5 operacinę sistemą bei „QuickSelect“ valdymu, kuris leis žymiai greičiau pasiekti ir aktyvuoti tam tikras funkcijas. Naujoji operacinė sistema taip pat pasiūlys daugiau turinio – galimybę sustojus žiūrėti vaizdo įrašus bei žaisti žaidimus.
Naujos kartos modeliai taip pat turės „BMW Digital Key Plus“ skaitmeninio rakto funkciją, kuri veiks su suderinamais „iOS“ bei „Android“ įrenginiais, taip pat ir „Apple Watch“. Automobilyje taip pat įrengtas 5G ryšys bei eSim kortelės galimybė, kuri leis kai kuriose valstybėse automatiškai sumokėti už automobilio parkavimą apmokestinamose zonose.
Automatizuoto vairavimo funkcijos ir valdymas žvilgsniu
Naujos kartos BMW 5 taip pat išsiskirs gausiu vairavimo ir parkavimo asistentų pasirinkimu. Viena pažangiausių sistemų – „Driving Assistant Professional" su vairavimo ir eismo juostos asistentais bei atstumo kontrolės palaikymo sistema su „Stop & Go" funkcija.
JAV, Kanadoje ir Vokietijoje šiame pakete pirmą kartą debiutuos BMW greitkelio asistentas, kuris gebės pilnai perimti automobilio valdymą greitkeliuose su atskirtomis krypties eismo juostomis važiuojant iki 130 km/val. greičiu. Dar viena netikėta inovacija – BMW 5 turės aktyvųjį eismo juostos keitimo asistentą, kurį vairuotojas kontroliuos žvilgsniu. Ši sistema, priklausomai nuo situacijos, pati pasiūlys vairuotojui persirikiuoti į kitą eismo juostą, o vairuotojas tokį manevrą turės pirmą kartą patvirtinti nukreipęs žvilgsnį į išorinį veidrodėlį. Koncernas kol kas nepraneša, kada šios sistemos galėtų pasirodyti kitose rinkose.
Naujajame BMW 5 sedane standartiškai bus diegiamas parkavimo asistentas su pagalbine atbulinės eigos sistema. O papildomai pasirenkama „Parking Assistant Professional" sistema gebės autonomiškai manevruoti ir priparkuoti automobilį 200 metrų nuotolyje – vairuotojas galės būti arba automobilyje, arba aktyvuoti parkavimą išmaniuoju telefonu.
BMW įgaliotoji atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ skelbia, kad mūsų šalyje naujos kartos BMW 5 modeliai debiutuos šių metų spalį, kartu su premjeromis kitose Europos šalyse. O naujų „BMW 5“ kaina prasidės nuo beveik 66 tūkst. eurų (elektromobilio – nuo beveik 77 tūkst. Eur).