„Noriu informuoti, kad nuo praėjusios savaitės šeštadienio, gegužės 1-osios, neįmanoma registruoti automobilio pirkimo-pardavimo sandorio „Regitroje“ - guodėsi „Delfi“ parašęs skaitytojas.
Pasak jo, į „Regitros“ sistemą suvedus pirkėjo duomenis, sistema juos užfiksavo klaidingai: vietoje pirkėjo buvo rodomi pardavėjo duomenys. Tai yra, pardavėjas tapo ir pirkėju.
„Pardavėjas užklausą atšaukė. Tačiau naujos sutarties „Regitros“ sistema neleidžia įkelti, nes neanuliuota pirmoji. Ir ji „pakibusi“ iki šiol. Per stebuklą prisiskambinome į „Regitros“ klientų aptarnavimo skyrių, žadėjo, kad viskas bus netrukus sutvarkyta ir galėsime iš naujo užregistruoti automobilio pirkimą-pardavimą. Tačiau ir vėl tas pats, o galiausiai – prisiskambinti į „Regitrą“ neįmanoma, o į laiškus atsakyti žadama per penkias darbo dienas“, – apmaudo neslėpė vyras.
Didžiausias pokytis per 30 metų
Kaip „Delfi“ aiškino „Regitros“ Komunikacijos skyriaus vadovės pareigas laikinai einanti Emilija Bardauskienė, paleista naujoji sistema neveikė balandžio 30-gegužės 1 dienomis, mat buvo vykdomi planiniai darbai, tačiau apie tai „Regitros“ klientai buvo informuoti iš anksto.
„Nauja sistema pradėjo veikti gegužės 1 d. po pietų. Nuo to laiko ji yra pasiekiama, tačiau veikia su sutrikimais. Tai bene didžiausias pokytis transporto priemonių registracijos srityje per pastaruosius 30 metų, kuomet iš esmės keičiasi beveik visi procesai. Tad, deja, bet tam tikrų nesklandumų neišvengta. Komanda aktyviai dirba ties trikdžių šalinimu, todėl tikimės, kad esminiai sutrikimai bus pašalinti artimiausiomis dienomis. Kitų rečiau pasitaikančių trikdžių šalinimas, panašu, gali užtrukti ilgiau“, – perspėjo specialistė.
E. Bardauskienė pabrėžė, kad pildantys deklaracijas internetu, turėtų būti atidūs ir duomenis suvesti kuo tiksliau, pavyzdžiui, transporto priemonės VIN numerį. Mat netikslumai gali būti viena priežasčių, kodėl SDK negalės būti suteikiamas sklandžiai.
„Jei klientas sistemoje mato, kad deklaracija atmesta dėl trūkumų, tuomet reiškia, kad problema yra užfiksuota ir bus sprendžiama. Tokiu atveju kviečiame klientą pabandyti vėliau pateikti deklaraciją pakartotinai bei patikrinti, ar tikrai visi duomenys buvo suvesti teisingai“, – akcentavo žinovė.
Pasak jos, jei šiuo metu nėra būtinos transporto priemonių registracijos paslaugos, rekomenduojama jas atidėti vėlesniam laikui.
„Pavyzdžiui, jei turite neregistruotą transporto priemonę, kuriai reikia gauti SDK, primename, kad Jums taikomas pereinamasis laikotarpis ir dėl kodo gavimo galite kreiptis iki liepos 31 d.“, – sakė specialistė.
Išdalino 2 mln. SDK
E. Bardauskienė pasakojo, kad gegužės 1 d. visoms iki šios datos Lietuvoje registruotoms transporto priemonėms, kurių yra apie 2 mln., SDK buvo suteiktas automatiškai ir nemokamai. Taigi, jų savininkams daryti nieko nereikėjo.
„Kitais atvejais, kai transporto priemonė yra dar neregistruota, jos savininkas dėl SDK gavimo turi kreiptis savarankiškai. Tam numatytas pereinamasis laikotarpis iki liepos 31 d. SDK reikia gauti greičiau, t. y. nelaukiant nurodyto termino, tik tuo atveju, kai nusprendžiama ją parduoti ar registruoti“, – pabrėžė žinovė.
SDK galima gauti internetu elektroninėje transporto priemonių registravimo sistemoje pateikus įgijimo deklaraciją. SDK gavimas – automatinis procesas. Užpildžius ir pateikus įgijimo deklaraciją, įprastai, t. y. kai sistema veikia be trikdžių, SDK yra sugeneruojamas per keletą minučių. Taip yra dėl to, jog, pateikus prašymą gauti SDK, tikrinama įvairi informacija apie transporto priemonę, pavyzdžiui, ar ji nėra ieškoma, ar jai nėra taikomas areštas ir pan.
E. Bardauskienė sakė, kad dėl įsigaliojusių naujovių nuo gegužės mėnesio yra ilginamas informacijos centro darbo laikas. Nuo šiol „Regitros“ klientams konsultacijos bus teikiamos ilgiau pirmadieniais-ketvirtadieniais, t. y. nuo 8.00 iki 18.00 val.