„Renault“ yra vienintelis svarbiausiame šių metų automobilių pramonės renginyje dalyvavęs automobilių gamintojas iš Europos, mat tokios milžinės, kaip „Volkswagen“ „Stellantis“, kuriai priklauso ir prekių ženklai „Peugeot“ ir „Fiat“, nusprendė šį renginį praleisti.

Populiarusis šeimyninis elektrinis miesto visureigis „Renault Scenic“ pelnė visų trokštamą Metų automobilio apdovanojimą – tai pirmas toks šios Prancūzijos įmonių grupės pasiekimas nuo 2006 m.

Kovoje dėl šio titulo, kurį skiria iš 58 automobilių tema rašančių Europos žurnalistų sudaryta komisija, jam nedaug tenusileido 5 serijos BMW sedanas.

Ceremonija įvyko tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje, vėl surengtoje po beveik penkerių metų pertraukos, kurią teko padaryti dėl koronaviruso pandemijos.

2023 m. „Renault“ pristatė elektrinę modelio „Scenic“ versiją, kurios pirmieji automobiliai pirkėjus turėtų pasiekti jau šį pavasarį.

Iki 2030 m. visiškai prie elektromobilių pereiti planuojanti Europos bendrovė Ženevoje pristatė ir ličio jonų baterija varomą populiariojo hečbeko „R5“ modelį.

„Šiuo automobiliu „Renault“ žengia į ateitį ir kartu su savimi į kelionę pereinant prie kitokių energijos šaltinių vedasi ir milijonus europiečių“, – automobilių parodos scenoje pasirodžius dviem akį traukiančia geltona spalva nudažytiems modeliams „R5“ kalbėjo „Renault“ vadovas Luca de Meo.

„Įperkamas, tačiau „kietas“

Vertikalius galinius žibintus ir spoilerį turinti ryškiaspalvė versija įkūnija tiek originalų pirmojo dar 1972 m. pasirodžiusio modelio, tiek ne vienas lenktynes laimėjusio modelio „R5“ su turbokompresoriumi dizainą.

Bendrovės „Renault“ perėjimą prie elektra varomų automobilių simbolizuoja ant kapoto esančias aušinimo groteles pakeitęs penketo formos įkrovos indikatorius.

„Istorija kartojasi“, – sakė L. de Meo.

„Prieš 50 metų viskas buvo taip pat – bendrovei tai buvo sudėtinga akimirka. Krizė, nevaldoma infliacija ir visiškai nauji visuomenės lūkesčiai automobilių pramonės atžvilgiu“, – kalbėjo jis.

„Į jį sudėjome visą bendrovės drąsą ir viską, kas mums patinka – kuklumą, išmanumą, naujoves, ekscentriką ir be to džiaugsmą“, – pasakojo jis.

Jis pridūrė, kad „tuomet jis buvo įperkamas, tačiau ir „kietas“.

Dabar bendrovė tikisi, kad po 2023 m. gauto pelno, kurį uždirbti padėjo prekyba aukščiausios klasės automobiliais ir išaugusios kainos, naujasis „R5“ suteiks jai dar daugiau postūmio.

Po 2022 m. nurašius Rusijoje turėtą turtą patirtų milžiniškų nuostolių, pernai „Renault“ gavo 2,2 mlrd. eurų grynojo pelno.

Nurodoma, kad bazinė modelio „R5“ kaina sieks apie 25 000 eurų.