„Vis daugiau gyventojų domisi automobilių rinkos inovacijomis ir noriai pereina prie elektrinių transporto priemonių. Šiam proveržiui įtakos turi ir sparčiai tobulėjantys elektromobilių parametrai, kurie neretai prilygsta ar net lenkia įprastas transporto priemones“, – sako „Autobrava“ Paulius Kudriavcevas.

Bendrovės vadovas pažymi, kad kova dėl elektromobilių rinkos prasidėjo vos prieš kelias savaites, Lietuvoje pristačius pirmąjį elektrinį „Fiat 500e“, o netrukus rinkai bus pristatytos ir kitų gamintojų įkraunamų automobilių naujienos.

„Gera kaina, didelis nuvažiuojamas atstumas, itin greitas įkrovimas, penkerių metų garantija ir beveik nieko nekainuojanti eksploatacija, yra esminiai kriterijai, skatinantys miesto žmones, rinktis būtent šį automobilį“, – sako „Fiat“ atstovybės vadovas.

Anot jo, „500e” modelis tiesiogiai konkuruoja su tokiais automobiliais kaip „BMW i3” arba elektra varomas „Mini”, tuo tarpu, greitu laiku Lietuvos rinkoje debiutuosiantys „Autobrava” atstovaujamų ženklų modeliai įneš sumaišties ir kituose segmentuose.

„Dėsime visas pastangas, kad elektromobilių parkas Lietuvoje tik didėtų. Ilgalaikė garantija, specialios kainos, vieni iš tų sprendimų, kuriuos jau taikome. Norime, kad per artimiausius metus, daugiau nei penktadalis visų mūsų lengvųjų parduodamų automobilių, būtų būtent jie“, – sako jis.

Lietuvoje pristatytas pirmasis elektrinis „Fiat 500e“ turi 42 kWh talpos ličio jonų akumuliatorių, kuris be pakrovimo leidžia įveikti net 320 kilometrų, pagal WLTP ciklą. Pilnai elektrinis „Fiat“ 50 km/val. pasiekia per 3,1 sekundės, o 100 km/val. – per 9 sekundes, „500e”, automobilio galia siekia 87 kW.

Kiek pigesnėje jo versijoje, „500e Action” montuojama 23,8 kWh baterija, leidžia įveikti 190 kilometrų atstumą (pagal WLTP), „Fiat” atstovybė Lietuvoje, gamyklai jau yra pateikusi daugiau nei 20 šių modelių užsakymų, vos pradėjusi prekybą jais.

„Fiat 500e“ itin gerai įvertintas Europoje ir dėl itin greitos įkrovimo sistemos, kuri net kelis kartus sutrumpina įkrovos laiką. Anot specialistų skaičiavimų, vos po 5 minučių įkrovimo, automobilis yra pajėgus nuvažiuoti optimalų atstumą mieste – 50 kilometrų. Tuo metu įkrauti elektromobilio bateriją iki 80 proc. užtrunka vos kiek ilgiau nei pusvalandį – 35 minutes, tuo tarpu važiuojant automobilis gali būti stabdomas ir el. varikliu, atleidus akseleratorių, taip regeneruojant energiją atgal į bateriją bei ilginant stabdžių sistemos ilgaamžiškumą.

Šis kompaktiškas elektromobilis taip pat pasižymi ir naujųjų technologijų gausa – yra pirmasis savo segmente, turintis antrojo lygio autonominio vairavimo sistemą, leidžiančią saugiau vairuoti mieste ir už jo ribų. Priekinė kamera suteikia galimybę stebėti situaciją priešakyje, o išmani greičio palaikymo sistema (iACC) yra atsakinga už automatinį stabdymą arba greitėjimą, prisitaikant prie kitų automobilių, dviratininkų ir pėsčiųjų, taip pat, vienintelis segmente kartu tiekiamas eismo spūsčių asistentu. Automobilyje, dėka integruotos aktyvaus važiavimo juostos laikymosi asistento sistemos (angl. Lane Centering), taip pat veikia ir automobilio trajektorijos eismo juostos viduryje palaikymas, kuris vairuotoją apsaugo nuo nepageidaujamo išvažiavimo iš eismo juostos ar išlaiko joje, sekdamas kelias eismo juostas šonuose. Automobilio interjeras dvelkia 1957-ųjų stiliumi – vairuotojus pasitinka gerai apgalvotas ir neperkrautas prietaisų skydelis bei iš perdirbto plastiko sukurta salono apdaila.

„500e“ Lietuvoje kainuoja nuo 19 990 Eur, atskaičius siūlomą paramą naujiems elektromobiliams įsigyti Lietuvoje, automobilis taip pat yra gaminamas kabrioleto kėbulu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)