Tokius preliminarius duomenis, gautus pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus valstybės įmonės „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis, pateikia konsultantų įmonė „AutoTyrimai“.
Tai pirmasis mėnesinis rinkos smukimas nuo pat 2015 m. vasario, teigiama pranešime.
Sąlyginai prastus rugsėjo rezultatus, pasak konsultantų, lėmė ES naujų automobilių atitikties procedūrų pokyčiai, įsigalioję rugsėjo 1 d., nes ne visi gamintojai suskubo laiku sertifikuoti visas savo modelių versijas.
Padėtį kiek sušvelnino aktyvus reeksportas: 709 rugsėjį įregistruoti nauji automobiliai (iš jų – 684 „Fiat“) buvo išregistruoti dar iki mėnesio pabaigos, o dar bent 15 bus išregistruota artimiausiu metu.
Rugsėjį asmeninių automobilių (M1) registravimas krito 9 proc., iki 2 272, o lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) apimtis sumažėjo dar smarkiau – 23 proc., iki 216.
Kalbant apie atskiras darbo dienas, pati sėkmingiausia buvo rugsėjo 28 d., kai įregistruoti net 303 automobiliai, o prasčiausia buvo rugsėjo 3 d., kai įregistruoti 24 automobiliai.
Praėjusį mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinkoje toliau dominavo „Fiat“ markė (834), antrąją vietą išlaikė „Toyota“ (444), į trečiąją pakilo „Škoda“ (229), o „Volkswagen“ vėl finišavo ketvirta (163).
Tarp prestižinių markių šįkart pirmavo BMW (34). Rugsėjį tarp asmeninės paskirties (M1) automobilių pirmavo „Fiat 500“ (446), „Fiat 500L“ (160), „Toyota C-HR“ (152), „Fiat Tipo“ (147) ir „Toyota Auris“ (102).
Tarp lengvųjų komercinių automobilių (N1) populiariausias buvo „Renault Trafic“ (25). Tiesa, reikia pastebėti, kad 380 „Fiat 500“, 144 „Fiat 500L“ ir 98 „Fiat Tipo“ buvo išregistruoti dar iki mėnesio pabaigos.
Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius Lietuvoje iš viso įregistruota 26 962 nauji lengvieji automobiliai, t. y. 25 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu pernai (21 634). Rugsėjį Lietuvos rinkoje debiutavo „Peugeot Rifter“, pakeitęs asmeninės paskirties „Partner“ versiją. Taip pat buvo įregistruotas prabangus kupė „RollsRoyce Wraith“.