Mercedes“ tinklas – plačiausias

Pokalbius su naujus vilkikus pardavinėjančiais įgaliotaisiais gamintojų atstovais Lietuvoje pradedame nuo „Mercedes“. Šio gamintojo „Actros“ modelis šiemet Lietuvoje yra populiariausias. Liaudies išmintis sako, kad „mersas ir Afrikoje – mersas“, tačiau į Afriką šį kartą nekeliaukite. Pasižiūrėkime, kas lauktų mūsų vežėjų, garantinių „Mercedes-Benz“ vilkikų vairuotojų, jei gedimas kelionę pristabdytų Europoje arba Azijoje.

Beje, ne vieną dešimtmetį su šio gamintojo technika dirbantys verslininkai dar prisimena laikus, kai dažno garantinio „Actros“ vairuotojai keikdavo vieną detalę – generatorių. Rumunijoje gaminta detalė buvo sąraše tų išimčių, kurioms galiodavo trumpesnė nei visam automobiliui garantija. Skaudžiausia, kad generatorius sugesdavo tada, kai jam skirtas garantinis laikotarpis jau būdavo pasibaigęs – tai buvo ne tik nemalonios nemenkos papildomos išlaidos, tačiau ir nereikalinga gaišatis.

„Mercedes-Benz“ – tarptautinis tinklas ir garantinį aptarnavimą kiekvienas garantinio „Mercedes-Benz“ klientas gali gauti bet kurioje šalyje, bet kuriuo metu, – CargoNews.lt aiškina bendrovės „SilberAuto“ marketingo vadovė Vaiva Poderienė. – Tam yra sukurta paslauga – „Service24h“. Šios tarnybos darbo laikas – ištisa para. Sugedus garantiniam automobiliui, vairuotojas kreipiasi „Servise24h“ pagalbos telefonu, kuris kiekviename automobilyje yra užklijuojamas dar gamykloje ant vairuotojų durų statramsčio“.

Visose šalyse „Service24h“ tarnybos rūpinasi ir organizuoja klientų automobilių gedimų šalinimą tiek savo, tiek ir kitose šalyse – kelyje ir dirbtuvėse, priklausomai nuo kiekvienos konkrečios situacijos.

Verta įsiminti, kad iškilusios problemos atveju reikia skambinti į Lietuvą, o ne arčiausiai gedimo vietos esančiam atstovui. Automobilį pardavę „Mercedes-Benz“ atstovai patys mėgins ieškoti kontakto su arčiausiai esančia oficialia atstovybe ir siūlys galimas išeitis. Pasak „Silberauto“ techninės pagalbos vadybininkų, savus klientus jie puikiai pažįsta, žino ir kolegas užsienio šalyse, todėl randa problemų sprendimą. Pagalbos skyrius koordinuoja remonto sąskaitų išrašymą ir apmokėjimą, jei remontai yra ir negarantiniai.

Europoje yra daugiau kaip 3 000 autorizuotų „Mercedes-Benz“ servisų, kurie teikia garantinio ir pogarantinio remonto paslaugas. Todėl gedimo atveju individualiai organizuojamas garantinis remontas artimiausiame autorizuotame servise klientui palankiausiomis sąlygomis.

Rusijoje neliksi be pagalbos

Tačiau į Vakarų Europą driekiasi ne visų vežėjų maršrutai. O ką daryti, jei garantinis automobilis sugenda Rusijoje? Oficialių „Mercedes-Benz“ atstovų ten yra daugiau nei pusė šimto. Europinėje Rusijos dalyje problemų (tiksliau – laukimo, kol atvyks pagalba) būtų mažiau. Už Uralo atstovybių tinklas retėja, tačiau pagalbą vairuotojui bus pasirengę suteikti Tomske, Surgute, Novisibirske, Barnaule, Krasnojarske, Irkutske, Vladivostoke, Chabarovske ar Magadane esantys „Mercedes“ atstovai.

Pasak V. Poderienės, nors rimti gedimai nėra dažnas reiškinys, bet Lietuvoje „Mercedes-Benz“ vilkikus įsigijusiems klientams pardavėjai yra padėję organizuoti sunkvežimių remontą Rusijos Rytuose (Irkutske, Krasnojarske, Novosibirske), Kazachstane, Graikijoje, Turkijoje, Portugalijoje.

Volvo“ irgi žada rimtas garantijas

„Volvo“ sunkvežimių pardavėjai klientams taip pat siūlo pagalbą 24 valandas per parą. Jei sunkvežimis sugenda, vairuotojas gali susisiekti su „Volvo Action Service“ pagalbos kelyje tarnyba, nuspaudęs kabinoje esantį VAS mygtuką arba paskambinti specialiu telefono numeriu – tarnyba veikia be poilsio dienų.

Pasak „Volvo Lietuva“ rinkodaros vadovo Lauryno Bričkaus, naujosios serijos „Volvo“ FH ir FM sunkvežimiuose įdiegtos išmaniosios „Telematic Gateway“ sistemos, todėl pagalbos kelyje tarnybos koordinatorius žinos tikslią sunkvežimio buvimo vietą, nuotoliniu būdu nuskaitys diagnostinius kodus ir padės išspręsti kilusią problemą. Jeigu tokia „nuotolinė“ pagalba neduos reikiamo rezultato, koordinatorius išsiųs techninės pagalbos automobilį arba suorganizuos sunkvežimio nuvilkimą į artimiausią įgaliotąjį „Volvo“ serviso centrą bei imsis visų įmanomų veiksmų, kad sunkvežimis vėl grįžtų į kelią.

Europoje yra daugiau nei 1100 „Volvo“ serviso centrų, teikiančių garantinio ir pogarantinio remonto paslaugas, todėl pagalba bus suteikta greitai ir efektyviai.

Jei sunkvežimis turi serviso sutartį, į kurią įtrauktas „100 % Uptime“ pažadas, Europoje sunkvežimį „Volvo“ įsipareigoja suremontuoti per 4 valandas. Jei neplanuotas remontas užtrunka ilgiau, vežėjui yra kompensuojama prastova.

Teritorijose, esančiose į rytus už Uralo kalnų, nedelsiant reaguoti ir atvykti į gedimo vietą yra sudėtingiau nei Europos šalyse, todėl visada ieškoma efektyviausio sprendimo, atsižvelgiant į sunkvežimio buvimo vietą ir numanomą netikėto gedimo priežastį.

Scania“ siūlo per 1000 serviso taškų

„Scania“ gamintojai Europoje turi 1075 autorizuotus servisus, iš jų 850 siūlo 24 valandų pagalbos paslaugas. Visoje Europoje sugedus garantinei ar pogarantinei mašinai, pagalba organizuojama per „Scania Assistance“ 24 valandų pagalbą. Vairuotojas, sugedus vilkikui, kreipiasi į „Scania Assistance“, kalbančią įvairiomis Europos šalių kalbomis (tarp jų ir rusų), ir informuoja apie gedimą. „Scania Assistance“ susisiekia su artimiausiu oficialiu gamintojo servisu ir organizuoja pagalbą.

Šis gamintojas naujuose modeliuose jau keletą metų montuoja telekomunikacinę sistemą, kuri daugeliu atveju leidžia nuotoliniu būdu identifikuoti gedimą.

Siunčiama remontininkų brigada dažniausiai jau atvyksta su reikiama įranga ar detalėmis ir atlieka remontą kelyje arba nutempia iki artimiausio serviso. Kiek ši procedūra užtrunka, priklauso nuo atstumo iki serviso.

Rusijoje atstumai didesni, tačiau ir čia gamintojas turi platų servisų tinklą (30 servisų abiejose Uralo pusėse), kvalifikuota pagalba bus suteikta ir Kazachstane.

Jeigu gedimo vieta yra ypač nuošali, pagalbos suteikimas gali užtrukti ilgiau, tačiau bet kokiu atveju vairuotojas nepaliekamas vienas, pagalba visuomet bus suteikta.

Pasak „Scania Lietuva“ prekybos direktoriaus Kęstučio Bacevičiaus, naujausiems „Scania“ sunkvežimiams (turintiems „Euro 5“ ir „Euro 6“ variklius) garantinių gedimų būna ypatingai retai.

Iveco“ pagalbos turėtumėte sulaukti per 90 minučių

„Iveco“ pardavėjai savo klientams siūlo serviso tinklą, kuriame yra virš 2500 taškų visoje Europoje. ES šalyse „Iveco“ servisų tinklo paslaugos tiekiamos centralizuotai: parduodant automobilius, pateikiami kontaktai, kuriais reikia kreiptis, prireikus techninės pagalbos kelyje. Skambučių centras, esantis Taline (kalba anglų, rusų ir estų kalbomis), priima iškvietimus 24 val. per parą, 7 dienas per savaitę. Lietuvos vežėjai gali skambinti specialiu numeriu į Lietuvos atstovybę, tačiau jų skambutis bus nukreiptas į bendrą skambučių centrą.

Bendrovės „Transmitto“ komercijos direktoriaus Igno Subačiaus teigimu, klientai dažniausiai kreipiasi į automobilį pardavusią įmonę visais klausimais, todėl tarpininku, organizuojant beveik visas remonto paslaugas, tampa būtent vilkiko pardavėjas.

„Klientui paskambinus tereikia nurodyti gedimo simptomus, pateikti vairuotojo kontaktinį numerį, gedimo vietą. Tai, ypač šiandien, nesudėtinga, nes visi klientai turi stebėjimo sistemas ir gali pateikti sustojimo vietos GPS koordinates akimirksniu. Pagal „Iveco“ nustatytus standartus, nuo iškvietimo iki techninės pagalbos atvykimo yra numatytas iki 90 minučių terminas. Gamintojas reglamentuoja, kad 70 procentų iškvietimų remontai turi būti atlikti kelyje be papildomo vilkiko gabenimo į servisą. Šie standartai taikomi ir realiai jų laikomasi ES šalyse, Šveicarijoje“, – teigia I. Subačius.

Jeigu gedimas įvyko ne ES teritorijoje, į pagalbą įsitraukia arčiausiai esanti oficialusis gamintojo atstovas: tada jau nuo jo priklauso kokybiškas ir sklandus aptarnavimas.

Kokios naujų vilkikų garantijos?

Kam garantija netaikoma?

Atkreipkite dėmesį, kad beveik visi gamintojai kai kuriuos sunkvežimių mazgus vadina natūraliai nusidėvinčiais, jie dyla įprasto naudojimo metu, tad garantija negalioja:

akumuliatorių baterijoms; stabdžių būgnams ir diskams; įvorėms; sankabos diskams; sunkvežimio ir priekabos sukabinimo įtaisams; balnams; balno užrakto elementams; stiklams; purvasaugiams; autonominiam šildytuvui (pakaitinimo žvakei, degimo kamerai); pakabos elementų tvirtinimo pirštams; amortizatoriams ir dempferiams; vairo traukėms ir traukių antgaliams; priekabos elektros ir oro jungtims; apmušalams.

Garantija jėgos agregatams

Jėgos agregatų garantija galioja visoms variklio, pavarų dėžių dalims, kardaniniui velenui (-ams), varančiajai ašiai (-ims) ir jų dalims bei su jais susijusiems elektroninio valdymo blokams.

Jėgos agregatų komponentų pavyzdžiai:

Variklis: cilindrų blokas, cilindrų bloko galvutė, cilindro įvorės ir stūmokliai, švaistikliai ir guoliai, alyvos siurblys ir perdavimo vamzdelis, alyvos filtro korpusas, smagratis ir karteris, išmetimo/įsiurbimo kolektorius, praleidžiamasis vožtuvas, aušinimo skysčio siurblys, termostatas ir korpusas, elektroninio valdymo blokas, aukšto ir žemo slėgio degalų siurbliai, purkštuvai, turbokompresorius, turbojunginys (turbocompound).

Pavarų dėžė: sankabos karteris, pavarų dėžės karteris, velenai ir krumpiaračiai, guoliai, sinchronizatoriai, pavarų daliklio mechanizmas, pavarų diapazono mechanizmas, vidinis pavarų selektorius, alyvos siurblys, automatinė transmisija, skirstomoji pavarų dėžė, retarderis, „Koblam“ galios atrankos dėžė, elektroninio valdymo blokas.

Varančiosios ašys: kardaniniai velenai, pakabinamas guolis, kardaniniai šarnyrai, priekinis/varančiojo tilto karteris, varantieji krumpliaračiai, diferencialo karteris, diferencialo krumpliaračiai, diferencialo guoliai, pusašiai.