Nuo tada kompanija pagamino daugiau nei 16 mln. transporto priemonių, įskaitant legendinius modelius 600 ir 127, „Ibiza“ bei „Leon“. Šiuo metu daugiau nei 80 proc. savo produkcijos kompanija eksportuoja ir turi daugiau nei 1800 pardavimo vietų visame pasaulyje.

Pasirinkimas pradėti gaminti 1400 modelį nebuvo atsitiktinumas – valstybės pareigūnams tuo metu reikėjo transporto priemonių, o šis modelis kaip tik labai tiko taksi automobilio „pareigoms“. 1953 metais, kai 1400 modelis pasirodė keliuose, Ispanijoje baigėsi degalų normavimas.

Tuo metu modelio kaina siekė 121 875 pesetų (šiuo metu atitinka maždaug 41 735 eurų). Per parą buvo pagaminama po 5 automobilius, gamykloje dirbo 925 darbuotojai. Skaičiai palaipsniui augo, o kompanija tapo didžiule automobilių gamintoja Ispanijoje.

1954 m. pabaigoje jau buvo pagaminti 945 vnt. 1400 modelių. Birželį Barselonoje vykusioje parodoje „Seat“ pristatė šį modelį ir gavo užsakymų pagaminti 10 tūkst. automobilių. Tai leido kompanijai gamybos kainą sumažinti iki 117 000 pesetų (39 648 eurų).

Kompanija turėjo reaguoti į paklausos augimą ir padidinti gamybą. Po metų metinė gamyba jau siekė beveik 3000 vnt. Praktiškai visi 100 proc. automobiliui reikalingų komponentų buvo gaminami šalyje. 1955 m. gegužės 5 d. oficialiai atidaryta Zona Franca gamykla. 1956 m. gamyba išaugo iki 7000 vnt. Per parą buvo pagaminama po 42 automobilius. Po dvejų metų kompanijoje jau dirbo 5000 darbuotojų.

Legendinio „Seat 1400“ gamyba buvo nutraukta 1964 m. Iki to laiko buvo parduota daugiau nei 98 tūkst. automobilių. Naujo dešimtmečio pradžioje šalyje prasidėjo ekonominis augimas, o „Seat“ vaidino pagrindinį vaidmenį Ispanijos automobilių rinkoje. Šios pozicijos kompanija neapleidžia iki šių dienų ir už tai reikia dėkoti moderniausioms Europos gamykloms, aiškiai dizaino krypčiai, moksliniams tyrimams bei technologijų plėtrai ir, žinoma, kokybei.

„Seat 1400“ pagrindiniai techniniai duomenys

Kėbulas: 4 durų sedanas (vėliau buvo gaminami ir universalas, taksi, septynvietis modelis bei komercinis furgonas).
Varikliai: benzininis (44/58 AG).
Pavarų dėžė: 4 pavarų mechaninė.
Gamybos pradžia: 1953 m.
Gamybos pabaiga: 1964 m.
Iš viso pagaminta vnt.: 98 114

2013 m. - jubiliejiniai „Seat“ metai

Pirmojo „Seat“ modelio šešiasdešimties metų sukaktis – tik vienas iš jubiliejų, kuriuos šiemet mini Ispanijos automobilių gamintojas. 1400 modelio įpėdinis, amerikietišku dizainu pasižymintis „Seat 1500“ modelis buvo vienas žymiausių to meto automobilių, ypač mėgstamas taksi vairuotojų. Jo pasekėjas – prabangusis sedanas „Seat 132“ rinką pasiekė 1973 m. Tai buvo pirmasis kompanijos modelis, kurio galutinė versija turėjo automatinę pavarų perjungimo galimybę bei oro kondicionierių.

Labai svarbus „Seat“ istorijai „Ronda“ modelis šiemet taip pat švenčia jubiliejų. Šiam modeliui sukanka 30 metų. Po dešimties metų SEAT pristatė antros kartos „Ibiza“ modelį, kuris buvo skirtas pakartoti jo pirmtako sėkmę. Tai buvo pirmasis modelis, pagamintas Martorelio gamykloje. Jis šiemet švenčia 20 metų jubiliejų. O prieš dešimt metų pasaulį išvydo dar vienas nepamirštamas modelis – „Seat Cordoba“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)