„Volkswagen“ grupė yra milžiniška. Po jos stogu telpa gausybė gamintojų – viename kampe nuosaikūs ir praktiški „Škoda“ ir „Seat“, kitame – prabangūs „Audi“, dar kitame – „Lamborghini“ ir „Porsche“, o ant pjedestalo puikuojasi „Bugatti“.
Tačiau nepaisant visų valdomų markių, „Volkswagen“ po savo stogu visada labai norėjo turėti „Alfa Romeo“. Apie tai ne kartą kalbėjo buvęs koncerno vadovas Ferdinandas Pieche`as. Deja, jam ne kartą teko išgirsti Sergio Marchione`s žodžius, kad „Alfa Romeo“ – neparduodama ir nebus parduodama niekada.
Jei norite pranešti apie eismo naujoves, problemas, turite su situacija gatvėse ir keliuose susijusių pastebėjų, kviečiame rašyti e. paštu auto@delfi.lt. Sekti daugybę automobilinių ir ne tik naujienų galite DELFI Auto feisbuko puslapyje.
Visiems susitaikius su šia mintimi ir prie „Volkswagen“ vairo sėdus naujam vadovui, į vietą, kuri buvo rezervuota „Alfa Romeo“ markei, po truputį stumiamas „Seat“. Kalbėdamas apie šio prekės ženklo galimybes perspjauti italus, naujasis „Volkswagen“ vadovas Herbertas Diessas, portalui „europe.autonews.com“ išsakė savo mintis, kodėl tiki sėkme.
„Šiandien „Seat“ turi kur kas didesnę modelių įvairovę nei prieš keletą metų. Šio gamintojo automobilius perka jauniausi pirkėjai, lyginant su likusiomis koncerno markėmis. Aš tikiu, kad šis vardas turi dar daug potencialo.
Šiuo metu „Seat“ Europoje yra geriau žinomi už „Alfa Romeo“. Mano amžiaus žmonėms ši itališka markė yra kažkas fantastiško, tačiau kiek save pamenu, jie vis ritasi žemyn. Paklauskite 23–25 metų amžiaus žmonių, ką jie žino apie „Alfa Romeo“? Jie net nežino kas tai per gamintojas“, – sakė H. Diessas.
Vadovo teigimu, nukreipiant „Seat“ į sportiškesnių ir išvaizdesnių automobilių kryptį, bus sumažinta konkurencija koncerno viduje. Pastaroji markė bus orientuota į sportiškumą, „Škoda“ – į racionalumą ir nuosaikią kainą, o „Volkswagen“ išliks aukštesnės klasės produktu.
Visgi lyginant „Alfa Romeo“ ir „Seat“ istoriją, tai du visiškai skirtingi gamintojai. Italų gamintojas yra vienas seniausių pasaulyje – įmonė įkurta 1910-aisiais. „Alfa Romeo“ laimėdavo pačias sudėtingiausias pasaulyje lenktynes „Mille Miglia“, „Targa Florio“ ir 24 valandų ištvermės „Le Mans“ lenktynes. Net garsusis Enzo Ferrari yra pripažinęs, kad pirmoji jo meilė buvo būtent „Alfa Romeo“ automobiliai.
Tuo metu „Seat“ buvo įkurta 1950-aisiais, Ispanijoje. Šis prekės ženklas negali pasigirti didinga sportine ar inžinerine istorija, nes įsakymą įkurti šį gamintoja davė tuometinis Ispanijos diktatorius Francisco Franco. Tai turėjo būti prestižinis projektas, tačiau iš tikrųjų „Seat“ gamino automobilius pagal iš „Fiat“ įsigytą licenciją, o galiausiai, 1986-aisiais, pateko į „Volkswagen“ pirkinių krepšelį.
Tačiau šiandien „Alfa Romeo“ savo gamoje turi keturis modelius, o gamintojo pardavimai nedžiugina. Prognozuojama, kad šiemet italai parduos tik 170 tūkst. automobilių.
„Seat“ statistiškai atrodo kur kas geriau. Šis gamintojas savo gamoje turi aštuonis modelius, o per 2017-uosius padavė beveik 470 tūkst. automobilių.