Komiteto nariai mano, kad surengus klausymus dėl šio projekto, jį dar bus galima patobulinti.
Įstatymo pataisų autorės, Seimo Darbo partijos frakcijos narės Ievos Kačinskaitės-Urbonienės teigimu, projekto tikslas yra vairuotojus informuoti, įspėti, o ne bausti. Pasak jos, dažnai pasitaiko, kad vairuotojai pamiršta apsidrausti ar laiku atlikti techninę apžiūrą, dėl to iškyla grėsmė gauti baudą už administracinį nusižengimą.
„Čia sprendžiame ne kažkokį teisinį, o grynai politinį klausimą, kokią politiką kaip politikai formuosime valstybėje. Bausti ar padėti, konsultuoti, užtikrinti pagalbą žmonėms? „Regitroje“ jau sukurta sistema, kuri gali tai daryti, yra galimybė siųsti pranešimus, priminimus“, – komiteto posėdyje sakė I. Kačinskaitė-Urbonienė.
Posėdžio dalyviai sutiko, kad vairuotojus reikėtų informuoti, tačiau išsiskyrė nuomonės dėl to, kas tai turėtų daryti: „Regitra“, draudikai, brokeriai, techninės apžiūros centrai?
VĮ „Regitra“ generalinis direktorius Vaidas Dominauskas sakė, kad “Regitra” niekaip nėra tiesiogiai susijusi su šiomis funkcijomis.
„Regitros“ klientai nėra įpareigoti palikti savo kontaktų. Reikėtų atlikti technologinius pakeitimus, taip pat būtų papildomi finansiniai kaštai. (...) Iš esmės mūsų komanda neįžvelgia savo vaidmens šitoje vietoje“, –komiteto posėdyje sakė V. Dominauskas.
Seimo narys Algirdas Stončaitis mano, kad tai vairuotojams aktuali problema ir ją reikia spręsti
„Galėtų būti įvairių formų, pvz. apmokamų ir pačių klientų. Jie galėtų pasakyti, ar nori tokios paslaugos ar nenori“, – svarstė jis.
Tuo tarpu Seimo narys konservatorius Andrius Vyšniauskas įžvelgia galimą draudimo brokerių norą jiems priklausančią pareigą ir dalį kaštų užkrauti „Regitrai“.
Atmesti projektą siūlė kitas konservatorius Vilius Semeška. „Matau čia kyšančias draudimo brokerių asociacijos, lobistų ausis“, – teigė jis.
Parlamentaras pasiūlė nuo šio klausimo svarstymo dėl galimo intereso konflikto nusišalinti Seimo vicepirmininkui socialdemokratui Juliui Sabatauskui, nes jo patarėjo Povilo Pinelio sutuoktinė Raminta Žimkutė – Pinelė yra Draudimo brokerių rūmų direktorė.
Seimo narys J. Sabatauskas atsisakė tai padaryti, nes, anot jo,šis projektas yra aktualus visiems vairuotojams. „Šiuo atveju ne aš gausiu naudą iš šito projekto, tikrai čia nėra jokio intereso konflikto, kad P. Pinelis dirba pas mane. Negaliu uždrausti patarėjui pasirinkti žmoną ir reguliuoti, kur ji turi dirbti“, – atsakė J. Sabatauskas.
Beje, parlamentarui V. Semeškai prabilus apie galimą kreipimąsi į Seimo Etikos ir procedūrų komisiją, J. Sabatauskas neatmetė galimybės, prireikus, kreiptis išaiškinimo į etikos sargus.
Po diskusijų 8 Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto nariai balsavo už pertrauką šio klausimo svarstyme.
Šių metų birželio 15 d. Seimas po pateikimo pritarė Darbo partijos frakcijos narės Ievos Kačinskaitės-Urbonienės pateiktoms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, siūlančioms, kad „Regitra“ iš anksto informuotų visus vairuotojus apie besibaigiantį jų automobilių draudimą ir techninę apžiūrą, primena ELTA.
Pasak jos, dažnai pasitaiko, kad vairuotojai pamiršta apsidrausti ar laiku atlikti techninę apžiūrą, dėl to iškyla grėsmė gauti baudą už administracinį nusižengimą. Parlamentarės duomenimis, per metus padaroma apie 100 tūkstančių tokių pažeidimų. Anot jos, tai atsitinka dažnai ne dėl to, kad vairuotojas specialiai nenorėjo apsidrausti, o todėl, kad pamiršo.
Priėmus siūlomas įstatymo pataisas, vairuotojai, kurių transporto priemonių draudimas ar techninės apžiūros galiojimas baigiasi, prieš 5 darbo dienas sulauktų iš „Regitros“ SMS žinutės arba elektroninio laiško su informacija apie artėjančią dokumentų galiojimo termino pabaigą.
Šiuo metu „Regitra“ informuoja transporto priemonės valdytoją tik tada, kai yra sustabdomas transporto priemonės dalyvavimas viešajame eisme, nes jos draudimas ar techninės apžiūros galiojimas jau pasibaigė.
Vairuotojams aktualios Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos pateikimo stadijoje sulaukė Seimo narių palaikymo: už balsavo 71, prieš buvo 1, susilaikė 41 parlamentaras.