Matas Buzelis, transporto skelbimų portalo „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovas, pastebi, kad pirmą ir antrą šių metų ketvirtį naudotų automobilių vidutinė kaina buvo stabili – siekė 3,6 tūkst. eurų. Visgi rudeniop kaina ūgtelėjo 200 eurų. O prieš metus už naudotą automobilį vidutiniškai mokama suma siekė 3,3 tūkst. eurų.
Anot žinovo, paaiškinti tokį kainos augimą galima įvairiai, pavyzdžiui, tuo, kad į Lietuvą atvežami brangesni naudoti automobiliai nei anksčiau. Visgi kalbų, jog kainos kilstelėjimas yra lemtas pirkėjų iš Kirgizijos, kuriems, sušvelnėjus šalies muitų sistemai, Lietuvoje parduodami naudoti automobiliai vėl tapo patrauklūs, jis patvirtinti negali.
„Savo statistikoje matome, jog užsienio šalių lankytojai domisi automobiliais Lietuvoje, tačiau augimu to negalėtume pavadinti“, – teigė jis.
Kas brango labiausiai
Labiausiai per metus pabrango benzininiai, 1-5 m. amžiaus automobiliai. Kainos šuolis siekė beveik 19 proc. – vidutiniškai už tokio amžiaus benzinu varomą naudotą automobilį tenka sumokėti apie 14 tūkst. eurų.
9 proc. didėjo 6-10 m. benzinu varomų automobilių kaina – tokie vidutiniškai kainuoja 6,2 tūkst. eurų. 11-15 m. amžiaus benzininiai automobiliai pabrango 8 proc. – dabar jų vidutinė kaina siekia 2,85 tūkst. eurų. 16-20 m. amžiaus benzininiai modeliai pabrango 9,5 proc., už pastaruosius prašoma vidutiniškai 1,27 tūkst. eurų, o patys seniausi – 21-erių ir senesni – automobiliai pabrango 5 proc. Vidutiniškai tokio amžiaus benzinu varomi modeliai kainuoja 830 eurų.
Naujesni, 1-5 m. amžiaus, dyzeliniai automobiliai brango nedaug – 0,25 proc. Vidutiniškai už tokio amžiaus automobilį tenka mokėti 11,94 tūkst. eurų.
6-10 m. dyzelinu varomi automobiliai pabrango 3,3 proc., jų vidutinė kaina išaugo iki 6,12 tūkst. eurų, 11-15 m. dyzeliai brango 4 proc. – vidutinė tokio amžiaus automobilio kaina siekia 3,07 tūkst. eurų.
Atpigo tik 16-20 m. amžiaus dyzelinu varomi modeliai. Jei prieš metus už tokio amžiaus automobilį buvo prašoma 1,47 tūkst. eurų, dabar toks kainuoja 1,45 tūkst. eurų – 1,36 proc. mažiau.
Dyzelinu varomų grupėje labiausiai brango patys seniausi – 21-erių ir senesni – modeliai. Jų kaina per metus ūgtelėjo beveik 13 proc., iki 1,05 tūkst. eurų.