Tuo labai stebėtis nederėtų, nes minėtą birželio vidurio šeštadienį ežerų krašte vyks istorinių automobilių ir motociklų ralis, kurį rengia Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“, o renginį organizuoti pavesta paraiškas priimančiai VšĮ „Saugus ratas“.
Jau užsiregistravusių dalyvauti ralyje paraiškos liudija, jog paganyti akis žiūrovams tikrai bus į ką. Ralyje galėsime gėrėtis originaliais ir itin retais „Porsche 924“, „Ford-Capri“, „Fiat 126“, pirmuoju garsiosios serijos septintuku – BMW 735, lūkesčius pranokusiu „Volkswagen Kaffer“, Amerikos gamintojus išgarsinusiu, net 7 litrų darbo tūrio variklį turinčiu penktosios kartos 1977 metų gamybos „Cadillac de Ville“, daugelio mūsų jaunystę menančiais, originaliais ir tviskančiais, tarsi vakar nuo konvejerio nuriedėjusiais „žiguliukais“ – „VAZ 2101“ ir „VAZ 2108“ ir kitais žvilgsnį kerinčiais automobiliais bei motociklais.
„Džiaugiuosi, kad gero įvertinimo susilaukė pernai mūsų surengtas pirmasis toks ralis, paskatinęs stengtis, kad šiemetinis dar labiau patiktų tiek renginio dalyviams, tiek žiūrovams, kurių dėmesio stoka tikrai nesiskundžiame, - sako varžybų direktorius Valdas Juozas Vilūnas. – Šalyje kaip ant mielių augantis susidomėjimas antikvarine autotechnika – tai ne duoklė madai. Reikia tik džiaugtis, kad istoriniai automobiliai ar motociklai vis labiau domina ne tik senovinės technikos restauratorius, vertinančius nesugadintą originalumą ir kelių dešimtmečių senumo technikos grožį. Teisus buvo genialusis automobilių konstruktorius Henris Fordas tvirtinęs, jog senovinė technika įgyja tikrąją savo vertę tik išvairuota į kelius, o ne dulkėdama privačiuose garažuose“.
Vadovaudamiesi tokiomis mintimis birželio 14 d. Zarasuose prasidėsiančiame ralyje jo rengėjai pakvietė dalyvauti istorinių automobilių, motociklų ir sunkvežimių vairuotojus ar jų savininkus.
Ralio rengėjus itin nudžiugino Zarasų mero Arvydo Steponavičiaus geranoriškas požiūris į renginį. Meras ne tik įsteigė taurę ralio nugalėtojams, bet ir subūrė vietinių entuziastų grupę, kuri padarys viską, kad renginys taptų puikia švente ne tik jo dalyviams, bet ir žiūrovams, kurie įspūdingų automobilių kavalkados lauks tarpiniuose finišuose.
Istorinių automobilių ir motociklų raliui Zarasų rajono keliais startas bus duotas 11 val. Zarasų centrinėje aikštėje priešais savivaldybę, tačiau žiūrovai prieš startą čia išrikiuota dalyvių technika galės gėrėtis dar anksčiau, iki starto.
133,9 kilometro ilgio ralio maršrutas drieksis pačiomis vaizdingiausiomis rajono vietovėmis asfalto keliais. Tad žygio dalyviai pro automobilio langą galės gėrėtis ne tik įspūdingiausiais Lietuvos Šveicarija vadinamo Zarasų rajono vaizdais, bet ir dalyvauti foto-kino sesijose prie
seniausio bei storiausio Lietuvoje ir vieno seniausių Europoje, 1500 metų skaičiuojančio Lietuvos gamtos paminklo – Stelmužės ąžuolo, naujam gyvenimui prikelto Antazavės dvaro, unikalios neoromaninio stiliaus su ryškiais neogotikos bruožais akmeninės Salako bažnyčios ir kt.
„Senovinių automobilių ir motociklų vairuotojų neturėtų gąsdinti žygio pavadinime atsiradęs žodis „ralis“, - sako varžybų vyriausiasis komisaras Remigijus Dermantas. – Renginio dalyviai nelėks kaip akis išdegę, o važiuos oriai, maždaug 50-60 km/val. vidutiniu greičiu, kaip ir dera tokių transporto priemonių vairuotojams. Numatytas ir poilsis gamtoje, žolelių arbatos, šviežio sūrio ir medaus ragavimai, o kad žygį lydėtų ir varžybiškumo elementas, ralio dalyvių laukia dvi tikslaus pravažiavimo rungtys“.
Ko gero vienu įstabiausių šio ralio akcentų turėtų tapti jo finišas. Apie 17 val. ralis finišuos kaip feniksas iš pelenų kylančiame Vasaknų dvare, šalia to paties pavadinimo ežero, kur jau antrą dieną šurmuliuos pirmą kartą Lietuvoje rengiamas tris dienas tris naktis truksiantis alaus festivalis, pasak dvaro šeimininko Alfonso Kėvišo, ateityje galbūt tapsiantis tokia pat alaus mėgėjų švente, kaip garsioji Miuncheno „Oktoberfest“.