Sunku patikėti, kad šiandien įprasta transporto priemone žmonija naudojasi tik vos daugiau nei šimtmetį. K. Benzo išradimas, palengvinęs gyvenimą ir mobilumą, įrodo inžinieriaus novatorišką dvasią, kūrybinės galios ir verslumo viziją, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Tai buvo tikra amžiaus revoliucija, kurią patvirtina ir tai, jog nuo 2011 m. pirmasis automobilio patentas įtrauktas į UNESCO programą „Pasaulio atmintis“, kurios sąraše taip pat puikuojasi tokios žymios dokumentų kolekcijos kaip Gutenbergo Biblija ar Didžioji Laisvių Chartija „Magna Carta“.

Pirmąjį automobilį K. Benzas sukūrė 1885 m., į specialiai sukurtą važiuoklę horizontaliai įdėdamas didelės spartos vieno cilindro keturtaktį 0.954 dm3 (954 cc) variklį, kurio apsisukimų skaičius siekė 400 aps./min, o galia – 0,55 kW/0,75 AG. Nors maksimalus automobilio greitis buvo vos 16 km/h, šis triratis motorinis automobilis buvo pirmoji pasaulyje savaeigė, vidaus degimo varikliu varoma transporto priemonė.

Pirmą kartą viešai šis automobilis pristatytas 1886 m. liepos 3 d. Manheime, tačiau pirmoji ilgos distancijos kelionė – nuo Manheimo iki Pforcheimo ir atgal, kurią sudarė apie 140 km – patobulintu automobilio modeliu įvyko 1888 m. Teigiama, kad šiuo žingsniu K. Benzas siekė įrodyti, kad automobilis tinkamas kasdieniam naudojimui – tai buvo praktinė keleiviams skirtos transporto priemonės demonstracija.

Įdomu ir tai, kad jau patentuodamas savo išradimą K. Benzas įvardijo jį kaip lengvąją transporto priemonę, skirtą nuo vieno iki keturių asmenų kelionėms.

Automobilis sukėlė tikrą žmonių keliavimo revoliuciją, kuri paskatino „Mercedes–Benz“ prekių ženklo atsiradimą ir šių automobilių plėtrą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)