Automobilių gamyba augo 5,2 proc. – iki 1,7 mln. vienetų. Be to, džiaugiamasi, kad pavyko net 24,2 proc. sumažinti žalą gamtai – imta naudoti daugiau perdirbtų žaliavų, sumažinta atliekų.
2015 metais sektoriaus apyvarta siekė 71,6 mlrd. svarų (86,56 mlrd. Eur). Iš viso automobilių gamybos sektoriuje Didžiojoje Britanijoje dirba 814 tūkst. žmonių, iš kurių 169 tūkst. darbas tiesiogiai susijęs su gamyba. Skelbiama, kad 2015 metų skaičius net 8 tūkst. didesnis nei dar prieš metus.
Investicijos 2015 metais taip pat gerino rekordus – automobilių pramonė gavo per 2,5 mlrd. svarų (3,02 mlrd. Eur) finansinių injekcijų. Šis skaičius sudaro 12 proc. visų šalyje tyrimams ir plėtrai skirtų pinigų. Tai dar kartą patvirtina, kokia didelė automobilių sektoriaus svarba visai šalies ekonomikai.
Nieko keisto, kad SMMT turimais skaičiais naudojasi bandydama įtikinti Didžiosios Britanijos valdžią po „Brexit“ išsaugoti laisvosios prekybos susitarimą su Europos Sąjunga.
SMMT vykdomasis vadovas Mike‘as Hawesas teigia, kad britų automobilių gamintojų sėkmė nulemta bendrosios ES rinkos. Jis perspėja, kad Didžiosios Britanijos pasitraukimas iš Sąjungos gali ateities augimą paversti niekais.
„Mūsų sektoriaus augimas tiesiogiai priklauso nuo tikrumo ir prieigos prie rinkų, kur britų automobilių gamintojai sėkmingai prekiauja. Mes kalbame ne tik apie pagamintus automobilius, bet ir apie jų dalis, technologijas ir geriau išplėtotą vertės grandinę. Bet kokia rizika ir netikrumas – štai ko vengti turėtų britų valdžia“, – teigia M. Hawesas.
Prognozė: globalūs pardavimai mažės 2,8 mln. automobilių
Jungtinei Karalystei nubalsavus už išstojimą iš Europos Sąjungos, parduodamų lengvųjų automobilių skaičius per 2018-uosius gali sumažėti maždaug 2,8 mln., teigia „IHS Automotive“ analitikas prognozuodamas šios pramonės šakos tendencijas.
„IHS Automotive“ el. laiške rašoma, kad gamybos apimtys šiais metais gali išaugti iki 89,82 mln., o tai yra maždaug 200 tūkst. mažiau nei tikėtasi iki praeitą savaitę vykusio „Brexit“ referendumo. Prognozuojamus 2017-ųjų ir 2018-ųjų rodiklius analitikas sumažino atitinkamai maždaug 1,25 ir 1,38 mln. vienetų.
„Labiausiai šį poveikį, be abejo, pajus Jungtinė Karalystė“, – sako „IHS Automotive“ dirbantis analitikas iš Londono Ianas Fletcheris. „IHS Automotive“ numato, kad šiais metais Jungtinės Karalystės rinka gali išaugti vos 1 proc. vietoj planuotų 3,2, o per porą ateinančių metų augimas tik mažės.
SMMT duomenimis, iš daugiau nei 18,5 mlrd. eurų į Jungtinės Karalystės biudžetą atnešančios automobilių pramonės net 80 proc. produkcijos yra skiriama užsienio rinkai. Beveik 60 proc. eksporto sudaro pardavimas Europos Sąjungoje.
Didžiausia pasaulyje automobilių gamintoja „Toyota Motor Corp.“ pranešė, kad po „Brexit“ referendumo Jungtinėje Karalystėje gaminamų „Avensis“ ir „Auris“ markių automobilių kainoje mokesčių dalis gali paaugti 10 proc., todėl įmonei teks mažinti sąnaudas arba kelti kainas ir ruoštis mažėjančiam pardavimui.