Jis taip pat pritaria ir techninės apžiūros liberalizavimui, kalbant apie autorizuotus servisus, kai automobilių servisas yra gamyklos atstovas ir turi visą reikalingą įrangą bei žmones, kurie atitinka valstybės keliamus reikalavimus.
Tuo metu komentuodamas siūlymą uždrausti atsigerti vairuojat automobilį, S. Skvernelis sakė, kad toks apribojimas gali būti, nes viskas, kad blaško dėmesį, kelia pavojų.
„Nekalbama apie sankcijas, kurios turi būti už tai, kad tu važiuoji, atsigeri vandens ar ten kažką kitą padarai. Tačiau tokia rekomendacija ar apribojimas gali būti, nes viskas, kas trukdo ar blaško dėmesį – kelia pavojų“, – ketvirtadienį „Žinių radijo“ laidoje „Pozicija“ sakė jis.
Jo teigimu, užtenka kelių sekundžių atitraukti dėmesį ir gali įvykti tragiška nelaimė.
ELTA primena, kad vidaus reikalų ministras E. Misiūnas kartu su viceministru Dariumi Urbonu pristatė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ) pakeitimų projekto siūlymus. Įstatymo pakeitimais siekiama didesnio saugumo keliuose, skaidresnio paslaugų teikimo ir teisinio reguliavimo viešojo eismo srityje, taip pat mažinti administracinę naštą valstybės institucijoms.
„Saugumas, skaidrumas, mažesnė administracinė našta – esminiai principai, kuriais paremti siūlymai Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo projektui. Atsižvelgiant į avaringumo tendencijos Lietuvoje ir kelių eismo taisyklių pažeidimų statistiką, siūlomais pakeitimais siekiame didinti eismo dalyvių saugumo užtikrinimą“, – sakė ministras E. Misiūnas.
Įstatymo projektu siūloma transporto priemonėms, kurios gali dalyvauti viešajame eisme, taikyti aiškų klasifikavimą nurodant jos kategoriją, pavadinimą, aprašymą, vairavimo kategorijų reikalingumą.
Numatomas aiškesnis paspirtukų klasifikavimas, atsižvelgiant į jų galią ir išvystomą greitį. Siūloma, kad paprastu paspirtuku (be variklio) arba su paspirtuku, kurio didžiausias projektinis greitis ne daugiau 6 km/val., važiuojantis asmuo būtų prilyginamas pėsčiajam, jei galia ne daugiau 1 kw, o greitis ne daugiau 25 km/val. – motoriniams dviračiams, nuo 1 kw ir iki 45 km/val. greičio – mopedams, o elektrinės transporto priemonės, kurių greitis virš 45 km/val., būtų prilygintos motociklams. Reikalavimai bei elgesio kelyje taisyklės bus taikomi analogiškai.
Siekiant užtikrinti skaidresnį paslaugų teikimą, siūlomi nauji vairuotojų mokymo bei egzaminavimo sistemos reikalavimai – asmuo mokytis vairuoti galėtų ne tik vairavimo mokykloje, bet ir su šeimos nariu ar individualiai dirbančiu vairavimo mokytoju.
Pažymėta, kad vairuotojo pažymėjimai asmeniui, įgijusiam teisę vairuoti, galiotų 10 metų – dabar pradedantiesiems vairuotojams išduodamas 3 metus galiojantis pažymėjimas. Turintiems teisę vairuoti B kategorijos transporto priemones, bus galima vairuoti ir sunkiuosius keturračius motociklus.
SEAKĮ įstatymo pakeitimais taip pat norima panaikinti techninės apžiūros monopolį. Techninės apžiūros įmonėmis galės būti servisai, įgalioti automobilių atstovai, kurie turės reikiamą įrangą techninei apžiūrai atlikti.
Numatoma, kad visi duomenys apie atliktas technines apžiūras automatiškai bus teikiami į Transporto priemonių registrą (TPR), kurio valdytoja taps valstybės valdoma įmonė „Regitra“.
Dar vienas teikiamas įstatymo projekto siūlymas – vieningas Transporto priemonių registras. Tai leis sumažinti duomenų administravimo kaštus, o kontroliuojančios institucijos galės paprastesniu ir greitesniu būdu gauti reikalingus duomenis.
Taip pat aktualus įstatymo projekte numatytas pakeitimas – transporto priemonės savininko laidavimas už vairuotoją dėl paskirtų ir nesumokėtų baudų.
Siūlomais pakeitimais taip pat inicijuojamas įpareigojimas deklaruoti įgytas ar perleistas transporto priemonės nuosavybės teises. Pagal įstatymo projektą transporto priemonės savininkui neįvykdžius šios pareigos, naujasis transporto priemonės savininkas negalėtų jos registruoti, t. y. transporto priemonei nebūtų suteiktas leidimas dalyvauti viešajame eisme.
Taip pat įstatymo projekte pailgintas naujų transporto priemonių techninės apžiūros periodiškumo terminas – iki 4 metų po registracijos. Iki šiol galiojo nuostata – 3 metai po registracijos. Taip pat siūloma įtvirtinti pareigą fiksuoti automobilio ridą. Tai sudarytų galimybę patikrinti transporto priemonės ridą ir ją palyginti su savininko deklaruojama.