Aštuntojo dešimtmečio pradžioje „Subaru“ gavo užklausą iš Japonijos bendrovės „Tohoku Electric Power Company“: „Begalė mūsų klientų ir objektų yra vietose, kurios žiemą yra užpustomos ir sunkiai privažiuojamos. Mūsų darbuotojai turi vykti į jas atlikti remonto ir priežiūros darbus. Ar galit sukurti keturiais ratais varomą universalą, kuris patenkintų mūsų poreikius?“

„Subaru“ kūrėjai priėmė šį iššūkį ir 1972-ųjų vasarą „Subaru“ pristatė serijinei gamybai skirtą sprendimą, turėjusį išspręsti elektros energijos bendrovės problemą – „Subaru Leone 4WD“. Tai buvo pirmasis pasaulyje serijinės gamybos automobilis, sujungęs to meto visureigių charakteristikas su kompaktišku dydžiu ir puikiu praktiško lengvojo automobilio teikiamu vairavimo komfortu.

Novatoriška technologija iš Japonijos

Bendrovė „Tohoku Electric Power Company“ neatsitiktinai kreipėsi į „Subaru“ su prašymu sukurti keturiais ratais vartomą automobilį. Jau tuo metu „Subaru“ buvo žinoma kaip naujausių technologijų pradininkė, ypač kalbant apie inovatyvius jėgos agregato ir variklių sprendimus.

„Subaru Leone“ modelis buvo pristatytas 1971 m. rudenį ir turėjo pakeisti prieš penkerius metus išleistą „Subaru 1000“, kuris buvo vienas pirmųjų Japonijos priekiniais ratais varomų automobilių modelių. Tai taip pat buvo pirmasis „Subaru“ modelis su „Boxer“ tipo varikliu. Žemas variklio svorio centras pagerino automobilio vairavimo savybes, o maža vibracija užtikrino didesnį vairavimo komfortą. Avarijos atveju variklis pažemėdavo ir palysdavo po automobiliu, o tai padidina vairavimo saugumą.

Beveik iš karto po „Subaru 1000“ gamybos pradžios „Subaru“ inžinieriai pradėjo kurti keturiais ratais varomo automobilio brėžinius.

Subaru

Ateities link

Pirmasis keturiais ratais varomas prototipas buvo pagamintas 1969 m. ir buvo paremtas „Subaru 1000“ universalo modeliu. Tuo metu keturių ratų pavara buvo anaiptol ne naujiena, tačiau tai vis dar buvo mažai išbandyta lengvųjų automobilių savybė. Keturių ratų pavara iki tol daugiausia buvo skirta visureigiams, kuriuos iki tol naudojo ir „Tohoku Electric Power Company“.

Tačiau visureigiai nebuvo labai patogūs. Jų vairavimo savybės anaiptol nebuvo tobulos, o dėl šalto salono darbuotojai pakeliui iki darbo sustingdavo į ledą. „Tohoku“ tikėjosi, kad bus sukurtas modernus lengvasis automobilis – išmanusis universalas, kuris būtų saugus įprastuose keliuose, bet patikimai važiuotų nepriklausomai nuo oro sąlygų ir vairavimo platformos. Šis noras buvo išreikštas „Subaru“.

Iš viso buvo pagaminti aštuoni keturiais ratais varomi universalai „Subaru 1300“ modelio pagrindu. Iš esmės jie buvo varomi priekiniais ratais su perjungiama galinių ratų pavara, o jų prošvaisa buvo šiek tiek aukštesnė nei standartinio „Subaru 1300“ modelio. Automobiliai buvo paruošti pristatyti 1971 m. ir tapo prototipais ateities modeliams.

Subaru

Visiškai naujo tipo lengvasis automobilis

1971-aisiais taip pat buvo pristatytas „Subaru 1300“ įpėdinis – naujasis „Leone“ modelis. Pristatyta versija buvo dviejų durų, priekiniais ratais varomas kupė su 1400 cm³ „Boxer“ tipo varikliu. 1972-ųjų pavasarį asortimentą papildė sedano ir universalo kėbulo modeliai. Tuo pačiu metu „Tohoku“ keturiais ratais varomų prototipų bandymai parodė, kad keturių ratų pavara buvo nepamainoma sudėtingomis oro ir vairavimo sąlygomis. Dėl to 1972 m. rugsėjį buvo išleistas „Leone 1400“, kurio pavadinime puikavosi žymėjimas 4WD.

Keturiais ratais varomas modelis tapo populiariu automobiliu kaimo gyvenvietėse ir tarp vartotojų, gyvenančių aktyvų gyvenimą netoli gamtos. Didžiąją aštuntojo dešimtmečio dalį „Subaru“ buvo vienintelis automobilių gamintojas, kūręs keturiais ratais varomus lengvuosius automobilius. Dėl to bendrovei sekėsi ir eksporto rinkoje, ypač Europoje, Australijoje ir Šiaurės Amerikoje.

Nuolatinė plėtra

„Subaru“ greitai išgarsėjo dėl savo keturiais ratais varomų lengvųjų automobilių. Tikrieji konkurentai į rinką įžengė tik aštuntojo dešimtmečio pabaigoje.

Tačiau „Subaru“ toliau tobulino savo keturių ratų pavarą ir dėl to sugebėjo išlaikyti prieš 50 metų įgytą lyderės poziciją.

Netrukus paaiškėjo, kad keturių ratų pavara užtikrina ne tik geras eksploatacines savybes: dešimtmečius trukusios plėtros dėka „Subaru“ įrodė, kad tinkamos konstrukcijos užtikrinamos vairavimo savybės pagerina saugumą kelyje net ir ant slidžios bei kietos dangos. Tai ypač akivaizdu ne tik stabdant ir staigiai sukant, bet ir stebint, kaip nenutrūkstamas ir tikslus varomosios galios paskirstymas į visus ratus pagerina vairavimo nuspėjamumą ir patikimumą.

Likusi dalis yra istorija. Netrukus keturių ratų pavara su visais jos pranašumais buvo pradėta sieti būtent su „Subaru“ automobiliais, o nuo 1972 metų „Subaru“ pagamino daugiau nei 20 milijonų keturiais ratais varomų automobilių – daugiau nei bet kuris kitas automobilių gamintojas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją