Radijo laidų vedėja ir vienerių metų mažylio mama Raminta Vyšniauskaitė į bandymus atvyko ne tik su visa šeima – antrąja puse Anatolijumi bei sūnumi Aleksandru, bet ir nešina galybe daiktų. Nieko nuostabaus: patikrinti, ar viskas, ko reikia augančiam mažyliui tilps į automobilio bagažinę, ar teks žaisti dėlionę lankstant sėdynes, būtina.
„Man, kaip mamai, labai aišku, kad svarbiausia yra erdvė bagažinėje. Svarbu, kaip įsideda vežimas, kaip telpa kėdutė, kaip įsodinti ir išimti vaiką į kėdutę ir iš jos. Buvo automobilis, kuris labai žemas, ir supranti, kad jeigu reikės dėti vaiką ir išimti iš kėdutės, visada skaudės nugarą“, – kalbėjo R. Vyšniauskaitė.
Pasak jos, visi septyni modeliai, pretenduojantys į „Metų šeimos automobilio“ vardą, išties rimti pretendentai, tačiau ji pastebėjo įvairių niuansų.
„Kai kurių modelių nepatiko interjeras, kai kurie turi minkštą bagažinę ir supranti, kad jei įdėsi purviną vežimėlio ratą, bagažinė visada ir bus purvina“, – kalbėjo konkurso konsultante tapusi radijo laidų vedėja.
Tobulo automobilio receptas
Paklausta, koks būtų tobulo šeimos automobilio receptas, R. Vyšniauskaitė ilgai nesvarstė. Pasak jos, šeimai skirtas automobilis turi būti didesnis ir svarbi erdvė bagažinėje.
„Bagažinė turi būti patogi ir kvadratinė, nes vežimėliai būna labai įvairūs ir dažniausiai, jei vežimas dviejų dalių, jis sulankstytas yra arba labai ilgas, arba labai aukštas. Tai bagažinė turi būti arba ilga, arba aukšta. Geriau, kai aukšta, nes tada telpa daugiau daiktų šalia“, – vardino pašnekovė.
Be to, automobilis turėtų būti aukštesnis, kad būtų lengviau įsodinti ir pasiimti vaiką, o gale turi būti užtektinai vietos, kadangi vaikams augant nesinori, jog kojomis šie siektų ir nuspardytų sėdynes. Galiausiai, svarbu gera garso izoliacija gale, kad būtų įmanoma susikalbėti su šeimyna, o taip pat – pakabos minkštumas ir patogumas.
„Bet tikrai nėra būtinybės, kad tai būtų SUV tipo automobilis, aukštesnis, pravažesnis universalas puikiai tiktų“, – akcentavo R. Vyšniauskaitė.
Ne paskutinėje vietoje R. Vyšniauskaitei ir ekologija, tad, pasak jos, pirmenybė būtų teikiama elektromobiliams. Bet važiuojant elektra svarbus ir nuvažiuojamas atstumas.
„Būtų tobula, jeigu automobilyje derėtų ir sportiškumas, ir šeimyninio automobilio funkcija. Būtų smagu, jei būtų galima paspausti mygtuką ir kur nors užmiestyje smagiau – ne greičiau, bet smagiau – pavažiuoti“, – šypsojosi „Lietuvos metų automobilio 2023“ konkurso konsultantė.
Papasakojo, kas žavi vaikus
Radijo ir televizijos laidų vedėjas Timūras Augucevičius į bandymus atkeliavo ne vienas, o drauge su dviem atžalomis ir žmona Agne. Jiedu savo bandymus pradėjo nuo „Mercedes-Benz GLC“ modelio, kuris, panašu, kaip reikiant sužavėjo vaikus.
„Pradėjom testą labai teisingai, nes įsėdus pirmi vaikų žodžiai buvo, kad „čia mašina – rich (angl. turtinga)“. Suprask, kad geras įspūdis. Ir tikrai šitas modelis buvo ir gražus iš išorės, ir gražus iš vidaus – visas komplektas“, – pasakojo pašnekovas.
Bandytojų šeimyną nustebino japoniškasis „Honda Civic“. T. Augucevičius prisipažino, kad didelio noro įsėsti į šį modelį tikrai nebuvo, tačiau pavažiavę suprato, kad išlipti nebesinori.
„Nedaug tikėjomės sėsdami, bet važiuojant jauti, kad nenori išlipti: užtenka galios, salonas paprastas, bet užtektinas“, – gyrė automobilį šeimyna.
Anot jų, apie visus septynis pretendentus tikrai galima pasakyti daug gero, todėl išsirinkti kažkurį vieną išties būtų sunku. Bet paklausti, koks receptas apibrėžtų išties sėkmingą šeimyninį automobilį, Augucevičiai suskubo išvardinti, ko, jų nuomone, tokiam modeliui reikėtų.
„Svarbu, kaip į automobilį įlipama. Nes vienų modelių durelės atsidaro 90 laipsnių kampu, kitų mažiau. Tai paveikslas susideda iš tokių mažų ergonomiškų smulkmenų. Dar svarbu ir tai, kad nebūtumei per toli vienas nuo kito, kad esame visi krūvoje. Na, ne paskutinėje vietoje ir komfortas važiuojant. Vaikams svarbus bendras vaizdas, nors, pavyzdžiui, kai sėdėjome „Nissan Ariya“, pradžiugo, kad galinės sėdynės šildomos. Be to, vaikams įspūdį daro, jeigu yra panoraminis stoglangis. O jeigu atsidaro, tai tiesiog tobula“, – vardino radijo laidų vedėjas.
Daugelis poreikių išliko
Fotografas Gediminas Žilinskas į konkurso bandymus atkeliavo su mylimąja Beatriče ir judviejų dviejų mėnesių sūnumi Kosmosu. Didžiausias pokytis automobilyje, sakė jis, kai dviejų asmenų šeima virsta trijų asmenų šeima, yra tas, kad reikia daugiau erdvės. Pavyzdžiui, fotografo asmeninis automobilis – sedanas, tad laukiant sūnaus teko paieškoti daiktų, kurie tilptų į sedano bagažinę.
„Bet pagrindinis dalykas, su kuo susiduriame, kad priekyje sėdintis keleivis visą laiką turi mažiau vietos, nes gale yra vaiko kėdutė. Tad mums itin svarbus kriterijus, kiek erdvės yra priekiniam keleiviui“, – kalbėjo jis.
Visi kiti poreikiai, akcentavo žinomas fotografas, liko tie patys: jam svarbu, kad automobilis būtų gerai valdomas, žavėtų trauka, būtų stabilus posūkiuose ir teiktų emociją.
„Nemėgstu automobilių, kurie yra linguojantys, staigiau pasukus vairą kėbulas linksta į vieną ar kitą pusę“, – pabrėžė G. Žilinskas.
Pretenduoja aštuoni modeliai
Į „Metų šeimos automobilio“ titulą pretenduoja septyni skirtingi automobiliai, kurie iš viso 27 modelių konkurso autoparko atrinko komisija, įvertinusi galybę skirtingų kriterijų, pradedant bagažinės erdve ir erdve salone, baigiant automobilio kaina.
Geriausias modelis šeimai ieškomas iš šių septynių automobilių (abėcėlės tvarka):
„Citroen C5 X“
„Honda Civic“
„Mazda CX-60“
„Mercedes-Benz GLC“
„Nissan Ariya“
„Škoda Karoq“
„Toyota Corolla Cross“
„Volkswagen ID.5 GTX“
Kuris modelis pelnys garbingą vardą, paaiškės lapkričio 25-ąją, kai vyks konkurso „Lietuvos metų automobilis 2023“ finalinis vakaras, kuriame paaiškės visi nugalėtojai.