„Goodyear“ teigia, kad jos padangos „Eagle–360“ leis savarankiškai važinėjantiems automobiliams lengvai sukiotis ankštose erdvėse, pavyzdžiui, automobilių aikštelėse ar judriose miestų gatvėse.
Užuot naudojus mechanines jungtis, jos jungsis prie automobilio per magnetinę levitaciją: kelio duobės daugiau negadins automobilio pakabos, nes mašina iš tikrųjų sklęs virš savo padangų, kurios amortizuos visus kelio nelygumus. Gamintoja tvirtina, kad magnetinė levitacija keleiviams užtikrins itin tolygų ir tylų važiavimą, be to gerokai mažiau dėvėsis automobilio mechanizmai, rašo CNN.
Sferinių padangų pranašumas taip pat bus tas, kad jos turės kur kas didesnį paviršiaus plotą, negu įprastosios, taigi jos ne taip greitai susidėvės. Tokios padangos netgi galėtų „protingai“ suktis, kad užtikrintų dar ilgesnį protektoriaus tarnavimą.
„Goodyear“ tokiose padangose taip pat ketina įdiegti kelis išmanius sprendimus. Pavyzdžiui, „Eagle–360“ padangose esantys jutikliai automobilio kontrolės sistemoms galėtų siųsti duomenis apie oro sąlygas. Pačios padangos sausomis oro sąlygomis galėtų sukietėti, o šlapiomis – suminkštėti ir taip padidinti sukibimą su slidžia danga.
„Pamažu mažindamos vairuotojo sąveiką ir kišimąsi į autonominio automobilio valdymą, padangos atliks vis svarbesnį pirminio ryšio su keliu vaidmenį“, – pranešime teigė „Goodyear“ vyriausiasis techninis vadovas Josephas Zekoski.
Tiesa, „Goodyear“ pripažįsta, kad padangos „Eagle–360“ yra dar tolima ateitis.
Tačiau savavaldžiai automobiliai jau dalyvauja bandymuose ir šios pramonės srities ekspertai prognozuoja, kad visiškai autonomiški automobiliai prekyboje pasirodys iki šio dešimtmečio pabaigos. Šiuolaikiniai automobiliai jau turi išmaniąsias sistemas, kurios leidžia komunikuoti su kitais automobiliais ir nujausti avarijas, kol jos dar neįvyko.
Todėl „Goodyear“ sukūrė ir artimiausios ateities padangų konceptą, kuris, įmonės manymu, per artimiausius kelerius metus taps nuolatiniu automobilių palydovu.
Kaip ir „Eagle–360“, „IntelliGrip“ padangos pasižymės keliomis išmaniomis funkcijomis, rašo money.cnn.com. Pavyzdžiui, jos galės fiksuoti oro sąlygas ir numatyti padangų nusidėvėjimą bei pranešti tai savo automobiliui ir aplinkinėms mašinoms. Tačiau „IntelliGrip“ padangos vis dar bus panašios į tradicines: joms reikės ašių, stipinų ir ratlankių (ir kol kas jokių magnetų).
„Goodyear“ savo koncepcines padangas pristatė praėjusią savaitę per Ženevos tarptautinę automobilių parodą.