Jeigu norite pasiūlyti temą, pranešti apie problemą, su kuria susidūrėte, rašykite auto@delfi.lt
„Delfi“ redakcijai parašęs Rimantas teigė, kad šalia Panevėžio esančiame Velžyje, pašto darbuotojams taip pat buvo skirti automobiliai. Tačiau užuot buvę naudojami darbo tikslais, jie neretai stovi šalia pašto padalinio, o patys laiškininkai gyventojus aptarnauja naudodami nuosavus automobilius.
„Velžyje, prie pašto, vis matau, tai du, tai tris tuos automobilius, na, maniau, jau pasisekė mūsų paštininkams. Bet, pasirodo, ne, jie visi tebevažinėja su savo automobiliais. Tai ką čia veikia kasdien, tie pastatyti du – trys automobiliai, gražiais lipdukais papuošti?“ – klausimą kėlė skaitytojas.
Tik mobiliesiems laiškininkams
Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė išgirdusi skaitytojo išsakytas pastabas akcentavo, kad tokie teiginiai yra nepagrįsti, mat visi nauji automobiliai buvo skirti mobiliesiems paštininkams, kurie važiuoja pas kaimuose gyvenančius žmones, o ne vietoje dirbantiems laiškininkams.
„Šiuos automobilius naudoja išskirtinai mobilieji laiškininkai, kurie rūpinasi kaimiškosiomis apylinkėmis. Šios apylinkės yra didelės, per dieną mobilus laiškininkas nuvažiuoja nuo 80–150 km.. Mobilus laiškininkas ne tik aptarnauja kaip įprastai gyventojus – neša jiems siuntas, prenumeratą, bet jį galima ir išsikviesti į namus dėl visų pašto paslaugų: norint išsiųsti laišką ar siuntinį, registruoti siuntą ar pageidaujant, kad registruotoji pašto siunta į namus būtų pristatyta pakartotinai“, – sakė V. Budrienė.
Vykdo kontrolę
„Lietuvos pašto“ atstovė taip pat patikino, kad šie automobiliai nėra naudojami savoms reikmėms, mat juose yra įmontuota speciali įranga, kuri leidžia vykdyti kontrolę. V. Budrienė aiškino, kad kilus įtarimų, visada galima patikrinti kur, kada ir kokiu maršrutu važiavo automobilis.
„Šie automobiliai mobiliųjų laiškininkų yra laikomi prie jiems paskirto pašto skyriaus. Tai reiškia, kad ryte atvykęs į darbą mobilus laiškininkas pasiima automobilį, važinėja po savo aptarnaujamą apylinkę, o po darbo palieka jį kur paėmė – prie to pašto skyriaus. Svarbu paminėti, kad paštininkai sekmadieniais nedirba“, – sakė V. Budrienė.
Keliauja skirtingai
Specialistė paaiškino, kad iš viso šiuo metu dirba apie 2000 laiškininkų, tačiau jie savo pareigas atlieka skirtingose vietose bei keliauja skirtingais būdais.
„Kaimo teritorijose dirbantiems mobiliems laiškininkams suteikiami įmonės automobiliai, degalus apylinkių aptarnavimui laiškininkai pilasi su įmonės degalų kortelėmis.
Priemiesčiuose ir mažesnio tankumo gyvenvietėse dirbantys laiškininkai yra sudarę su bendrove automobilių nuomos sutartis. Šiems laiškininkams mokama kompensacija už automobilio naudojimą, suteikiamos degalų kortelės, o jei degalinė labai nutolusi nuo laiškininko aptarnaujamos apylinkės – kompensuojama už laiškininko įsigytus degalus, kuris panaudojamas apylinkės aptarnavimui.
Vidutinio tankumo Lietuvos miestuose laiškininkams suteikiami elektriniai dviračiai;
Laiškininkams, kurių aptarnaujamose teritorijose numatytas pavažiavimas, suteikiamas viešojo transporto bilietas. Įmonė nuperka juos centralizuotai.“