Bendrovės duomenimis, labiausiai išaugo naudotų „Audi“ markės automobilių pardavimai – per pirmąjį metų ketvirtį jų nupirkta 204 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tuo tarpu naudotų „Volkswagen“ automobilių pardavimai lyginamuoju laikotarpiu išaugo 27 proc.
„Antrus metus iš eilės yra pastebima smarkiai išaugusi mažai naudotų automobilių paklausa. Pirkėjai verčiau renkasi naudotus automobilius, nes naujo, norimos komplektacijos automobilio neretai tenka palaukti. Nedaug naudotus automobilius gyventojai renkasi dar ir dėl patrauklesnės jų kainos. Tačiau tai netrukdo lygiagrečiai augti ir naujų automobilių segmentui“, – teigia Izida Gerkena, „Moller Auto“ vyriausioji veiklos vadovė Baltijos šalyse.
„Moller Auto“ duomenimis, naujų automobilių pardavimai taip pat išaugo. Bendrovė pardavė 64 proc. daugiau naujų „Audi“ ir 47 proc. naujų „Volkswagen“ markės automobilių, palyginti su pirmuoju 2022-ųjų ketvirčiu.
„Asmeninio mobilumo poreikis visada yra didelis, todėl pirkėjai renkasi tiek naujus, tiek naudotus automobilius. Žvelgdami į pasikartojančius įpročius, galime teigti, kad žmonės tapo racionalesni – pirkiniai yra labiau apgalvoti ir orientuoti į ilgalaikę naudą. Kartu keičiasi ir vartotojų tikslai, todėl pirmenybė teikiama šeimos poreikių tenkinimui“, – sako pašnekovė.
Populiariausi – visureigiai
Pasak I. Gerkenos, jau ilgą laiką Baltijos šalyse, įskaitant ir Lietuvą, be konkurencijos populiariausi automobiliai yra visureigiai.
„Jie puikiai tinka ne tik asfaltuotiems keliams, bet ir žvyrkeliams, o pirkėjai tai mato kaip didelį privalumą. Kartu visureigiai pasirenkami dėl jų erdvumo, patogios sėdėjimo vietos ir matomumo kelyje. Pagrindinis kriterijus perkant automobilį yra šeimos poreikiai, o tam įprastai reikia erdvesnių automobilių“, – pažymi ji.
Šią tendenciją atspindi ir tarp populiariausių automobilių modelių dominuojantys visureigiai. Pirmąjį šių metų ketvirtį populiariausi modeliai tarp naujų „Audi“ markės automobilių buvo „Audi Q7“, „Audi A6“ ir „Audi Q3“, o tarp naujų „Volkswagen“ – „T-Cross“, „Tiguan“ ir „Taigo“. Tuo tarpu populiariausi modeliai tarp naudotų automobilių pirmąjį šių metų ketvirtį buvo „Passat“, „Tiguan“ ir „Golf“.
„Per dvejus ar trejus metus automobilių rinka pasikeis neatpažįstamai, nes jau nuo pat pandemijos pradžios aktyviai siekiama skaitmeninimo. Tikėtina, kad vis daugiau žmonių automobilius pirks tik internetu. Jau dabar žmonės renkasi automobilius internetu ir į saloną atvyksta vidutiniškai tik du kartus – apžiūrėti automobilio asmeniškai, išbandyti jį ir susitarti dėl išperkamosios nuomos. Prieš kurį laiką, kaip rodo tyrimai, norint priimti sprendimą pirkti automobilį, reikėjo net septynių apsilankymų salone. Todėl jau dabar daug investuojame į skaitmeninimą, pavyzdžiui, bendrovės interneto svetainėje galima atlikti beveik viską – apžiūrėti ir įsigyti automobilį, kreiptis dėl draudimo bei lizingo paslaugų“, – sako pašnekovė.