Automobilių rinkoje kabrioletų kainos yra beveik 25 proc. didesnės negu kito kėbulo tipo automobilių – pavyzdžiui, 2018 metų gamybos „Mercedes-Benz“ E klasės kabrioletas yra net 8 tūkst. eurų brangesnis negu panašios komplektacijos „Mercedes-Benz“ E klasės sedanas, rašoma pranešime spaudai.
Pasak BRC Autocentro pardavimų vadovo Zbignevo Podskorbio, nusprendus pasirinkti kabrioletą svarbu patikrinti jo stogo struktūrą ir būklę.
„Kabrioleto stogo būklę įvertinti labai svarbu. Reikia patikrinti, ar jis nėra suplėšytas, pratrintas arba sulopytas. Stogas gali būti dviejų rūšių – kietas arba minkštas. Minkštasis būna lengviau pažeidžiamas, prastai sulaiko šilumą, o per lietų ar plaunant automobilį dėl jo struktūros ir berėmių durelių stiklų į automobilio saloną gali patekti vanduo“, – pataria ekspertas.
Minkštos struktūros kabrioletų stogai taip pat turi labai prastą garso izoliaciją. Pašnekovas teigia, kad žmonėms važiuojant be stogo smagu pasiklausyti aplinkos garsų ir automobilio ūžesio, tačiau net ir jį uždarius tokio tipo automobiliuose aplinkos garsai išlieka girdimi.
„Kartais tiesiog norisi to garso nebegirdėti, bet dėl to nieko negalima padaryti. Kabrioletai, kurie turi kietos struktūros stogą, šios bėdos neturi, tačiau nesvarbu ar jis kietas, ar minkštas, reikia įvertinti ir jų turimą bendrą savybę – universalumą. Važiuojant su uždarytu stogu, bagažinė būna pakankamai talpi, tačiau jį atidarius, dažniausiai telpa tik nedidelis rankinis bagažas“, – perspėja jis.
Stogui reikia išskirtinės priežiūros
Z. Podskorbis teigia, kad kai kurie kabrioletai turi funkciją, kuri leidžia judant pakelti arba nuleisti stogą, jeigu automobilis neviršija 10 km/h greičio, tačiau šia funkcija naudotis jis nerekomenduoja.
„Turėjome tokį įvykį praeityje, kuomet automobilio savininkas važiavo pro arką ir pabandė išskleisti stogą. Jo kampai užsikabino už pačios arkos, o automobilio vairuotojas liko su sugadintu stogu, nes nulūžo plastikiniai šoniniai atvartai. Remontas buvo nepigus, kadangi po viso remonto jį dar reikėjo kalibruoti. Dažniausiai kabrioletų dalys nėra pigios, o pats remontas kainuoja labai brangiai“, – prisimena pašnekovas.
Prieš perkant šio tipo automobilį ekspertas rekomenduoja patikrinti, ar stogo atidarymo ir uždarymo funkcijos veikia tinkamai. Anot jo, be variklio tai yra pagrindinė šio automobilio funkcija, nes jeigu kabrioleto stogas neatsidaro – tai jau nebe kabrioletas.
„Įsigijus tokį automobilį reikėtų atitinkamai jį prižiūrėti – sutepti tiek mechaniškai, tiek automatiškai atsidarančius stogo mechanizmus. Tokiuose automobiliuose yra specialiai padarytos tam skirtos vietos, o jeigu mechanizmo sistema yra hidraulinė, reikia atidžiai stebėti hidraulikos skysčio lygį. Turint tokį automobilį svarbiausia juo mėgautis, gerai leisti laiką, o jį palikus stovėti aikštelėje svarbu nepamiršti vertingų daiktų automobilio salone“, – pataria Z. Podskorbis.
Aktyviausias perkamumas – šaltuoju sezonu
Pasak pašnekovo, aktyviausias kabrioletų perkamumas pastebimas rudens ir žiemos laikotarpiu – šaltuoju sezonu mažėja ir tokio tipo automobilių kainos. Taip nutinka dėl to, nes žiemą kabrioletas praranda savo paskirtį kaip automobilis – su atidarytu stogu važiuoti per šalčius nėra labai malonu.
„Savininkai nori jų atsikratyti, nuleidžia kainą žemiau rinkos, o automobilių perpardavinėtojai ir tie žmonės, kurie planuoja šiltajam metų laikotarpiui įsigyti kabrioletą, tuo pasinaudoja ir jį nuperka“, – teigia jis.
Z. Podskorbis sako, kad ši transporto priemonė dažniausiai nebūna skirta kasdieniam naudojimui, bet jeigu automobilis turi kietos struktūros stogą, jis puikiai tinka tiek vasaroms, tiek žiemoms.
„Jeigu yra noro, viskas tampa įmanoma. Kartą žiemos metu Vilniuje, Konstitucijos prospekte, mačiau žmogų, važiuojantį su atidarytu stogu. Tuo metu buvo 5 laipsniai šalčio. Nepaisant to, tokio tipo automobiliai Lietuvoje dažniausiai perkami tik pramogoms ir laisvalaikiui – šiltuoju sezonu jų parduodame vidutiniškai po vieną per mėnesį“, – tikina vyras.