„Reuters“ skelbia, kad „Tesla“ inžinieriai naują 1,6 mln. kilometrų baterijos dizainą sukūrė bendradarbiaudami su viena Kinijos bendrove. Esą, E. Muskas planuoja naują bateriją pirmiausia pristatyti būtent Kinijos rinkoje. Visai neseniai E. Muskas Kiniją apibūdino kaip vieną iš rinkų, aktyviausiai besidominčių „Tesla“ produkcija, o šalies investuotojus – vienais iš aktyviausių.
„Naujos nebrangiai kainuojančios baterijos, skirtos nuvažiuoti iki 1,6 mln. kilometrų, leis pelningai elektrines „Teslas“ pardavinėti galbūt netgi pigiau nei iškastiniu kuru varomus automobilius, toks yra E. Musko planas“, – rašė „Reuters“. Ką tai reiškia? Net ir kartu su automobiliu daugiau nei 300 tūkst. kilometrų nuvažiavusi baterija ,priklausomai nuo modelio bei kitų detalių, nebaigia savo gyvenimo, nes hipotetiškai gali būti perparduota ar perdirbta.
Planuodamas „milijoną mylių“ be problemų įveiksiančią bateriją, kuriai prognozuojamas ir antras ar net trečias gyvenimo ciklas, E. Muskas siekia atpiginti „Tesla“ automobilius. Technologijoms sparčiai tobulėjant, kainos natūraliai mažėja: „Forbes“ šiais metais rašė, jog baterijų elementų vienam automobiliui kainos „nuo 16 tūkst. dolerių 2016 metais sumenko iki 9 tūkst. dolerių 2019 metais“.
„Tesla“ naują bateriją kuria kartu su ekspertais iš Kinijos bendrovės „Contemporary Amperex Technology Ltd.“. Štai ką skelbė „Reuters“: „Naujosios „Tesla“ baterijos gaminamos kliaujantis mažai reikalaujančiomis arba visai kobalto nereikalaujančiomis technologijomis. Naudojant cheminius priedus, medžiagas ir specialią dangą, baterijos tampa atsparesnės vidaus stresui, todėl ilgai išlaiko sukauptą energiją“.
Kobaltas brangiai kainuoja, jo kasyba neretai siejama su žmogaus teisių pažeidimais, taigi, jo atsisakius, galima sutaupyti daugiau pinigų ir sumažinti priklausomybę nuo prieštaringai vertinamų kasyklų. „Tesla“ jau užpatentavo tokius sprendimus kaip „ilgaamžiškumą užtikrinantys priedai“ ir naujos kartos baterijų dizainas.