Norėdamas palengvinti vairuotojų dalią, „Tesla“ įkūrėjas Elonas Muskas ir jo komanda dar 2020 m. pradėjo po truputį diegti autonominio vairavimo funkciją savo automobiliuose. O 2021 m. jis buvo įsitikinęs, kad iki metų galo šie elektromobiliai pasieks visišką autonomiją.
Spalio pradžioje kūrėjas pristatė ir „Robotaxi“ – visiškai autonominį automobilį be pedalų ir vairo, todėl visi jame sėdintys asmenys – tik keleiviai.
Toks vairavimo stilius vis dar vertinamas skeptiškai, ne visiems tai atrodo saugu dalyvavimą eisme aklai patikėti technologijoms. Panašu, kad E. Musko svajonės taip lengvai neišsipildys, nes JAV n nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija pranešė, jog susidomėjo šia sistema.
Kaip skelbia „The New York Times“, penktadienį pranešta, eismo saugos tarnyba tiria, ar ši technologija nėra kalta dėl keturių susidūrimų, įskaitant vieną, per kurį žuvo pėsčiasis.
Aiškinamasi, ar „Full Self-Driving“ sistemoje yra įdiegtos apsaugos priemonės, reikalaujančios, kad vairuotojai perimtų automobilio valdymą situacijose, su kuriomis autonominė technologija negali susitvarkyti pati.
Pasak saugos agentūros, avarijos įvyko, kai matomumą kelyje galėjo akinti saulė, ore tvyroti rūkas ar dulkės. „Tesla“ savavaldžio vairavimo programinė įranga priklauso nuo kamerų veikimo, kitaip nei kitų gamintojų, kurie naudoja radarų ar lazerių technologijas, jos dažnai geriau aptinka objektus ir žmones, kai matomumą užstoja prastas oras ar ryški saulė.
Nurodoma, kad tyrimas apima 2,4 mln. automobilių „Tesla“, įskaitant dar 2016 m. pagamintus automobilius. Agentūros teigimu, tai susiję su visais „Tesla“ keleiviniais modeliais, įskaitant sedanus „Model 3“ ir „Model S“, sportinius universalus „Model X“ ir „Model Y“ bei pikapą „Cybertruck“.
Naujienų agentūra „Reuters“ nurodo, kad praėjusių metų spalį „Tesla“ atskleidė, kad JAV teisingumo departamentas išdavė šaukimus į teismą, susijusius su jos „Full Self-Driving“ ir „Autopilot“ sistemomis.
Nors dar 2022 metų spalį „Teslai“ buvo vykdomas baudžiamasis tyrimas, kuomet įvyko mažiausiai du mirtini eismo įvykiai, susiję su visiško savarankiško vairavimo technologija. Įskaitant avariją, kai Sietlo apylinkėse automobilis „Tesla Model S“, veikdamas visiško savarankiško vairavimo režimu, partrenkė ir pražudė 28 metų motociklininką.
Praėjusį gruodį „Tesla“ atšaukė daugiau kaip du milijonus JAV transporto priemonių, kad į savo pažangią pagalbos vairuotojui sistemą „Autopilot“ įdiegtų naujas apsaugos priemones, tačiau panašu, jog to nepakako ir eismo saugumo tarnybos toliau domisi, kiek saugi yra ši sistema.
Amerikiečių kanalas „CNBC“ rugsėjo pradžioje paskelbė, jog E. Muskas planuoja autonominio vairavimo sistemą paleisti ir Europoje bei Kinijoje.
Įmonė socialiniame tinkle „X“ paskelbė, jog tai būtų papildoma mokama funkcija, o vartotojus turėtų pasiekti pirmą 2025 metų ketvirtį, o dabar laukiama reguliavimo institucijų patvirtinimo. Jo tikimasi sulaukti iki šių metų pabaigos.
Jeigu Europos eismo saugumo tarnybos patvirtintų „Teslos“ autonominio vairavimo funkcijos saugumą, galbūt tokia paslauga galėtų naudotis ir lietuviai, kurie mėgsta šiuos elektromobilius.
Remiantis „Regitros“ pateiktais duomenimis, „Tesla“ yra populiariausias naudotų elektromobilių pasirinkimas, vien šiemet iki spalio 1 d. buvo įregistruotos 652 naudotos „Teslos“.
Naujų elektromobilių segmente šis gamintojas pirmą poziciją užleidžia vokiškiems „Volkswagen“ automobiliams ir pozicionuojasi antras su 125 šiemet įregistruotais elektromobiliais.